Welke CPU-cooler op m`n ECS K7S5A-Pro?

Pagina: 1
Acties:

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dit probleem is opgelost maar het volgende probleem begint hier:
Trasos in "Welke CPU-cooler op m`n ECS K7S5A-Pro?"

Ik had vandaag een nieuwe CPU-cooler gekocht, omdat m`n computer regelmatig opnieuw opstartte en als ik dan het BIOS checkte zag ik dat ie 75 graden was. Dus ik daacht dat het verstandig was om een goede CPU-cooler te kopen, het werd de welbekende Zalman CNPS7000B-AlCu. Ik had van te voren natuurlijk wel gekeken of ie compatible was met het sockettype van m`n mobo, een ECS K7S5A-Pro dus, en dat was het geval. Thuis aangekomen bleek dat niet alle mobo`s compatible bleken met het juiste socket-type, waaronder dus ook die van mij. :( Er zitten namelijk geen gaten in het mobo om de cooler op vast te schroeven.

Mijn vraag is dus weten jullie welke CPU-cooler ik wel kan gebruiken? Want met het warme weer opkomst wordt het helemaal een crime om fatsoenlijk te gamen. Mijn kast staat al open met een ventilator op gericht om enigzins af te koelen. Hij slaat daardoor niet meer vast maar op onlogische momenten krijgt de computer het ineens moeilijk en is een tiental seconden onbruikbaar.

Ik heb btw een AMD Athlon 2000+XP mocht dat van belang zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Trasos op 24-06-2005 16:47 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Coolermaster XDream ofzo?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 16:20
Probeer een Spire... kost weinig, koelt goed en is superstil. Veel waar voor je geld.

bv WhisperRock IV of V . Montage is hetzelfde systeem als de socketA boxed cooler, dus past altijd

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Mocht je voor een spire gaan. Dan moet je niet willen overklocken want heb ook een spire V op een amd1200 zitten en is idle rond 45 graden. En zou eerder voor een spire IV gaan want koelt iets beter heb ze namelijk allebeide gehad _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door MasterMike op 03-06-2005 17:07 ]

• Trasos
  • Niet online
En weet je van de Spire zeker dat ie op mijn mobo kan? Kon op de site niets vinden, kan ook aan mij liggen. Op dit uur van de dag lees ik niet meer zo nauwkeurig. ;)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51
Zoals al werd gezegd, een Spire maakt gewoon gebruik van de standaard socket-a bevestigingsmethode, past dus op ieder mobo(met uitzondering van wat mobo's waarbij elcos zeer dicht in de buurt van de socket zitten, K7S5A zit daar niet bij)

• Trasos
  • Niet online
zoals ik al zei lees ik niet meer zo nauwkeurig op dit uur van de dag...

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:09
Waarmee haal je die 75C dan? De boxed cooler?

75C op stock speed mag trouwens helemaal geen problemen opleveren. Een 2000+ mag 90C worden volgens specificaties. Ik denk dat je een koelpasta probleem hebt.

tvw

• Trasos
  • Niet online
Boxed cooler? Bedoel je gewoon de cooler die er standaard bij geleverd wordt? Als je dat bedoelt dan heb ik die inderdaad. Maar 75 graden is imho aardig oog en waarschijnlijk volgens mijn bios ook, niet dat ik het kan instellen. Ik denk dat ik die Spire ga halen, kost nog geen 10 euro. Baadt het niet dan schaadt het niet, toch?

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10-2025
Hier een spire-cooler in een server draaien. Globaal iets meer dan een jaar en doet het perfect. temps rond 35/40 dus mag nie klagen.

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 16:20
Mijn systeempje (WhisperRock IV op een AthlonXP 2500+ @ stock speed) zit inderdaad ook rond de 45 graden. Overigens met verder alleen de voeding als ventilatie. Het zijn voor dat geld gewoon de beste koelers die er te krijgen zijn IMHO.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:29
Zit je koeler dan wel echt goed bevestigd? Mijn XP 2400+ werd destijds op mijn K7S5A Pro onder full load 50 graden in de zomer :) Dus ik vraag me af of je niet te veel koelpasta er tussen hebt zitten voordat je gaat investeren in een andere koeler. Ga er niet vanuit dat je processor opeens 35 graden wordt maar het zou toch aanzienlijk moeten schelen :)

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 12:36
spire whisperrock IV houd mijn amd xp 1600+@2000+ op een rev 3.1 K7s5a stressed op 45graden, idle op 38 graden.....

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• Trasos
  • Niet online
Die investering van amper 10 euro boeit me niet. Koelpasta kan het probleem zijn, want dat zat er namelijk niet meer toen ik de cooler verwijderde. ;)

Ik heb nu wel een ander probleem; om de cooler te verwijderen had ik een paar power-cables van de cd/dvd-spelers verwijderd en deze daarna weer aangesloten, alleen nu wil Windows XP niet meer opstarten :? Hij blijft bij het win xp scherm met da blauwe dingen hangen, en hij heeft 1 x iets anders weer gegeven meteen voor/tijdens/na de BIOSload iets met ROM nogwa? Ik snap niet wat ik verkeerd heb gedaan, t zal wel iets simpels zijn want ik heb er eigenlijk niets aangedaan.

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 12:36
heb je de core wel schoongemaakt voordat je de whisperrock erop gedaan hebt? als je namelijk de standaard thermische sticker over de oude pasta resten heen monteerd, geleid het geen warmte maar isoleert het eerder

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• Trasos
  • Niet online
Ik heb nog helemaal geen Whisperrock aangeschaft, ik alleen al de cooler los gehaald voordat ik tot de conclusie kwam dat de Zalman niet ging passen. Maar nadat ik alles nog een keer heb los gehaald en schoongemaakt doet ie het weer als vanouds. Van de week ff die Whisperrock aanschaffen.

• Trasos
  • Niet online
qrazi schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:02:
heb je de core wel schoongemaakt voordat je de whisperrock erop gedaan hebt? als je namelijk de standaard thermische sticker over de oude pasta resten heen monteerd, geleid het geen warmte maar isoleert het eerder
Ik heb de Whisperrock aangeschaft en dit is het resultaat.
Zoals je hier kunt zien isoleert ie nu dus aardig:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heido84/GOT/snik.JPG

Dit is met kast open, ventilator erop en CPU geDOWNclocked naar 1250mhz ipv 1666mhz.
Op 1666mhz start ie niet eens op vanwege de meteen bereikte temperatuur van 80 graden...

Kortom of hij zit niet goed vast of die thermische sticker is aan het isoleren ipv geleiden. Hoe maak ik de core schoon dan? Toen ik keek zat er volgens mij bijna niets aan pasta oid op?

Verwijderd

schoonmaken met een wc papiertje is genoeg... net zo lang poetsen tot de core glad aanvoelt en dat je geen resten meer ziet zitten

kheb ook de whisperrock op me sempron 2300+ @ stock 39 graden idle hoor

• Trasos
  • Niet online
Hmmz, toch maar eens gaan prutsen van het weekend.
Benieuwd of ik die cooler nog los krijg, erop krijgen ging gepaard met flink wat zweet en gevloek.
Pagina: 1