DMA settings?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Mijn brander en cdrom zitten beide op dezelfde IDE controller.
Ik kan alleen betrouwbaar branden als van beide apparaten DMA uitstaat, als het aanstaat produceer ik coasters. Kan iemand even uitleggen waarom dat is?

Komt dat omdat ze op dezelfde controller zitten? Ik dacht dat dat per apparaat bekeken werd...

Verwijderd

je moet zoiezo niet je cdrom en je fikker op dezelfde kabel flikkeren.. doe dan je hd en je cdrom samen op de primaire en dan je writer op je secendaire master. DMA voor je fikker uitlaten.

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
ik denk dat je normale cd-speler problemen geeft. Als je een Udma 66 en 33 HD op 1 kabel aansluit werken ze allebei op UDMA 33 ook al staat de een op 66 ingesteld. Is ook met cd-spelers zo volgens mij, gaat je normale cdrom van udma 33 naar pio 3 of 4.

Je kan ook het beste doen wat Asmodai zei, heb ik ook dus daarom is het goed

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Maarre, binnenkort gooi ik er nog een HD bij, en dan wil ik toch echt de 2 hd's op de primaire en de cd's op de secundaire hebben.

Maarre, bedankt. Ik wist niet dat DMA voor de hele kabel gold.

Verwijderd

En als ik nou een U/ATA66 HDD heb, verstoord mijn CD-Rom speler dit dan niet? Ik heb ook een burner namenlijk... Is een CD-Rom speler U/ATA33???

Verwijderd

'k Heb een U-DMA/33 controller, een IBM U-DMA/66 HDD, een Quantum U-DMA/33 HDD, een AOpen DVD U-DMA/33 en een oude 2x fikker.

Hoe heb ik het aangesloten?
Primary controller:
- Master IBM HDD
- Slave AOpen DVD
(dus de IBM draait maximaal op U-DMA/33)

Secondary controller:
- Master Quantum HDD
- Delta fikker
(dus de Quantum draait enigszins langzamer)

Op deze manier werkt alles prima, 'k heb bij alle devices DMA ingeschakeld (!) en als ik een CD aan het branden ben, en er zit een CD in de DVD die slecht leesbaar is, dan blijft de primaire controller gelukkig prima doorwerken en hoef ik het cd'tje niet weg te gooien.

Verwijderd

Dit is ook goed, weet iemand waarom ze nog geen mobo's met 3IDE kanalen hebben ??????

Verwijderd

Abit BE6/BE6 II
2x IDE UDMA 33
2x IDE UDMA 66
Toch 4 kanalen.

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
Ik heb ee nveel vager probleem.
Als ik DMA in windows aanzet, en reboot, dan gaat ie vanzelf weer uitstaan.
Heel raar want ik haal een vet lage score in Sandra ! 6mb/s, nou en dat voor een Maxtor Plus 27,2 Gig ATA66 met 2 mb cache !

Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik heb ook al eens geprobeerd de rest van de IDE devices eruit te halen, maar dat hielp niet. !

Ricoh

Verwijderd

Dat is niet vaag, dat betekent dat DMA niet ondersteunt wordt. Windows zet het dan vanzelf uit.

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
Tiens, bij mij staat mijn HD (IBM 13 GIG UDMA 66 7200Rpm)als master op de eerste ide controller (udma 66) en dan mijn writer (plextor 8/4/32) als master samen met mijn DVD (pioneer 6x, slave) op de 2e controller(udma 33). en bij mij gaat het nog beter sinds dat mijn writer en DVD op DMA staan.

Anderen hebben er problemen mee, ik denk dat je (zoals met zoveel) eens moet proberen en zien wat het snelste/stabielste is.
Pagina: 1