[Word] Groot document, grote bijlages. Hoe op te lossen?

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 15:52
Hallo,

Ik ben momenteel bezig met de afronding van mijn afstudeerstage. Ik ben bijna klaar met mijn scriptie, op een paar kritische puntjes na. Zoals inleiding, conclusie, managementsamenvatting en meer van dat soort dingen :) oftewel nog veel te doen. Ik zit met word met een probleem: hoe ga ik de bijlages regelen? Deze bijlages zijn op zich al volledige documenten van >20 pagina's (5 stuks). Voor zover ik weet zijn er een paar mogelijkheden:
• copy paste alles naar 1 document
• insert->file, insert as link

Wat is een betere manier? Beide manieren hebben als nadeel dat je 1 massief document krijgt van 10 MB, wat Microsoft kennende goed is voor de performance :X.

Vraag twee is hoe ik het beste de layout e.d. kan regelen. Wat moet ik doen met paginanummers?

Vraag 3: Hoe ga ik duidelijk maken dat ik bijlage B van bijlage B4 bedoel?

Ik weet niet of hier algemene regels voor zijn. Graag jullie reactie hierop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113297

10MB? zo groot is dat toch niet. niet linken. op het cruciale moment zullen de nodige bestanden ontbreken. als je veel screenshots hebt gebruik je best png (dus niet jpg en zeker niet bmp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je moet de bijlages gewoon lekker als aparte documenten bijleveren. Voorblad erbij (BIJLAGE C, onderwerp, hoort bij scriptie, etc.), inhoudsopgave er in en gaan met die banaan :)
Paginanummering: kun je in word aangeven. Zal op je school wel een standaard voor zijn, zo niet: beginnen te tellen vanaf je inhoudsopgave, het voorblad heeft nooit een nummer :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Aan het einde copy/pasten werkte ook in oudere versies van Word redelijk goed, dus dat zal met 2003 ook nog wel werken. Je moet dan alleen niet de fout maken om in dat grote document nog uitgebreid dingen te gaan wijzigen. Performance is niet zo'n probleem, dat zit (ook met grote documenten) wel goed. M.a.w. alle documenten copy/pasten, zorgen dat de opmaak goed zit (werk met stijlen!), inhoudsopgave toevoegen en printen... :)

Mocht er ergens iets mis gaan, spreek met jezelf een tijdsbestek (2 uur?) af waarna je de bovenstaande procedure opnieuw uitvoert. Ik ben wel eens een halve dag aan het klooien geweest omdat Word verzonnen had dat de eerste appendix de letter "B" moest krijgen, terwijl ik vond dat dat "A" moest zijn. Opnieuw beginnen kostte toen een uurtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 15:52
Ik snap de standaard voor nummeren wel, maar ik zat er meer mee of ik de bijlagen opnieuw moet laten beginnen met nummeren, en of ik ze in het totaal aantal pagina's moet opnemen bij het eerste gedeelte (heb nu pagina/totaal onderaan staan).
10 MB ga ik misschien niet halen, maar de documenten zijn nu al 4 MB bij elkaar, en aangezien dat soort dingen niet helemaal lineair oploopt... Ik heb daar trouwens vrijwel geen plaatjes inzitten. Alleen een logo'tje en een algemeen plaatje op de voorkant.

Ik ben vooral benieuwd naar hoe ik de verwijzingen het beste op kan lossen. Ik ben bang dat ik een paar keer naar bijlage C van bijlage B (aangezien de onderzoeksdocumenten al bijlages hebben) moet verwijzen. Wat is een correcte aanpak qua stijl daarvoor? Of moet ik zo'n bijlage twee keer opnemen?

damn, ik klink haast als een noob :P