Toon posts:

Camera verbinden met laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog nooit een camera aangesloten op een laptop dus ik zit met een aantal vragen :) .

Ik wil mijn camera aansluiten op mijn laptop door middel van een firewire kabel. Ik hoef volgens mijn geen firewire kaart te kopen aangezien ik onder apparaatbeheer een IEEE - 1394 host controller zie staan en aan de rechterkant van de laptop een 1394 poort zie.
Klopt het trouwens dat een firewire kabel aan de ene kant een hele kleine aansluting heeft en aan de andere kant een brede?

Mijn camera heeft ook een DV-out dus alle aansluitingen zijn aanwezig.

Nu wil ik dus met bijvoorbeeld windows movie maker de video overbrengen naar mijn pc. Echter wanneer ik de optie selekteer: vastleggen vanaf videoapparaat, zegt het programma dat er geen videoapparaten aangesloten zijn.

Windows detecteert ook niets wanneer de camera met de laptop verbonden wordt.

Camera: JVC GR-DVL9000
Laptop: Acer Aspire 1700

Kan iemand mij helpen?

Kristian

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 14:11:

Klopt het trouwens dat een firewire kabel aan de ene kant een hele kleine aansluting heeft en aan de andere kant een brede?

Jup :-)

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26

GaMeOvEr

Is een hork.

Firewire kabels zijn er met meerdere soorten connectors. De grote, maar ook de kleine connectors. Beide kunnen gemixed aan de kabel zitten, of hele kabels met dezelfde connectors. Maakt voor firewire niet uit, je moet dus gewoon een kabel met de aansluitingen hebben die jij nodig hebt. De pin lay-out is gelijk, alleen het connectortje is gekrompen. ;)

Wat betreft geen herkenning van Windows, dat kan meerdere oorzaken hebben.

- Je moet je camera in een bepaalde stand zetten voordat hij prik op zijn firewire connectie zet. (Check je manual)
- Je hebt drivers voor je cam nodig binnen windows. (check site van JVC)

Aannames zijn fataal.