Ben bezig met een class in java die 2 event listeners implementeert, waarvan ik er eentje zelf heb gemaakt. Tijdens het afhandelen van een van die zelfgemaakte events ("IncomingEvent") is interactie met de gebruiker d.m.v. een dialog noodzakelijk. De uitkomst van deze dialog krijg ik alleen mee doordat een event van het tweede type ("actionPerformed") wordt gegenereerd. Die gebeurt echter op een andere plek, aangezien het afhandelen van het tweede event vast ligt.
Het probleem is nu: hoe kan ik bij het afhandelen van event1 rekening houden met wat event2 oplevert? Met andere woorden: tijdens het afhandelen van event1 kan ik pas verder wanneer event2 optreedt. Nu kan ik natuurlijk voor de niet-nette oplossing gaan door event2 een of andere object of variabele te laten bewerken en tijdens het afhandelen van event1 continu te checken of dit al gebeurd is, maar het lijkt me dat er nettere oplossingen moeten zijn.
Nogmaals het probleem in (pseude)code:
Het probleem is nu: hoe kan ik bij het afhandelen van event1 rekening houden met wat event2 oplevert? Met andere woorden: tijdens het afhandelen van event1 kan ik pas verder wanneer event2 optreedt. Nu kan ik natuurlijk voor de niet-nette oplossing gaan door event2 een of andere object of variabele te laten bewerken en tijdens het afhandelen van event1 continu te checken of dit al gebeurd is, maar het lijkt me dat er nettere oplossingen moeten zijn.
Nogmaals het probleem in (pseude)code:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| // Event 1 treedt op. public void incomingEvent(Event e1) { // Show dialog // Doe iets, afhankelijk van Event 2 } // Handles events from dialog public void actionPerformed(Event e2) { } |
[ Voor 13% gewijzigd door Swinnio op 03-06-2005 16:34 ]
If the world wouldn't suck, we'd all fall off