Toon posts:

[FQDN] Kan een bedrijf een FQDN van particulier overnemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had een vraag over het registreren van domeinnamen door particulieren:

Stel dat een particulier persoon een domein zoals bijvoorbeeld apple.nu of microsoft.nu registreert, en stel dat deze daadwerkelijk aan hem wordt toebedeeld. Kunnen de bovenstaande bedrijven dan die particulier aanklagen wegens onrechtmatig naamgebruik (Copyright)? Of staat die particuliere persoon echter veilig en kan hij deze mogelijk verkopen?

(Kon hier niets over vinden opt Internet of FAQ, daarom mijn vraag)

dank

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
Wat dacht jezelf ?? 8)7

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:17

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je maakt al vrij vlot inbreuk op een merkrecht. Misschien de enige kans zou zijn om www.apple.nu te registreren en een engelstalige site over appels te maken, waarbij je hem niet wilt verkopen en ook geen economische waarde geeft aan de site.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

staat vast in de voorwarden van .nu. in de .nl is het makkerlijk te vinden:
http://www.sidn.nl/sidn/f...nl-domeinnamen/index.html

artikel 21.1
Artikel 21
21.1 Een ieder die van mening is dat een Domeinnaamhouder door de registratie en/of gebruik van één of meer (Persoons)Domeinnamen inbreuk maakt op een Benelux merkrecht(en) (inclusief rechten op Gemeenschapmerken) en/of een Nederlands handelsnaamrecht(en) waartoe zij gerechtigd zijn, kan een domeinnaamarbitrageprocedure instellen bij het Scheidsgerecht Domeinnamen.
Uiteraard kan een bedrijf je ALTIJD aanklagen. of ze gelijk krijgen is een ander verhaal.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.