[Access 2003] Project Autovoorraad

Pagina: 1
Acties:

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 14:09

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
Ben enkele dagen bezig geweest met een leuk ontwerp om een voorraadlijst voor een autobedrijf op te zetten.

Nu ben ik een niet al te grote held met access 2003, maar laat ik toch maar proberen het uit te leggen.

Wij gebruiken al jaren lang het programma Notebook voor de registratie van ingekochte auto's/verkochte auto's.
Hierbij heb je een invoerveld waarin bijv het kenteken, type auto, waar in gekocht, wanneer ingekocht, aan wie verkocht, wanneer verkocht, of het een btw auto is of marge, btw bedrag, inkoopbedrag, verkoopbedrag etc..etc..

Ofterwijl een erg lange invoerlijst.

Nu kan je bij Notebook hiervoor een apart scherm oproepen waar je al deze gegevens in kan voeren waarna na compleet maken van de lijst de invoer in een tabel wordt weergegeven.
Als ik nu bij access ditzelfde probeer aan te maken kom ik alleen aan het feit dat ik tabellen aan kan maken.
Ik heb al geprobeert dit via bijv een querie te doen, maar dit wordt voor mij niet duidelijker dan dat het er op het eerste gezicht uit ziet....

Nu wil ik uiteraard niet gaan zeggen dat ik helemaal geen verstand heb van access, alleen heb ik nooit met invoervelden gewerkt.

Wat dus het idee is, is dat ik hetzelfde systeem van notebook (invoerveld --> invullen --> uiteindelijk omgezet naar tabellen) om wil zetten naar een access bestand. Echter kan ik er op geen mogelijkheid (google, help van access, search via GoT) achter komen hoe ik dit alles via hetzelfde invoerscherm mogelijk kan maken in access....

Een beetje hulp is natuurlijk nooit weg ;)

Wabbawabbawabbawabba

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-08 21:50

skate master

Autodesk Educator Expert

Weet niet of ik je vraag goed begrijp.

Jij hebt dus een tabel gemaakt waarin de gewenste velden staan wie jij wilt invullen doormiddel van
een formulier met invoervelden.

Kies in het hoofdvenster van access voor de knop formulieren en kies formulier maken met wizard.
Er start een wizard, hierin selecteer je de tabel waarin je de gegevens wilt invoeren, en stelt eventuele
andere opties in de wizard in.
Klik op voltooien en je hebt je invoer formulier.

Hoop dat je dit bedoelde.

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
skate master schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 11:57:
Weet niet of ik je vraag goed begrijp.

Jij hebt dus een tabel gemaakt waarin de gewenste velden staan wie jij wilt invullen doormiddel van
een formulier met invoervelden.

Kies in het hoofdvenster van access voor de knop formulieren en kies formulier maken met wizard.
Er start een wizard, hierin selecteer je de tabel waarin je de gegevens wilt invoeren, en stelt eventuele
andere opties in de wizard in.
Klik op voltooien en je hebt je invoer formulier.

Hoop dat je dit bedoelde.
Dat was punt 1, dit snap ik nu :) spanks daarvoor.

Maar dan het volgende :

Nu is het zo dat sommige dingen onoverzichtelijk worden, zoals een volledig adres van inkoop of verkoopadres. Is het mogelijk om dit bijvoorbeeld klikbaar te maken --> selecteren tabelvak --> pas bij selectie tonen van volledige gegevens die in de tabel staan?

Wat dus hetgeen moet worden is dat in elke regel die ingevoerd wordt extra informatie gegeven moet worden. Zoals het ingevoerd is in het invoer formulier. Of blijft access dit in tabelvorm tonen?

Voorbeeld :

De voorraadlijst geeft alleen een kenteken + type/merk auto aan en verkoop/inkoop datum, maar pas bij selectie een scherm met de ingevoerde gegevens?

[ Voor 8% gewijzigd door KatirZan op 03-06-2005 12:13 ]

Wabbawabbawabbawabba

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
Heb nog zelf even lopen uitbreiden over je tip, alles werkt nu naar behoren, hartelijk dank voor het zetje wat ik even nodig had :)

Wabbawabbawabbawabba