Toon posts:

[XP] Via GPO instellen: List view ipv icon view*

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand ook of er een registry key bestaat die ervoor zorgt dat alle gebruikers bij Internet Explorer de list view krijgen ipv icon view?
Heb gehele group policy al door gezocht daar stond het niet in en via google was er niet veel over te vinden.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Beste RKramer,

Wat heb je zlef allemaal al geprobeerd? Al eens gekeken met bijvoorbeeld regmon of je kan vinden of dat überhaupt in een regkey of policy zit? Wat heb je verder allemaal al geprobeerd?

Welke versie van Windows gebruik je? Dit is verplicht in de titel vooraan, zoals je in de faq vanWindows Operating Systems kunt lezen. Lees deze Windows Operating Systems - Policy even goed door. Zodra je je OS doorgeeft pas ik de titel even aan :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van WinXP SP2.
Ik heb via policies geprobeerd erbij te komen, maar dat lukt niet, dus dan zou het via registry editor moeten, maar daar kan ik ook niks specifieks vinden die dat aanpast. Via google heb ik wel enkele dingen gevonden maar dat werkt niet of is niet voor alle gebruikers. Dan zijn allemaal reg. keys.
Maar een goeie key die voor alle gebruikers geldt heb ik niet kunnen vinden!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)

Verder - waarom zou je dit voor al je gebruikers willen regelen? Laat dit soort dingen lekker aan de gebruikers over :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 14:00:
Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)

Verder - waarom zou je dit voor al je gebruikers willen regelen? Laat dit soort dingen lekker aan de gebruikers over :)
Nou kijk, als je als systeembeheer op bij een bedrijf zit en je gaat naar xp. Dan krijg je op iedere computer die irritante view en als je dit nou heel simpel met een reg. key in kan stellen zou dit veel makkelijker en sneller zijn!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 11:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:57:
[...]

Nou kijk, als je als systeembeheer op bij een bedrijf zit en je gaat naar xp. Dan krijg je op iedere computer die irritante view en als je dit nou heel simpel met een reg. key in kan stellen zou dit veel makkelijker en sneller zijn!
die irritante view vinden sommige mensen prettig... puur een gebruikers instelling die je niet wil forceren.

Verwijderd

Topicstarter
Tja dat kan natuurlijk, maar dan kunnen zij het zelf weer veranderen.
Maar goed zo te zien weet niemand een reg. key of policy voor deze instelling! ;(

Verwijderd

Google wel :) Eerste hit als je zoekt op http://www.google.com/sea...+%22icon+view%22+registry
http://www.mtekk.com.au/forums/viewtopic.php?p=31001

Zo te zien moet je nog wel even spelen met de waardes, maar daar staat het in ieder geval in de registry :)

• Rinzwind
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06-2025
ik zoek even verder...

[ Voor 250% gewijzigd door Rinzwind op 30-03-2008 16:00 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

diffs roeleren :+

Om toch even op je (weggeedite) post te reageren:
Gaat bij je eigen profiel via registry import. Alleen moet je erna het proces explorer.exe opnieuw starten.

Windows verkenner slaat deze instellingen achterlijk op. Er staan wat GUID's in. Ik krijg het niet voor elkaar op een TS om voor elke gebruiker dezelfde weergave instellingen in te stellen.

Jammer maar helaas.
Je kan eventueel wel tijdens je installatie in cmdlines.txt een batchfile aftrappen die deze registry wijzigingen zet.
Dan moet je een deel hebben van
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced

Omdat die ongeveer bij de 39 minuten countdown lopen gebeurt dat onder SYSTEM.
Er is dan geen logged-on user, en als je dan de HKEY_CURRENT_USER keys gebruikt gelden die voor alle subsequent aan te maken/inloggende gebruikers (wordt omgezet naar .default).

Echter: het gaat dan om tattooing, en dit zijn user-specifieke settings die geheel terecht aan de User dienen te worden overgelaten.

Ik zou het óók niet doen, en in dit geval denk ik dat MS de defaults verstandig heeft gekozen (namelijk dat het niet in een standaard .ADM aanwezig is).

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 31-03-2008 00:07 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1