[DVD-Speler] Philips DVP630 - DVP3010, Ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.749 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-06 22:17

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een dvd speler. Ik zocht eigenlijk naar een cd-speler, omdat mijn huidige veels te vaak overslaat, maar cdspelers zijn idioot duur vergeleken met dvd-spelers.

Ik was vandaag even op onderzoek uit gegaan bij de mediamarkt en in dit forum, maar ik kom er niet echt uit. De dvdspeler van philips uit dit forum (dvp720) is duur en slecht verkrijgbaar. Bij de mediamarkt viel me de dvp630 en de dvp3010 op. Aangezien ik hier wat meer over wilde weten ben ik op google-speurtocht gegaan, en de site van philips afgestruind. Maar, ik kan alleen maar informatie over de dvp630 vinden. Aangezien beide spelers bij mediamarkt exact hetzelfde kosten vroeg ik me af of iemand deze afweging ook al heeft gemaakt, of ervaring heeft met een van deze 2 spelers.

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Ik heb de DVP 3010 sinds een paar weken. Prachtig beeld door 4x upsampling.
Scheelt echt met de Kiss 450 die ik ook heb.

Maar ik kan geen Bios upgrades vinden. Zit een bugje in : als je het beeld inzoomt blijft de melding 2x in beeld staan nogal vervelend. Voor de rest heel fijne speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben een dikke fan van Philips qua geluid, maar alles waar een lens in zit is volgens mij troep. Ik ben zelf in het bezit van een DVD-640 dvd-speler, en die hapert om de haverklap. Vooral bij gekopieerde dvd's slaat hij vaak over. Met gewone dvd's wil hij ook wel vastlopen, en resetten moet dan door de stekker uit het stopcontact te halen.

Maar jij wil natuurlijk weten over de cd's. Ik merk dat Philips (redelijk) beschadigde cd's (in de dvd-speler en in mijn hifi-set FWC399) vaak overslaan, dat je tikjes hoort of dat hij zelfs helemaal niet wil spelen. Bij mijn Sony discman heb ik daar helemaal geen last van.

Mijn tip: Kijk verder dan alleen Philips. Zoek reviews en derdelijke. Panasonic komt vaak als beste uit de test: misschien is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eld0
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-05 22:06
Ik heb zonet een dvp3010 aangeschaft. Speelt al de films af die in bezit heb (xvid films met srt ondertiteling). Mooi beeld, geen haperingen. Ondertitels zijn leesbaar (iets kleinder dan de standaard onderitels van bv een DVD maar nog perfect leesbaar).

Is ook de reden waarom ik deze aangeschaft heb, hij moest xvid films met srt ondertitels kunnen afspelen. Had speciaal daarvoor een filmpje mee in de winkel om te testen.

Zeer tevreden van (4 dagen in bezit)

Eld0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_moi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:51
Gisteren de DVP3010 aangeschaft. Slikt letterlijk alles in. Echter Smallville (xvid codec) speelt hij erg schokkerig af.. ik weet echt niet waaraan dit ligt. Momenteel ben ik aan het testen met: DVD+R, DVD+RW, CD-R. Heb helaas geen DVD+R met andere mediacode, wel verschillende branders. Ikzelf heb de NEC 2500.

Al gezocht naar firmware upgrades, (nog) niks te vinden.

-edit-:

Inmiddels e.e.a. uitgezocht; bleek dat de DVP3010 moeite heeft met het afspelen van (xvid) films waarvan de bitstream packed is. Ik hoop dat er hiervoor een FW upgrade komt van Philips.

Een tussenoplossing is mogelijk: met mpeg4modifier kun je de bitstream erg makkelijk unpacken, in no-time.

[ Voor 30% gewijzigd door me_moi op 07-08-2005 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-06 14:51
Een tussenoplossing is mogelijk: met mpeg4modifier kun je de bitstream erg makkelijk unpacken, in no-time.
zijn hier ondertussen al firmware updates voor ?

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_moi
Niet dat ik 't weet.. :(

Zou wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
ben vandaag wezen shopen en zag ook den dvp3010 staan. een erguh mooie dvd speler.

ik heb een noob vraag:
- ik kan een dvix film gewoon op dvd branden? zonder een paar uur te converteren naar avi format en toch speelt hij hem af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-06 14:51
yep dat is toch de bedoeling, maar hou er rekening mee als je een xvid met packed bitstream wil afspelen, je eerst via boven vermeld mpeg4modifier deze moet uitgschakelen, anders heb je schokkerig beeld

[ Voor 9% gewijzigd door Cuball op 16-08-2005 21:02 ]

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 22:14

ScSi

Belg.

Hebber nu ook zo een thuis staan en slikt tot hiertoe idd alles..
Een vraagje voor de ondertitels.. Als ik die laat weergeven dan worden die net weergegeven op de scheidingslijn tussen beeld en zwarte balk en met een soort van lichtgrijze (maar toch transparante) achtergrond..
2 vragen dus: kan ik dat afzetten of kan ik de positie van de ondertitels zelf bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
heb sinds gister ook een philips dvp3010 gekocht. wat een pracht ding is het ook. echt een wereld van verschil met die ouwe nep audio sonic.

afstandsbediening reageert direct zoals het hoort. Heb een DVD+R getest met een zooi animes met ondertitelingen. hij werkt perfect. geen springende ondertitelingen etc etc beeld is perfect, geluid is perfect. wat wil ik nog meer? ondertiteling is welis waar in die avi geconverteerd / neergezet (of hoe je dat ook mag zeggen). dus ik ga vandaag ff een filmpje branden met ondertiteling en kijk hoe dat gaat.

maar tot nu toe ben ik erg tevreden over deze philips dvd speler

#edit#

nog een noob vraag :'( . Ik weet hoe je avi naar dvd kan converteren met subtitles etc etc maar aangezien de philips dvp3010 dvix xvid aan kan vraag ik mij af of ik gewoon de subtitles erbij kan branden (dus film + *.srt bestandje in 1 mapje).

[ Voor 18% gewijzigd door naruto op 19-08-2005 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_moi
Jawel, gewoon de .srt, .sub, en nog meer (zie handleiding van philips) erbij branden; zorg er wel voor dat de filenamen van zowel subs en de films hetzelfde zijn, dus bijvoorbeeld:

Finding Nemo.avi
Finding Nemo.srt

En als je meerdere talen op de schijf wilt dan;

Finding Nemo.avi
Finding Nemo.srt --> dit wordt dan de default sub
Finding Nemo.EN.srt
Finding Nemo.xx.srt

Tot heden heb ik alleen .srt en .EN.srt gebrand, werkt perfect. Je kunt dan switchen met de knop 'subtitle' op je afstandbediening.

En nee, je kunt niks wijzigen aan de ondertitels, alleen 'Latijn' of 'Cyrillisch', tot heden niet ontdekt wat het verschil is, volgens mij iets met de weergave van trema's, en dat soort dingen. Positie en achtergrondbalk is zoals het nu is, bevalt mij erg goed trouwens!

[ Voor 26% gewijzigd door me_moi op 19-08-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-06 11:22

KnOeFz

no comment...

Ik ben sind seen weekje ook in bezit van de 3010 speler, en gebruik hem ook veel om MP3 cd-tjes te spelen. Daar heb ik een kleine irritatie: bij mijn oude spelers was het ook mogelijk naar een volgende map te springen op de cd, bij de philips lukt me dit niet. Ik moet op de tv kijken om naar een andere map te navigeren maar ik wil de tv niet altijd aan als ik muziek luister. Weet iemand hier een oplossing voor?

Verder bevalt hij prima, makkelijk regiovrij te maken, mooi beeld, mooi geluid, reageerd lekker op de ab. Ben nog geen films tegen gekomen die hij niet wilde spelen. Wel zou het lekker zijn als je de beginboodschappen (geschik voor 16 jaar en ouder etc) kunt skippen. Als iemand daar een oplossing voor heeft houd ik me ook aanbevolen.

Tip: door de stop knop lang ingedrukt te houden werkt deze als eject :)
(zag dat niet in de manual staan maar wellicht heb ik er overheen gelezen)

[ Voor 1% gewijzigd door KnOeFz op 28-08-2005 14:25 . Reden: typo ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

• ScSi

ScSi

Belg.

Hier kan je de geupdate firmware vinden. Ik heb die al ingeladen maar verandert mijns insziens weinig tot niets aan de prestaties.

[ Voor 6% gewijzigd door ScSi op 08-09-2005 19:57 ]

• KnOeFz
  • Laatst online: 07-06 11:22

KnOeFz

no comment...

Thnx voor de tip.

Volgens de bijgeleverde documentatie lost deze firmware ook enkel een probleem op van vastlopende ondertitels? Ik heb dat nog niet meegemaakt.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-06 09:17

4th

zojuist ook een 3010 gekocht, even snel wat tests gedaan met alle soorten media die ik heb en nog geen probleem gevonden maar wie weet wat de toekomst brengt..

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trevoc
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-06 19:53
Ik heb net de dvp3010 gekocht. Maar als ik de stereo output op mijn versterker aansluit geeft dit een verschrikkelijk zacht geluid, zelfs met mijn versterker voluit hoor ik nouwelijks iets. Is mijn speler kapot, of is dit bij iedereen zo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
trevoc schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:12:
Ik heb net de dvp3010 gekocht. Maar als ik de stereo output op mijn versterker aansluit geeft dit een verschrikkelijk zacht geluid, zelfs met mijn versterker voluit hoor ik nouwelijks iets. Is mijn speler kapot, of is dit bij iedereen zo??
Met wat voor medium is dit? Als het een DivX/XviD film is kan het zijn dat standaard het geluid in die film heel zacht is. Gevolg: je hoort het zacht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 16:13
Ervarigen? nee, dat niet maar wel bekend met de 2 spelers.

Zoiezo is de dvp3010 veel nieuwer, die 630 is echt verleden tijd. dus ik mag aannemen dat de 3010 beter afspeelt in de vorm van divx etc. En verder die 630 vind ik gewoon lelijk :P. maar dat maatk natuurlijk niets uit voor wat jij wilt.

Verder zou ik zeggen, neem de 3010. Veel nieuwer en veel meer kans om deze nieuw in de doos ergens te kunnen vinden. (op me werk staat de 630 al 6 maanden niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 20:24
de dvp3012 is ook uit, weet iemand wat voor mogelijke verbeteringen er zijn in de dvp3012?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 10:30

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik ben sinds kort in het bezit van de DVP5500 S en moet zeggen dat deze erg goed bevalt!
Is het grote broertje van deze series met SACD ondersteuning.
Vind het goed beeld en veel uitgangen waar je wat aan hebt.

Gebruik hem zelf icm scart en coax spdif en deze doen het beiden goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 13:51
Ik heb een 3005 (zelfde als de 3010 maar zonder DivX) en nu heb ik opeens het probleem dat het geluid telkens heel even wegvalt.

Op de versterker zie je steeds heel even het DD signaal wegvallen, duurt maar iets van een halve seconde en dan gaat het weer verder.
Soms gaat het 5min goed en soms hoor je het ook enkele keren achter elkaar.

Vrij vervelend. Iemand anders die dit defect gemerkt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
Rainesh schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:00:
de dvp3012 is ook uit, weet iemand wat voor mogelijke verbeteringen er zijn in de dvp3012?
alleen de kleur

net zoals je eerst de DVP630 en de DVP632 had. waren dezelfde spelers in een andere kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84954

Voor wie zijn dvp3010 regiovrij wil maken:

- make sure there is no disc in your DVD player.
- press "System menu".
- press the left arrow button twice until you're over the preferences menu.
- press "135566".
- move the down arrow until "0" appears.
- press "OK".
- press "System menu"
- press "Power" to switch off your DVD player.
- again press "Power" to restart your DVD player and you're free to go!

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 84954 op 08-11-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160133

Heb net een DVP3010 aangeschaft, firmware upgrade gedaan, er vielen mij twee dingen op:

1. Het apparaat leest alleen helaas de eerste sessie van een data dvd
2. Bestandsnamen lijken beperkt tot maximaal 14 characters voor de extensie

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 160133 op 12-11-2005 23:01 ]

Anoniem: 136250

is het al iemand gelukt om de achtergrond te vervangen mbv mtkremaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

-hier stond weinig zinnigs-

[ Voor 103% gewijzigd door ScSi op 09-01-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Vandaag gekocht de DVP3010

Perfect dingetje, op mijn vorige dvd speler haperde de dvd's tegen het einde aan als ik ze had gebrand.
Maar deze speelt ze zonder hapering af.

Net ff een dvd vol met divx's gegooit en ondertitels, werkt ook perfect :o
700mb per filmpje en dvdtje volgegooit, gewoon DVD kwaliteit : )

Aleen is het jammer ( kwestie van wennen ) dat de subtitels met zon grijs balkje ( doorzichtig) verschijnen, maar verder niets te klagen

wat een klein alles kunnertje O+

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103972

Mijn vorige divx-speler (Philips DVD737) vertikt het sinds een uurtje elke dvd/cd te lezen. Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe speler, liefst weer een philips. De DVP3010 lijkt mij een goede opvolger.

Ik had enkel nog een vraag ivm de ondersteuning voor .srt ondertitels: hoe worden die juist afgebeeld, is alles duidelijk te lezen, ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daarvoor zal je (weer) naar gemodificeerde firmware moeten gaan: http://board.softpedia.com/index.php?showtopic=2806

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 84954 op 05-02-2006 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

En dat werkt dan wel goed, zo'n firmware update?
dat je dan de subtitels "gewoon" zoals op de tv ziet zeg maar.

Een nadeel is wel dat je hem altijd maar op standby moet laten staan, je kan hem niet uitzetten : (
of de stekker er steeds uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

Bij de DVP630 werkte die firmware prima hoor ;)
Oorspronkelijk had ik ook van die vervelende lelijke subs met zo'n grijs transparant balkje eronder,.. met ander firmware erin te flashen,.. gemodde PHILIPS firmware,... zijn mijn subs bij DivX/XviD net zoals op TV ;)
Toppie gewoon :)

Philips dvp3010_02 - version 3

- the subtitles are White (non-transparent) with Black outline, Big Font, Maximum 3 lines.
- new wallpaper
- New file browser and OSD fonts.
- support for: NERO DIGITAL-standard profile, PACKED BITSTREAM, bad renamed subtitles
- 23 characters + extensions in file-browser, etc

http://board.softpedia.co...t=Attach&type=post&id=841

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Anoniem: 84954 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:36:
Philips dvp3010_02 - version 3

- the subtitles are White (non-transparent) with Black outline, Big Font, Maximum 3 lines.
- new wallpaper
- New file browser and OSD fonts.
- support for: NERO DIGITAL-standard profile, PACKED BITSTREAM, bad renamed subtitles
- 23 characters + extensions in file-browser, etc

http://board.softpedia.co...t=Attach&type=post&id=841
Die doet het hier niet hoor : (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Doet je speler het uberhaupt nog wel? Of bedoel je de link? Want je moet je denk ik eerst registreren om te erbij te kunnen.

Ik wacht al erg lang op een mooie firmware mod (heb 3010 gekocht 5 dagen nadat ie uitkwam, al maanden geleden) Ook eentje die dat irritante zoom-getal "2x" weghaalt wanneer je een breedbeeld movie ingezoomd wilt bekijken op je 4:3 TV. Niet iedereen loopt even hard mee met de nieuwste technieken :P

[ Voor 16% gewijzigd door sl1200 op 10-03-2006 15:53 ]

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

nee link enzo wel
maar ik brand hem op cd, prop hem in speler
zegt die Unknown disc, al op 2cd's

Aangezien die ondertiteling zo irritant is met divx,

[ Voor 25% gewijzigd door shameblaster op 10-03-2006 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je hem gebrand zoals in de PDF staat die erbij zit? Dan zou het toch echt moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Ik heb net een aantal topics op die softpedia forum gelezen en heel wat firmware-mods gedownload om uit te proberen.

twee vraagjes:
1) hoe kom ik erachter welk type 3010 ik heb: 00 of 02? Want firware 02 in 00 stoppen levert vaak een dooie speler op. Dus let op overigens!!!

2) is er met een van die firmware mods dat irritante 2x zoom getal weggehaald? Dus nadat je inzoomt op een film, dat dat getal na 3 seconden ofzo verdwijnt. Want nu blijft die de hele tijd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1) Kijk op de sticker die achter op je dvdspeler hangt.

Er is al een v4: http://board.softpedia.co...=Attach&type=post&id=1015
= v3 + ogg vorbis

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 84954 op 10-03-2006 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Ik heb de 3010 / 00
Vandaar dat die firmware ( denk ik) niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

En dan heb je zeg maar "normale" subs, niet meer zo transparant, en verder kent het geen vervolgen ?

[EDIT]

staat op display : UNKNOWN ;(

[ Voor 11% gewijzigd door shameblaster op 15-03-2006 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:14

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik heb nu een Yamada DVX-6600, en wil als deze het begeeft, een nieuwe kopen, en dacht aan een van de volgende van Philips...

Weet iemand welke van de volgende spelers het beste is? Het lijkt me dat de DVP5900 het meest uitgebreid is? Prijzen liggen ook niet al te ver uiteen... Ze hebben als het goed is allen Progressive Scan via RGB Scart?
En ik zie dat de DVP 3010 ook ondersteuning heeft gekregen voor OGG/OGM :). hebben die andere types dat ook?

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/DV/DVP3010_00_webImage198.jpg
DVP3010 [€58,50]

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/DV/DVP3040_12_webImage198.jpg
DVP3040

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/DV/DVP5140_12_webImage198.jpg
DVP5140

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/DV/DVP5900_12_webImage198.jpg
DVP5900 [€115]
+ HDMI met upscaling tot 1080i

[ Voor 20% gewijzigd door BiG-GuY op 15-03-2006 22:27 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De extra functionaliteit (ogg, Nero Digital, ...) hangt er vooral vanaf als iemand zin heeft om de firmware te modden. Naast de dvp3010 heeft de dvp5100 ook goede gemodificeerde firmware.
De dvp5900 is interessant als je een LCD-tv hebt of ooit gaat kopen met HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:14

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Zie ik het nou goed, en hebben geen van deze spelers een Optische digitale uitgang :? want dat is eigelijk wel een must...

En watvoor type mediachip zit er dan in? Waarschijnlijk Mediatek, aangezien er gemodde firmware voor uitkomen?

En de 5140 heeft als enige ook DivX 6 Ultra, wat moet ik daarvan verwachten? Want de meeste dingen die ik kijk zijn gewone Xvid's met PBS en MP3/AC3 geluid.

En ik lees op de fora over geen ondersteuning voor Multi-sessie dvd's... dit geld toch hopelijk niet voor DVD+RW? want mn yamada pakt dat dus wel, gewone DVD+R niet (alleen eerste sessie)..

[ Voor 23% gewijzigd door BiG-GuY op 16-03-2006 15:24 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

shameblaster schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:11:
[EDIT]
staat op display : UNKNOWN ;(
Is het nog goedgekomen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

sl1200 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:30:
[...]

Is het nog goedgekomen? ;)
Nope, werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-04 22:17
Mijn broer heeft ook deze speler gekocht; DVP3010. En werkt echt perfect, zeer goede beeld kwaliteit van gewone cd's met een film erop van een paar jaar oud!
DVD's met films gaat perfect ondertiteling idd beetje grijs, maar bij sommige films valt de ondertiteling er onder in het zwarte gedeelte, waarna ze dus gewoon wit zijn, super dus!
Mapje met cd 1 en cd 2 gaat vanzelf naar cd 2 door met ondertiteling, super.

Welke voordelen zou de firmware update hebben? Eigenlijk is het zo super, naast die ondertiteling idd.

[ Voor 3% gewijzigd door Chimera op 21-03-2006 16:29 ]

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ondersteunig voor Nero Digital, Packed Bitstream en ogg is zeker ook een meerwaarde alsook de verbeterde menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De bestandsnaam moet in hoofdletters staan, anders krijg je die foutmelding.
Je hebt wss volgens de foute ISO settings gebrand.
Probeer anders manueel de bestandsnaam aan te passen naar DVP3010_02.BIN

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 84954 op 04-04-2006 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:11
Ik heb de 5900 van Philips.
Met HDMI en upscale 720p en 1080i.
Werkt die upscale alleen met HDMI of ook met component ?

Mijn LCD heeft helaas alleen component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-06 14:24
Ik twijfel tussen de 3010, de 3040 en de 5140. Nu heb ik bij reviews van wat oudere spelers van Philips gelezen dat die nogal wat ventilatorgeluid produceren in de standby stand. Dat lijkt me tamelijk irritant. Over de de 5140 heb ik gelezen dat ie nagenoeg fluisterstil is. Weet iemand hoe het zit met de andere twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Ik heb de 3010 en hoor echt geen geluid als die aanstaat, ook niet met een zacht muziekje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 10:40

TommyGun

Stik er maar in!

Edit; nevermind

[ Voor 119% gewijzigd door TommyGun op 13-05-2006 16:00 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Ik heb nu sinds enige tijd last van films die op het einde haperen.

Heb bij ik denk 10 dvd;s de problemen dat de films op het einde haperen en vast slaan,
Op mijn vorige dvd speler had ik ditook ( onbekend merk ) waarna ik deze heb aangeschaft.
Ik gebruik phlips dvd's, het is een erg raar probleem.

Iemand misschieneen oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wnsnipes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-12-2021
Heb al enige tijd een DVP 3010 en ben tevreden tot ik de Regiovrije handeling heb uitgevoerd. Sindsdien heb ik problemen met mijn kleuren.Heb al op google vanalles proberen op te zoeken maar niks. Is aangesloten aan Philips TV met SCART kabel en in mijn films (dvd's en avi's) heb ik een overdreven kleur rood en blauw. Na enige tijd springen de kleuren naar normaal.Maar dat gebeurt soms na enkele seconden soms na een half uur en soms helemaal niet. Wat kan dit probleem zijn? Of zou het aan de TV liggen? 8)7
Heb geen last gehad voor ik hem regiovrij maakte. Heb ook nog geen firmware geprobeerd.Moet nog checken welke versie 3010/xx ik heb.

[ Voor 13% gewijzigd door wnsnipes op 10-07-2006 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132833

Heb ook zo'n standalone speler van Philips. Speelt ongeveer de helft van al mijn gedownloade films schokkerig af! :(

De firmwares bij Philips gaan ook niet echt hard. Bij mijn vorige speler is er eentje geweest na 1 jaar en daarna nooit meer. Ik ga daarom niet meer voor die losse spelers. Zag bij een kennis een nieuwe iMac met tv-out en dat was het scherpste dat ik ooit gezien heb. Ook geen gedoe meer met codecs want die zitten toch wel in de gratis VLC player!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:18
Ik ben ff voor mijn tante op internet aan het snuffelen. Zij heeft deze Philips DVP3010 echter deze speelt geen CDs af!!! Dus geen gebrande cds en ook geen originele cds. Verder speelt deze wel DVDs en DVDr's af.

Iemand ideen? Waar moet ik na kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trevoc
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-06 19:53
Is het mogelijk om terug te gaan naar de oude firmware? Ik vraag dit omdat ik niet zeker weet of ik alle eigenschappen van de nieuwe firmware fijn vind. Het gaat me eigenlijk alleen om het compatible maken voor packedbitstream.
Pagina: 1