Toon posts:

Linux op mijn systeem ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog maar een paar keer linux op mijn computertje gehad (toen K6-2 400).
Hij herkende toen mijn hardware niet goed.

Nu heb ik dus een nieuw systeempie en ik vroeg me af of linux hier goed op wil draaien. En zo ja welke versie :? (heb nog Suse 6.2).

Note: dit mobo heeft dus een onboard sound chippie (SB compatible). Ook heb ik nog een probleem: ik heb een E-Tech USB modem...is deze nu al aan de praat te krijgen onder Linux? En m'n Deskjet 640c?

Graag wat hulp, ik wil het graag leren.
Als iemand nog een goede link weet, waar ik er meer over kan vinden (ondersteunde hardware), ik hoor het graag.

Verwijderd

Topicstarter
Ook niemand een link ofzo, waar ik kan checken of mijn hardware (modem) wordt ondersteund :?

Kom op jongens, help een Microsoft user afkicken ;)

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Op donderdag 11 januari 2001 22:13 schreef Mecallie het volgende:
Ook niemand een link ofzo, waar ik kan checken of mijn hardware (modem) wordt ondersteund :?

Kom op jongens, help een Microsoft user afkicken ;)
Ooh er is al een uur niet gereageerd! Je had in dat uurtje natuurlijk de woorden 'linux' en 'harware comaptibility' in kunnen tikken in een willekeurige zoekmachine...

Maar goed, twee links waar je wellicht iets aan hebt: hardware.redhat.com en www.linux-usb.org

Verwijderd

Zou gewoon ff proberen als ik jouw was :) Zou als ik jouw was ff Mandrake 7.2 van het net af trekken ( www.linuxiso.org ) is het simpelste. En wanneer het bevalt SuSE erop knallen *D 7.0 of 6.4

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

De onboard Via686a soundchip werkt in Linux met ALSA (heb 'm ook werken n.l)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Die printer gaat vast niet 100 % werken en dat modem week niet, maar dat werkt vast ook niet.
"Wat ondersteund linux niet alles?" nee en het boeit me ook geen reet. Als je egt van ms af wil dan boeit je dat ook geen reet en anders blijf je gewoon bij ms<punt>

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:24
die printer moet geen probleem zijn als je Mandrake 7.2 met cups neemt. Ook dat modem moet wel lukken met de 2.4 kernel maar dat kan lastig zijn

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik vroeg me af of linux hier goed op wil draaien. En zo ja welke versie :?
2.4 ondersteunt de meeste hardware dus zou ik die nemen.
Ik draai m ook en hij is SNEL! (mede door o.m. SMP optimalisaties in 2.4)

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de reacties, de links zijn ook erg handig. Als ik zoek met een zoekmãchiene krijg ik zoveel troep...

Ik ga het even proberen!
Pagina: 1