Toon posts:

Windows XP Stop: c0000135

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag een update van windows uitgevoerd. En nu blijft mijn computer opnieuw opstarten als het eigenlijk windows moet starten. Dus heb ik de volgende dingen geprobeerd:

- Veilige modus (lukt niet, blijft opnieuw opstarten)
- Opstarten zonder dat de computer opnieuw opstart bij een systeemcrash (werkt ook evenmin)
- Foutopsporing, en hier kreeg ik uiteindelijk de volgende melding:
Stop: C0000135 {Kan onderdeel niet vinden}
Deze toepassing kan niet worden gestart omdat GDI32.dll niet kan worden gevonden.
Wat kan ik hier aan doen? Ik kan natuurlijk Windows opnieuw installeren maar er staan erg veel belangrijke documenten op. Dus ik hoop dat iemand mij kan helpen mijn bestanden te behouden.

B.v.d.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Recovery Console?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb alleen geen idee wat ik daar moet doen. Want in feite zou het toch mogelijk moeten zijn om het bestand GDI132.dll terug te zetten? Of ben ik te optimistisch?

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-04 20:49

ikbenwouter

! w t R

Je kan natuurlijk ook gewoon de harde schijf in een andere computer stoppen, belangrijke documenten backuppen/branden en Windows opnieuw erop zetten. Gelijk even een D partitie tijdens de windows setup maken waar je voortaan je belangrijke documenten op bewaard.

........................................................................................................................................................

Verwijderd

Topicstarter
woutor schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 14:42:
Je kan natuurlijk ook gewoon de harde schijf in een andere computer stoppen, belangrijke documenten backuppen/branden en Windows opnieuw erop zetten. Gelijk even een D partitie tijdens de windows setup maken waar je voortaan je belangrijke documenten op bewaard.
Ja dat kan natuurlijk ook. Alleen heeft mijn andere computer geen brander :'(

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-04 20:49

ikbenwouter

! w t R

Dan verhuis je de brander toch ook even? Als je toch die kasten open hebt liggen. Hoe het met die recovery console werkt weet ik niet, misschien kan iemand anders je daar nog mee helpen.

........................................................................................................................................................

Verwijderd

Topicstarter
woutor schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 14:48:
Dan verhuis je de brander toch ook even? Als je toch die kasten open hebt liggen. Hoe het met die recovery console werkt weet ik niet, misschien kan iemand anders je daar nog mee helpen.
Ja in ider geval bedankt! Dit wordt plan B ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsja, backup is sowieso al geen gek idee :)

GDI32.dll is volgens mij een onderdeel van je grafische shell drivers. Probeer eens op te starten met een XP bootdisk, en dan command line die file vanaf een andere XP SP2 machine (met dezelfde taal) terug te zetten. Hoot in C:\%windir%\system32 te staan. Dikke kans dat je bestandje gewoon per ongeluk corrupt is geraakt, maar dat valt best op te lossen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 15:05:
Tsja, backup is sowieso al geen gek idee :)

GDI32.dll is volgens mij een onderdeel van je grafische shell drivers. Probeer eens op te starten met een XP bootdisk, en dan command line die file vanaf een andere XP SP2 machine (met dezelfde taal) terug te zetten. Hoot in C:\%windir%\system32 te staan. Dikke kans dat je bestandje gewoon per ongeluk corrupt is geraakt, maar dat valt best op te lossen :)
Ja precies, maar hoe doe ik dat?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien door even te [google=recovery console xp], en ook door even Windows Operating Systems - Policy, Windows Operating Systems - FAQ, Windows XP en 2000 BSOD guide en Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. door te nemen. En even aan te geven wat je zelf al gezocht hebt. [google=c0000135] geeft een legio mogelijkheden ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.