Toon posts:

Nieuwe harde schijf installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe harde schijf gekocht en geinstalleerd en met partition magic 1 primaire en een aantal logische partities aangemaakt.

Omdat ik een backup van de reeds aanwezige HD wilde restoren naar de nieuwe HD (scheelt me een hoop herinstalleren) de nieuwe eerst geinstalleerd als slave (BIOS, jumper enzo goedgezet).

Restore gedaan, jumper naar master gezet, oude HD verwijderd, IDE kabel masterconnector (de eerste dus na het ide connectortje op het MoBo) aan de nieuwe HD geplugd, rebooten, bios weer aanpassen en doorstarten.

Echter wat ik ook doe, bij het opnieuw opstarten komt steeds de melding "press any key to reboot" wat je kunt blijven doen.
In het overzichtje van het bios gedeelte voor de HD's dat je ziet tijdens het opstarten ziet het er allemaal prima uit!

Wat doe ik fout of wat vergeet ik?

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Het zal wel weer zo zijn dat je met een bootflop moet starten, fdisk in en de desbetreffende partitie even op active moet zetten.

Lukt dat niet dan met een sys a: c: de opstart bestanden alsnog (misschien dubbelop, maar ja....) op de C:\ zetten.

Werkt altijd! 't is meestal het één of het ander.

specs | 3360wP met SE3000