Toon posts:

Multi Boot HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik vroeg mij af is er een mannier om een Iso / Boot image of de inhoud daarvan van bijvoorbeeld Knoppix van je HD te kunnen starten zodat je een soort Multi boot systeem krijgt.

Ik heb al een dos Fat32 multi boot systeem waar ik Windows of DOS boot (Win98 command) kan starten en uitvoeren via een Batchjob maar alle pogingen zijn tot nu mislukt ik heb al iets geprobeerd via Bootable CD Wizard en Ultimate Boot CD maar zoals de naam al zegt is echt gebaseerd op Boot Cd's en moeilijk te omzeilen.

Dus wat ik eigenlijk zou willen is een soort Ultimate Boot CD maar dan op een HD dus eigenlijk een Ultimate Boot HD.

Je zou toch denken dat je alles wat je vanaf bootcd kan starten zou toch ook vanaf je HD moeten kunnen starten.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

voor multiboot heb je meerdere partities nodig...
een ISO file is geen partitie en kan derhalve dus ook niet van de HDD geboot worden. heeft ook nogal een andere indeling dan een HDD...

btw, je zegt dat je al multiboot hebt... toevallig Win98 op je PC en dat je op F8 kan rammen om DOS te krijgen? das namelijk geen multiboot.... dat is gewoon de Win98 shell niet starten en blijven hangen bij de DOS command prompt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

erm.. CDs en alles.. ben jij niet gewoon op zoek naar een bootloader, zoiets als grub?

http://www.gnu.org/software/grub/

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-03 21:27
Waarom wil je zo graag een live cd op je harde schijf en neem je niet gewoon een installeerbare distro.

Ik snap nooit wat mensen met een knoppix op harde schijf willen, daar is ie toch niet voor en is ie ook niet voor geschikt....

Opleiding Brandveiligheid

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Emielio schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 14:18:
Waarom wil je zo graag een live cd op je harde schijf en neem je niet gewoon een installeerbare distro.

Ik snap nooit wat mensen met een knoppix op harde schijf willen, daar is ie toch niet voor en is ie ook niet voor geschikt....
precies. neem dan gewoon Debian, want daar is knoppix van afgeleid

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Als je een linuxdistro installeert (op een vooraf gereserveerde partitie) nadat je windows geïnstalleerd hebt krijg je automagisch een multiboot omgeving tenminste bij de meeste gewone distro's. Dit werd dus ook al eerder gezegd door middel van een bootloader (zoals GRUB of LiLo).

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-02 01:03

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

van uit dos kan je ook linux booten

>.< >.< >.< >.<

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het moment een CD waarmee ik Images van Floppies en BootCD Images kan starten een soort Emergency BootCD met allerlei tools en progs zoals Diags tools data recovery Tools, ULTIMATE BOOTCD en WinXp BootCD en KNOPPIX etc.

Zou het niet mooi zijn als je een Boot Menu op je HD zou kunnen maken waarmee je zelf kan aangeven welke Image je wil starten via een BootMenu net als de Emergency CD.

Je kan namelijk met een Prog zoals IsoBuster de boot Image extracten van een CD en met een ander prog Bootable CD Wizard v1.50Z - Freeware Multiple-Image Bootable CD Manager genaamd deze Images starten maar alleen vanaf CD.

Mijn punt is eigenlijk als je dit vanaf je HD zou kunnen nabootsen zou je op een eenvoudige mannier CD / Images kunnen booten als zijn een Multiboot systeem dan kan niet alleen Knoppix maar ook andere BootCD's gebruiken en aangezien ze heel veel Hardware ondersteunen zou dat heel handig kunnen zijn als je dat bijvoorbeeld op een Externe HD zou parkeren en het idee Emergency HD is geboren
Tevens is het op een HD veel makkelijker aan te passen.

Misschien dwaal ik te veel af en is het wat te ver gezocht maar ik vroeg het mij gewoon af waarom dat eigenlijk niet zou kunnen

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:15

Garyu

WW

Je wil dus:

- Een externe HDD
- Daarop een stuk of 5 verschillende pakketten die bootable zijn (zoals Knoppix, LiveCD, etc)
- Een bootmanager waarin je de keuze hebt om zoiets te kiezen

Lijkt me een beetje overbodig, maargoed, heb ik zo je vraag goed geinterpreteerd?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Topicstarter
Garyu schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:34:
Je wil dus:

- Een externe HDD
- Daarop een stuk of 5 verschillende pakketten die bootable zijn (zoals Knoppix, LiveCD, etc)
- Een bootmanager waarin je de keuze hebt om zoiets te kiezen

Lijkt me een beetje overbodig, maargoed, heb ik zo je vraag goed geinterpreteerd?
Ja zie iets ja eigenlijk dit http://bootcd.narod.ru/index_e.htm maar dan op je HD.

Je kan de Menu's makkelijk aanpassen en een Image is zo gemaakt. _/-\o_

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
Al iets meer bekend over het bootable maken van een BootCD op je HDD, want ik ben hier nml ook naar op zoek.

while ( !$succeed ) { $try++ }

Verwijderd

Onderstaande link werkt ook voor partities:

ISO op USB stick

UTFS B)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 21:38 ]

Pagina: 1