[2003] Aanmelden op 2003 Domein zonder wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

• Aragornwj
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-02 11:28
Ik heb de search al gebruikt maar ik kon maar 1 relevante pagina tegen en dat is niet een antwoord op mijn vraag.

Voor een basisschool moet ik een Windows 2003 Server opbouwen waar Windows XP clients op het domein van de 2003 server kunnen aanmelden.
Het probleem is het volgende: Ze zijn gewend met 2000 AS dat leerlingen geen wachtwoord in moesten voeren. Hun account is in de AD zo dichtgetimmerd dat ze niets kunnen.

Mijn vraag is: Hoe krijg ik het voor elkaar in de AD van 2003 om een aantal accounts in te stellen zonder een wachtwoord te gebruiken, dat snappen die kinderen toch niet?
Ze hebben bijna geen rechten, dus er kan weinig verkeerd gaan.

MEEHH!!!!

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:31

CXNeXo

This behavior is by design.

Zorg dat "Password must meet complexity requirements" uitstaat, kijk verder naar "Minimum password length" en zet die op 0.

Volgens mij moet het dan lukken....

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

• Aragornwj
Ja, en die staan juist uit. Er moet ergens nog iets zijn wat dat overruled ofzo, ik kom er niet uit

MEEHH!!!!

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 13:28
Aragornwj schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 11:44:
Ja, en die staan juist uit. Er moet ergens nog iets zijn wat dat overruled ofzo, ik kom er niet uit
Zo'n soort grap he bik ook eens gehad. Je moet hem niet uitzetten, maar echt instellen zoals eerder genoemd. Weet je overigens ook gelijk zeker dat die doet wat jij wilt, want weet jij wat voor defaults hij gebruikt ? ;)

• Aragornwj
Ja, uit en ingeschakeld. Ik bedoel dat ik die policy gevonden had en of ik em in of uitschakel, het maakt niet uit. ik bedoelde met uit staan dat die rules niet gelden

MEEHH!!!!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Password policies werken iirc alleen op 'Domain Security Policy' - op het niveau van domain controllers e.d. werkt dit niet. Geef je dit wel op de juiste plek in? :)

Verwijderd

kinderen snappen niet dat je een ww moet invoeren is weer de grootste onzin. het is juist zinnig om ze snel te leren dat een ww belangrijk is :)

• Aragornwj
Ja, maar dit zijn van die kinderen die het gewend zijn met 2k het niet in te voeren en tevens ZMLK zijn, oftewel, zeer moeilijk lerend, ze kunnen niet zo veel.

Ze zijn al zo beperkt in hun functies door hun 'aandoening' dat het gebruik van een pc al een hele overwinning is voor ze. Daarom dus het feit, geen wachtwoord.

MEEHH!!!!

Pagina: 1