Toon posts:

Krijg vpn met linksys wrv54g niet opgezet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n linksys router aangeschaft om eens even te proberen een vpn tunnel op te zetten.
Nu heb ik aan de ene kant een chello verbinding, en aan de andere kant een Xs4all zakelijke adsl verbinding. Ik heb de poorten opengezet in de router (mocht dat nodig zijn) en in de linksys een user aangemaakt... Ik wil een L2TP/IPSEC verbinding... Ze hebben mij tenminste gezegt dat dit goed en veilig is... Het zou ook een PPTP kunnen worden, maar ik weet die verschillen nog niet zo goed... Als ik 't goed heb is die linksys alleen een doorsluis middel van het ene punt (xs4all) naar het andere punt (chello) Is het nu de bedoeling dat ik op die chello (pc) een kopje maak met (alle binnenkomende verbindingen accepteren "inclusief vpn")?
Want volgens mij is dat toch het principe van vpn? een tunnel maken.
Het toekomst plan is om van zeg maar 5 verschillende lokaties in te loggen om zo 1 groot
netwerk te maken. Ik krijg 't nu iig. met geen mogelijkheid voor elkaar... Ik heb de faqs doorgelezen van tweakers en van linksys zelf, maar op de 1 of andere manier doe ik iets niet goed, of ik snap 't principe blijkbaar niet... Heeft iemand een suggestie voor mij zodat ik weer lekker aan de slag kan?

Verwijderd

Welke poorten heb je precies opengezet??

Verwijderd

Topicstarter
Om maar niks te vergeten heb ik opengezet:

-1723
-1701
-411
-809

Verwijderd

Topicstarter
sorry (een kick) kwil dit toch echt na een dag prutsen voor elkaar hebben.
Kzit mij nu alleen af te vragen of ik die vpn verbinding met mijn linksys wrv54g zonder een windows server kan laten werken... naar mijn mening is die linksys toch de vpn server en moet ik gewoon een vpn tunnel kunnen opzetten dus mijn xs4all en mijn chello netwerk? :S
Want ik kan DMZ aanzetten in de linksys... Maar dat kan die dan toch wel zelf regelen?

Verwijderd

Kun je eens beschrijven HOE je precies probeert een verbinding op te zetten??

Verwijderd

Topicstarter
Het liefst wil ik vanaf een client (op xs4all) een verbinding maken met een computer op een chello verbinding. Ik wil dan met een vpn client (xs4all) via die wrv54g in die andere computer (chello)
Want het is toch niet nodig aan beide kanten een apparaat neer te zetten?

Verwijderd

Ik weet niet of het zakelijk of prive is, maar dit is de setup bij ons op kantoor:

Adsl (xs4all) --> 3Com OfficeConnect VPN Firewall --> Terminal Server (win2000).

De medewerkers kunnen inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord op het ip adres van de Office Connect, en zo is er een VPN verbinding.

Als je het simpel wil houden (met 2 pc's) kun je "externe verbinding" in Windows XP gebruiken. Hier kun je op de volgende manier komen:

Klik met rechtermuisknop op deze computer. Klik op eigenschappen, klik op verbinding van buitenaf. Dan moet je de optie "verbindingen van buitenaf toestaan" afvinken. Nu kun je verbinding maken met deze pc door met Verbinding met Extern bureaublad het ip adres van de pc in de typen.

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
tnx... uiteindelijk zal dit een zakelijk verbinding worden tussen 5 kantoor panden.
Het doel is om een kassasysteem hieroverheen te laten draaien.
Maar voor test doeleinden wil ik nu eigenlijk gewoon met een client applicatie (van linksys zelf meegeleverd) een verbinding maken met een andere pc over vpn... Als dit een week vlekkeloos blijft draaien kijk ik pas verder naar de mogelijkheden... Maar ik krijg het alleen nog niet voor elkaar :(
Het kassa programma zal op een win2k3 server komen te staan... Maar ik regel het vpn gebeuren toch verder liever hardware matig.

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan niemand op dit forum die dit een beetje snapt en me wil helpen :(

• w!mz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb helemaal geen verstand voor de rest van vpn tunnels etc, ik weet wel dat je als bedrijf alles pot dicht wilt hebben. Tenzij jouw taak bij dat bedrijf van je natuurlijk IT beheerder is zou ik toch eerst eens kijken hoeveel uren externe IT bedrifjes op hun offerte zetten voor dit werkje, weet je ook hoeveel je ongeveer zelf kwijt bent.

http://gathering.tweakers.net

Pagina: 1