[XP] Toets indrukken > muis + toetsb. reageren niet meer

Pagina: 1
Acties:

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:05
De titel zegt het al

Ik heb hier een PC en wanneer windows XP (Home edition SP2) is opgestart en ik druk een willekeurige toets in op het toetsenbord. Blijven m'n toetsenbord en muis hangen en reageren nergens meer op. Zelfs de numlock gaat niet meer aan of uit.

Windows blijft niet hangen want ik zie nog wel wat acitiveiten bij de pictgrammen rechts onder in het beeld bij de klok. En wanneer ik de powerknop indruk sluit de PC gewoon netjes af.

Als ik geen toets indruk op het toetsenbord is er niks aan de hand. Druk ik 1 willekeurige toets in.. en mijn muis en toetsenbord reageren niet meer...

Ik heb al een ander toetsenbord en muis geprobeerd zonder enig succes. Veilige modus heb ik hetzelfde probleem. Als ik met ERD commander kijk worden er ook geen vreemde programma's (lees: virussen oid) gestartn in de run.

Ik heb de BIOS al geflashed naar de nieuwste versie.
Systeem:

Intel P4 3.0 ghz
512 DDR
Asus P4P800 SE
Radeon 9200
PS/2 toetsenbord en muis

[ Voor 8% gewijzigd door benchMarc op 03-06-2005 14:25 ]

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-03 20:34
benchMarc schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 14:24:
Ik heb al een ander toetsenbord en muis geprobeerd zonder enig succes...........
Dan ligt het dus niet aan de hardware van je huidige toetsenbord.
Miss. de PS/2 connector op je mobo kapot ?

[ Voor 37% gewijzigd door GeniusJennis op 03-06-2005 14:29 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

• benchMarc
GeniusJennis schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 14:27:
[...]

Dan ligt het dus niet aan de hardware van je huidige toetsenbord.
Miss. de PS/2 connector op je mobo kapot ?
In BIOS en ERD commander werkt toetsenbord gewoon goed... het is duidelijk een software matig probleem.

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-03 09:20
En voordat windows XP opstart heb je het probleem ook al??? Als je een ander toetsenbord en muis hebt geprobeert, ga ik uit van niet en dat het dus een software matig probleem is. Je zou eens een USB toetsenbord kunnen proberen!
Als dat niet helpt word het lastig want dan kan je dus niet in windows gaan wrutten als je TB en muis het niet doen :P
Eventueel windows er overheen te installeren

// EDIT: ik zie dat ik iets te laat was :P

[ Voor 6% gewijzigd door Optix op 03-06-2005 14:33 ]

.

• benchMarc
NightFade schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 14:32:
En voordat windows XP opstart heb je het probleem ook al???
Nee dan niet (zie de post boven je).

[ Voor 10% gewijzigd door benchMarc op 03-06-2005 14:35 ]

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
benchMarc schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 14:30:
[...]

In BIOS en ERD commander werkt toetsenbord gewoon goed... het is duidelijk een software matig probleem.
Drivers van toetsenbord verwijderen en reinstallen al geprobeerd? Probeer desnoods de standaard drivers van winXP...

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-03 09:20
Yoshi schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 14:34:
[...]

Drivers van toetsenbord verwijderen en reinstallen al geprobeerd? Probeer desnoods de standaard drivers van winXP...
Slim hoor!! 8)7 dat wil nogal als je je niet in windows kan voortbewegen met je vastegelopen TB en muis 8)7

.

• benchMarc
Yoshi schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 14:34:
[...]

Er zijn geen extra drivers voor het toetsenbord geinstalleerd. Met een USB toetsenbord heb ik dit probleem niet....

Je zou zeggen dat de PS/2 port van het toetsenbord defect is maar in BIOS werkt ie wel gewoon... ???

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
NightFade schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 14:38:
[...]

Slim hoor!! 8)7 dat wil nogal als je je niet in windows kan voortbewegen met je vastegelopen TB en muis 8)7
Hij kon z'n muis wel bewegen, zolang hij echter niet aan het toetsenbord kwam. En je hebt je toetsenbord niet nodig om drivers te verwijderen!

On topic: Als het in de bios werkt, lijkt me dat de fout bij wintendo zit. Je kunt eens via een live-cd van linux, kijken of het dan nog gebeurt. Als het dan niet gebeurt kun je er zeker van zijn dat het bij windows ligt. Het probleem ligt volgens mij bij een driver die als hem aangesproken wordt de kernel laat hangen. Probeer eens de standaard drivers van het tobo te verwijderen, en dan windows het opnieuw te laten installeren.

[ Voor 39% gewijzigd door Yoshi|IA2 op 03-06-2005 16:22 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Is voor dit probleem nog een oplossing bekend?
Ik heb op dit moment namelijk hetzelfde probleem.

Bedankt,

Arjan

Verwijderd

Probleem inmiddels verholpen door het installeren van een nieuwe versie van Logitech Itouch voor het keyboard.

grtz Arjan
Pagina: 1