Toon posts:

Welke netwerkkaart en hub?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, ik heb jullie mening ff nodig...
Mijn huisgenoot en ik hebben een netwerk liggen en we sharen daarover onze internetverbinding, dwz ik surf via zijn computer. We gebruiken daarvoor twee realtek nic'jes (goedkoopste van het goedkoopste) en een crossoverkabel en een proggie genaamd Winproxy. Er kleven hier voor mij een paar nadelen aan:
* Ik kan alleen internetten als hij zijn bak aan heeft staan.
* We hebben elk precies dezelfde pc maar mijn verbinding is slechter dan die van hem.
* Zijn pc crasht 3x per dag :(
* Netwerk is bagger :(

Nu wil ik bij @home een extra ip-adres aanvragen, maar dan moet ik een eigen NIC aanschaffen en een eigen hub. Mijn vraag is kan ik dan met dezelfde realtekkaart toe en waar moet ik op letten bij de aankoop van een hub?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ehm... gewoon de volgende stappen volgen:

Kabelmodem in de UPLINK van je hub.... de 2 pc's allebei vanaf hun netwerkkaart in een poort van de hub...
Dus je hebt voor 2 pc's in totaal het volgende nodig:
2 netwerkkaarten (heb je al)
1 kabelmodem (heb je al)
1 hubje met dus minimaal 2 poorten EN een UPLINK-poort
en wat kabel.... ik meen dat je nu 3x een normale 1 op 1 kabel nodig hebt.....

Verwijderd

Topicstarter
Kan dat dan ook zonder dat ik een extra ip-adres aanvraag bij @home?

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:14
nee... dan moet je in plaats van een hub een router kopen. en die zijn duur

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:16

noshit

Flauwekul. Routers kosten nix. Scoor een zesdehands 486, surf naar http://www.sharethenet.org of naar http://www.freesco.org , installeren die hap en surfen maar.

Verwijderd

Topicstarter
Maakt het ook nog wat uit welk merk hub ik koop, het moet wel betaalbaar zijn?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Of..... misschien heb je nog ergens een oud brikkie staan wat puur kan fungeren als server.... dat wil ook.... mja... hub heje sowiezo nodig... verder extra pc dus extra netwerkkaart.... maar weer geen extra ip nodig... lekker via NAT draaien... heb ik hier ook... 4 pc's aan dezelfde kabel... 1 server met 3 clients...

edit:

Make that 2 netwerkkaarten erbij kopen... allebij voor die extra pc... 1 voor aan de kabelmodem, en 1 voor naar de hub...
Tja... of je koopt dan ipv die hub nog een netwerkkaart en plugt die OOK in die extra pc (hehe... 3 netwerkkaarten)... 1 kaart voor de modem, 2 voor de beide client pc's (moet dan dus wel weer crosslink tussen)
Wie weet zijn er nog meer leuke oplossingen ;)

Verwijderd

Op donderdag 11 januari 2001 20:34 schreef slacksoff het volgende:
nee... dan moet je in plaats van een hub een router kopen. en die zijn duur
cursus linux voor beginners is goedkoper

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 11 januari 2001 20:37 schreef Dimwit het volgende:
Maakt het ook nog wat uit welk merk hub ik koop, het moet wel betaalbaar zijn?
ik draai hier thuis momenteel 10 Mbit (tja... m'n kabelmodem slikt toch niet meer)
2 hubjes... beide van edimax.... toen waren ze 200 gulden per stuk voor een 8poorts met ook nog een uplink en BNC-aansluiting.... kun je dus alle kanten mee op...

Verwijderd

Ik heb een Unex hubje van NoRRoD, kostte 75 piek en draait als een gek...
Ik merk geen snelheidsverschil met rechtstreeks...

Eerst draaide ik ook met een netwerk en sharen, maar daar was altijd weer wat mis mee :(
Netwerken onder win98/me zijn gewoon RUK

Een xtra ip'tje kost maar 1 tientje meer en scheelt je een hele hoop ergernis!

Verwijderd

Topicstarter
Da's niet goedkoop 200 gulden, zijn er bij jou weten ook goedkopere?

Verwijderd

Op donderdag 11 januari 2001 20:45 schreef mbitnl het volgende:
Ik heb een Unex hubje van NoRRoD, kostte 75 piek
Goed lezen zou ook schelen maat!!!

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje: Kan je door deze opstelling ook nog onderling bestanden sharen? :?

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
ik heb allemaal sitecom reut.. bevalt me prima.. ik heb zelf een servertje staan en 2 clients.. en servers zijn op dit moment 'hot'items dus daar kun je bijna niet meer van buiten :)

voor de Hub van sitecom is wel goed.. is nie zo groot maar is het shielded tegen straling enz.. en je kan hem aan je kast hangen door de magneten (nee niet in de buurt van je HDD gooien).. maar ehh met een server kan je ook een pjoeter zonder monitor nemen ofzo.. gewoon ff installeren en dan met VNC alles doen op je client ofzo (VNC is zo'n proggie ala PC Anywhere met 1 verschil.. het is gratis te downloaden op www.tucows.com)

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

Verwijderd

Topicstarter
Sorry...

Verwijderd

Op donderdag 11 januari 2001 20:49 schreef Dimwit het volgende:
Nog een vraagje: Kan je door deze opstelling ook nog onderling bestanden sharen? :?
Theoretisch wel, maar ik zou het niet doen:
In principe kan dan iedreen vanaf internet je bestandsharing kunnen benutten.....

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 11 januari 2001 20:47 schreef Dimwit het volgende:
Da's niet goedkoop 200 gulden, zijn er bij jou weten ook goedkopere?
EDIMAX 8 POORTS HUB 10M/UTP (ER5390S)
107 gulden bij www.memo.nl
Je zal ze vast nog wel goedkoper tegenkomen....
Kep trouwens ook een 100 mbit gezien...
EDIMAX 5 POORTS 10/100M HUB+SWITCH (ED1405P)
149 gulden.....
Pricewatch zou ik maar eens in de gaten houden op http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?Cat2=24

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

komt ie nog een keer:

Afbeeldingslocatie: http://www.smc.com/smc/gifs/lowres/7004BR.gif

Barricade 4 Port 10/100 Mbps Broadband Router

The Barricade™ is an ideal all-in-one networking solution for home and small business users. This protocol independent multi-functional broadband router is combined with a 4-port 10/100 Mbps dual-speed switch, and incorporates both a built-in print server and an Internet firewall for security against hackers and other unauthorized users.

The Barricade™ provides a WAN port as well as Network Address Translation (NAT), which extends simultaneous Internet access for up to 253 PCs on the LAN. The new broadband router also allows the connection of multiple users to the Internet using a single WAN/IP address. LAN and IP addresses are auto- assigned and easily managed, and the IP routing supports a range of popular applications. This new device is a complete networking solution for PC or Mac users, and is backed by SMC’s limited lifetime warranty and 24/7 technical support..

Hij kost $99,-

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Ik heb een SITECOM netwerkkaart (f55) het beste van het beste en een SITECOM 100mb 8port switch (f399)
en het werkt als een tering,
9 man op een @home verbinding nooit vastlopers, problemen,of collisions. En super snel.

SITECOM RULZ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Ja ik heb die switch ook ! fijn apparaatje ! :)

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:30
Jo ik ben die huisgenoot met de server!

m'n pc crasht alleen als ik dat wil, hehe :)

Verwijderd

Topicstarter
399 gulden, tsja ben ik de enige hier zonder geld? Iets te dure oplossing ...

Verwijderd

Topicstarter
Heeft het wel zin om een 10/100 Mbit op je 10 Mbit hub aan te sluiten?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

nee en ja .... ehm....
Ligt eraan wat je in de nabije toekomst wilt doen... Heb je al 100 MBit-kaarten, dan zou ik zeker voor die 100(/10) Mbit gaan.... gewoon voor het gemak... Heb je 10 Mbit netwerkkaartjes en je bent van plan om daar nog een paar jaar mee te doen, dan zou ik gewoon ook weinig geld uitgeven aan een hub... dus een normale 10 Mbit... Heb je 10 Mbit-kaartjes en ben je binnenkort van plan om snellere netwerkkaartjes te kopen (100(/10) Mbitkaartjes), dan zou je dom zijn als je nu een 10 Mbit-hub zou aanschaffen.... je mot dat ding immers ook weer kwijt....
Hoe het zit met het nut is mij niet helemaal duidelijk.... er zit in ieder geval verschil in die 100 Mbit hardware...
kgeloof dat je met 10 Mbit netwerkkaartjes niets extra hebt aan een 100 Mbit hubje... maar daarvoor kun je beter wachten op een reactie van een persoon die op dit laatste punt WEL kennis/ervaring heeft....
Pagina: 1