[MS Access / XML] XML-bestand automatisch importeren in db

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nenne
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Dag mensen,

Ik heb eind vorig jaar een MS Access database gemaaakt, waarmee je XML-bestanden kan importeren. De gegevens uit deze bestanden worden dus weggeschreven naar tabellen. Eerst deed ik dit handmatig, maar toen heb ik er een aparte functie voor geschreven. Deze was als volgt:

Public Sub importeerXML()
'Importeer XML-bestand:
Application.ImportXML DataSource:=<Pad XML-bestand>
End Sub

Nu heb ik de database sinds vandaag weer in gebruik, en hij werkt niet meer :@ Bij het importeren van het XMK-bestand loopt ie vast. Ik heb er destijds geen problemen mee gehad, maar nu roept ie over het gedeelte .ImportXML: "method or data member not found". Ik zit al 2 uren aan te modderen maar ik kan niets ontdekken, en niets vinden op internet of op GoT. Misschien iets in de references? Wie kan mij helpen? Alvast heel erg bedankt!

• nenne
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Een schopje, want ik ben er na dit weekend nog steeds niet uit hoe ik het voor elkaar moet krijgen :/ 8)7

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Weet je zeker dat je niet ergens binnen je code het Application object hebt overschreven???

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

overgeschakeld naar een andere access versie ondertussen? gekeken naar ontbrekende bibliotheekverwijzingen (vbe->tools->references)?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Vindt je het gek dat je geen antwoorden krijgt? Je bent enorm vaag over wat er nu precies gebeurt, wat er precies misgaat en wat je nu zelf allemaal al hebt geprobeerd om het aan de gang te krijgen. (Overigens is twee uur lang debuggen aan de korte kant ;) ).
Zie ook P&W FAQ - De "quickstart"

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney