[gnome] kan niet meer typen

Pagina: 1
Acties:

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:05

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een super vreemd probleem.
Van het een op het andere moment kan ik geen gebruik meer maken van het toetsenbord onder gnome.

Als ik iets intyp dan krijg ik een blokje dat zwart wordt in een terminal ter grootte van een karakter. In geen enkel programma werkt er nog iets met het toetsenbord.

Het vreemde is alleen dat ik wel nog met Ctrl+Alt+F6 naar me andere "logins" kan switchen en daar kan inloggen en typen wat ik wil. Ook is er met de muis niets aan de hand, hiermee kan ik alles nog aanklikken etc.

kernel: 2.6.8.1
nividia-glx: 6106 uit me hoofd

Is er iemand die een idee heeft wat er mis zou kunnen zijn?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Je kunt je keyboard dus nog wel gebruiken, maar je krijgt blokjes ipv letters? Is dat het probleem?
Geeft X nog output in de vorm van foutmeldingen? (even ctrl-alt-f1 proberen als je in r4 zit en anders de terminal vanwaar je X startte proberen)
Misschien dat er iets mis is met je fonts want je keyboard doet het blijkbaar wel nog gewoon.

[ Voor 17% gewijzigd door Cyphax op 03-06-2005 16:37 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Heb je updates gedaan? Eventueel je .gnome* en .gconf* directories uit je homedir weggooien en opnieuw proberen in te loggen.

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Topicstarter
Ik heb dus meteen alle x-related en gnome dingen reinstalled maar dat mocht niet baten.

Het vreemde is dat ik nog wel kan inloggen via gdm maar dat daarna er geen text meer lijkt te verschijnen (althans, ik kan dus niets meer zien).

Ik had alleen me kernel geupdate, maar dat werkte zoiezo niet, dus ben ik weer terug gegaan. Verder heb ik alle software die ik verder nog kon bedenken opnieuw geinstalleerd.

Kan het aan gstreamer en z'n plugins liggen?

die dir's zal ik na het eten ff testen

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
let wel op, bij het weggooien ben je alle instellinge kwijt!! maak dus best een backupje...

geen tekst verschijnt er dus... werkt gtk/pango/... goed? ff reinstallen mss?

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Topicstarter
ik heb ondertussen geconcludeerd dat het gconf is die vervelend doet.

Gelukkig heb ik nog een backup van gisteren (nfs + rsync)

ga je dingen opmerkingen ff testen.

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Probeer eens een heel basic X setup. Niet grafisch inloggen en X starten met startx vanaf de console.

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Topicstarter
Als ik dus me gconf dir weggooi, dan werkt het wel. Dus startx en gnome doen het wel. maar ik heb alleen teveel veranderd aan me desktop om dus me gconf-dir weg te kunnen gooien.

Pagina: 1