NEC 15" tft op Marktplaats voor 70 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 373 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Er zijn wat advertenties op Marktplaats te vinden van iemand die Nec 15 inch tft monitors voor +/- 70 euro verkoopt. Dit is natuurlijk spotgoedkoop, dus ik heb contact met die persoon opgenomen.

Mij werd verteld dat het om een grote partij tft schermen ging van 2 jaar oud. Een foto of typenummer had hij helaas niet voor mij, wat ik een beetje raar vind. De schermen zijn trouwens wel werkend te zien.

Aangezien het om zo'n grote partij gaat vraag ik me af of iemand er al een of meerdere heeft gekocht en of het wat is (type, staat, leeftijd); ik heb pas over een week tijd om er achteraan te gaan.

Hiernaast plaats ik het hier ook als tip voor diegenen die snel een goedkoop tft schermpje willen scoren!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

_Oldie_ schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 11:01:

Hiernaast plaats ik het hier ook als tip voor diegenen die snel een goedkoop tft schermpje willen scoren!
geef dan op zn minst een linkje naar de advertentie

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
SYQ schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 11:11:
[...]
geef dan op zn minst een linkje naar de advertentie
Mijn bedoeling was voornamelijk het zoeken naar ervaringen en niet helemaal om het te gaan promoten. Maar hier toch een link naar de advertentie:
http://www.marktplaats.nl...udei%253D450%2526js%253D1

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-08 22:27

Garyu

WW

Ik zou zeggen, ga kijken, overtuig jezelf :). In de advertentie staat immers "Natuurlijk werkend te zien". Dus je kan ze bekijken, contant betalen, en je hebt alle gegevens van de verkoper. Dus lijkt me redelijk safe.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Deze schermen stonden op een beurs in lelystad.

Grijze 15" tft's Van NEC

deze waren echter €55

Ik weet zeker dat die het waren omdat die man een bus vol ervan had.

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 14:54:

Grijze 15" tft's Van NEC

deze waren echter �55

Grijs, bedoel je daarmee het ouderwetse "PC beige"?

En zagen die schermen er een beetje fatsoenlijk uit (erg ouderwets of niet, grote/kleine rand om het scherm zelf, fatsoenlijke bedieningsknoppen)?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 14:54:

Grijze 15" tft's Van NEC

deze waren echter �55

Volgens mij heb ik die ook op de dumpdag gezien, maar ik kan me vergissen. Dingen waren idd niet erg duur. Maar goed, een nieuwe 15" heb je nu al voor 150 euro nieuw. dus 2ehands zijn de prijzen nog een stuk lager.

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 15:19:
[...]

Volgens mij heb ik die ook op de dumpdag gezien, maar ik kan me vergissen. Dingen waren idd niet erg duur. Maar goed, een nieuwe 15" heb je nu al voor 150 euro nieuw. dus 2ehands zijn de prijzen nog een stuk lager.
2e handse tft schermen zijn erg gewild, voor een 15 inch van een jaar oud betaal je makkelijk 90-100 euro en ik ben op zoek naar een echte low-cost oplossing.

Kun je je nog herinneren of die schermen er een beetje goed en recent uitzagen?

Verwijderd

Ik weet nog dat er bij sommige veel en bij andere weinig krasjes op zaten.

Maar een echte tweaker kan die wel over spuiten.

En ze zijn echt compact. Zo een enkele voetje eronder. ik dacht dat dat van alluminuim was.
En het zijn oem schermen dacht ik.

En over de specificaties. Die man zei maximaal 1024*768*32bits.
En er stond helemaal geen merk op de voor- en achterkant.

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 15:25:
Ik weet nog dat er bij sommige veel en bij andere weinig krasjes op zaten.

Maar een echte tweaker kan die wel over spuiten.

En ze zijn echt compact. Zo een enkele voetje eronder. ik dacht dat dat van alluminuim was.
En het zijn oem schermen dacht ik.

En over de specificaties. Die man zei maximaal 1024*768*32bits.
En er stond helemaal geen merk op de voor- en achterkant.
Heb je ze ook werkend gezien?

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:47
_Oldie_ schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 15:28:
[...]

ik zou zeggen ga gewoon kijken, in plaats van hier vragen te stellen die misschien wel over iets heel anders gaan.

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
1300A schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 15:32:
[...]

ik zou zeggen ga gewoon kijken, in plaats van hier vragen te stellen die misschien wel over iets heel anders gaan.
???

Zoals ik al in mijn startpost geschreven heb: ik vraag naar ervaringen aangezien ik pas over een week tijd heb om er zelf achteraan te gaan. Misschien hebben andere tweakers er ook nog wat aan omdat de schermpjes zo goedkoop.

Verwijderd

_Oldie_ schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 15:28:
[...]

Er stond een stuk of 4 aan en ze gebruikten die zelf ook op een laptop.

Dus ze zouden echt moeten werken.

En het beeld was gewoon normaal beeld.

Want ik heb aleen het windows xp screensaver gezien en een dood normaal bureau blad.
Dus vraag me niet over het beeldkwaliteit ervan.

[edit]

Ik wou er ook 1 kopen maar ik had precies €55 8) bij me en moest andere dingen kopen. :'(

Maar het was een "pc discount beurs in de koploper sportcentrum lelystad ".
Het was op een zondag.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 15:55 ]

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 15:43:
[...]

Er stond een stuk of 4 aan en ze gebruikten die zelf ook op een laptop.

Dus ze zouden echt moeten werken.

En het beeld was gewoon normaal beeld.

Want ik heb aleen het windows xp screensaver gezien en een dood normaal bureau blad.
Dus vraag me niet over het beeldkwaliteit ervan.
Kijk, dit is wat ik wilde weten. Ik heb gewoon een paar redelijke tft schermen nodig voor weinig geld die er een beetje netjes uitzien.

Ik zal volgende week de boel gaan bekijken en hierover berichten. Als iemand in de tussentijd wat meer heeft (misschien zelf zo'n scherm aangeschaft) hoor ik het graag.

Verwijderd

hmm, dat klinkt ideaal voor een beamer projectje :)

jammer genoeg heb ik daar nu geen tijd voor :( :'(

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik ken iemand die heeft er een paar van die gast gekocht, bij thuiskomst blijken ze allemaal niet in orde...... schermen flikkeren alsof je computerbeeld op een ouderwetse tv probeert te sturen. Scherm ingesteld @ 1024x768@60hz en het probleem is hetzelfde op verschillende pc's met alle schermen. Eens kijken of die gast dat ook oplost.

Ah, alledrie de schermen zijn nu goed, hij had de verkeerde adapters meegegeven. Geen geweldige dingen maar ze doen het wel.

[ Voor 18% gewijzigd door Toink op 15-06-2005 14:28 . Reden: Ja dus! ]

Verwijderd

een jaar geleden zijn er heel wat bij ons op het gemeente huis gestolen >:) zou mischien die tfttjes kunnen zijn :X

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:34

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 15:16:
een jaar geleden zijn er heel wat bij ons op het gemeente huis gestolen >:) zou mischien die tfttjes kunnen zijn :X
offtopic:
Meestal knippen dieven de kabels van de TFT's door, dan zijn ze sneller weg.

Laatst was er zelfs een topic op GoT van iemand die een TFT met een doorgeknipte kabel had gekocht. En maar blijven volhouden dat die niet gestolen was. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door PD2JK op 05-06-2005 15:21 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
Prutz0r schreef op zondag 05 juni 2005 @ 15:20:
[...]

offtopic:
Meestal knippen dieven de kabels van de TFT's door, dan zijn ze sneller weg.

Laatst was er zelfs een topic op GoT van iemand die een TFT met een doorgeknipte kabel had gekocht. En maar blijven volhouden dat die niet gestolen was. |:(
offtopic:
inderdaad, meestal, niet altijd, ik heb in een 2de hands winkel gewerkt, daar is het ze gelukt om op een warme, klaarlichte dag een 19"TFT te jatten, niets knippen, gewoon rustig alle kabeltjes losmaken. En dat me 2 verkopers die niets hebben gezien |:(

Ik zou ook gewoon zeggen: Ga even langs, kun je de kleur, krasjes enz, allemaal zelf bewonderen :)

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
PeterEs schreef op zondag 05 juni 2005 @ 15:48:
[...]

offtopic:
inderdaad, meestal, niet altijd, ik heb in een 2de hands winkel gewerkt, daar is het ze gelukt om op een warme, klaarlichte dag een 19"TFT te jatten, niets knippen, gewoon rustig alle kabeltjes losmaken. En dat me 2 verkopers die niets hebben gezien |:(

Ik zou ook gewoon zeggen: Ga even langs, kun je de kleur, krasjes enz, allemaal zelf bewonderen :)
Ben ik zoals gezegd van plan, volgend weekend zal ik mijn bevindingen posten. Ik hoop dat het geen gare schermen zijn.

Verwijderd

is dr al iemand geweest ?

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
ik ga vanavond of morgen. Heb vandaag contact gehad met de persoon die ze verkoopt. Kan het scherm/de schermen werkend zien en hij heeft er nog genoeg. Telefonisch heb ik 65 euro afgesproken (voor 1 scherm voorlopig).

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Oke nice, kun je meteen kijken of er een spel op te spelen valt of dat het beeld onacceptabel nagloeit bij snelle bewegingen (vooral in shoot em up spellen)?

Klinkt goed trouwens, m'n 15" CRT van 2e pc vervangen door zo'n ding zou mooi zijn. Weert is vlakbij Tilburg, dus wil er wel gaan kijken. Heb em al gemailed, ben alleen vergeten te vragen om welk type het precies gaat :)
Valt mee hoor, wat mensen in vraag&aanbod van t.net vragen voor hun TFT's is echt f#$^d up, vaak genoeg nauwelijks/ hooguit 15% onder de huidige nieuwprijs, sukkels.

[ Voor 110% gewijzigd door Yokozuna op 10-06-2005 19:22 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:43
en _Oldie_ al langs geweest?

* GH45T woont zo'n 30 km van beide plaatsen af dus is wel geïnteresseerd :)

• Yokozuna
Ik 60km dus ga er ook langs rijden binnenkort, for free met de OV jaarkaart :) Hij had er nog zat op voorraad zei hij.

Verwijderd

Op zich wel aantrekkelijk, maar zoals hierboven al wordt aangehaald.......er moet wel fatsoenlijk op gegamed kunnen worden :P

• Yokozuna
Jep, en als er een MVA paneel of een oud TN paneel zit wordt dat moeilijk, maar we zien het vanzelf wel, ga er over 1 of 2 weken iig langs mits er dan nog TFT's zijn.

Oldie kun je even kijken welk type het precies is als je er langs gaat? TIA!

[ Voor 21% gewijzigd door Yokozuna op 11-06-2005 21:57 ]

Verwijderd

jongens 15 inch ? dat is toch gewoonweg te weinig of niet 8)7

• Yokozuna
Ja, maar het is ideaal voor een 2e pc'tje / servertje! Lekker de stoffige 15" CRT het huis uit gooien.

[ Voor 36% gewijzigd door Yokozuna op 11-06-2005 22:10 ]

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Yokozuna schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 22:09:
Ja, maar het is ideaal voor een 2e pc'tje / servertje! Lekker de stoffige 15" CRT het huis uit gooien.
Ik maak nu gebruik van het scherm. Het is ook in mijn geval voor de vervanging van de crt van een 2e pc. Beeld is prima maar het is niet een van de nieuwste schermen. Was trouwens een "apart" figuur waar ik de tft heb gehaald.

Er schijnt een Nec flatpanel in te zitten, maar op de behuizing staat het merk Bloomberg en geen type naam of nummer. Het enige Bloomberg wat ik ken (en Google) is een financieel bedrijf. Vreemd dus.

Windows XP herkent het scherm als standaardbeeldscherm, niet als plug & play beeldscherm. Lavalys Everest toont ook geen monitorgegevens. Erg mysterieus allemaal maar het beeld is goed.

[ Voor 25% gewijzigd door _Oldie_ op 12-06-2005 00:43 ]

• Yokozuna
De verkoper (Wout) zegt dat het om de NEC nl10276ac2801 gaat.

Dat is volgens deze specsheet een superbrakke TFT die geen voet heeft, een contrast van 150:1 en een kijkhoek van 100graden ofzo, klinkt als een TFT van 4 jaar oud. Snap niet dat daar een goed beeld vanaf kan komen, Oldie? :)

[ Voor 45% gewijzigd door Yokozuna op 12-06-2005 01:29 ]

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
Yokozuna schreef op zondag 12 juni 2005 @ 01:22:
De verkoper (Wout) zegt dat het om de NEC nl10276ac2801 gaat.

Typ het op google in en je komt bij een superbrakke TFT die geen voet heeft, een contrast van 150:1 en een kijkhoek van 100graden ofzo, klinkt als een TFT van 4 jaar oud. Snap niet dat daar een goed beeld vanaf kan komen, of de specsheet is fout.
Hence the 70 euro? :+

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Yokozuna
Oldie vind het beeld goed... Snap ik niet, zulke specs zijn echt SUPERslecht.

• GH45T
Okee, met die specs weet ik dus ook al genoeg :) Dan maar een gebruikte fatsoenlijke 17 inch crt voor de pc van mijn ouders :)

Verwijderd

kun je mischien wat fotos posten kunnen we zien hoe die eruit ziet en hoe het beeld is

• Yokozuna
Inderdaad Oldie, vertel eens wat meer :)

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Yokozuna schreef op zondag 12 juni 2005 @ 12:53:
Inderdaad Oldie, vertel eens wat meer :)
het beeld was wel ok tot een uur geleden: scherm overleden.

Doet helemaal niets meer. Hij geeft af en toe een hoge fluittoon als hij signaal krijgt van de vga kabel, zelfs als er geen stroom op staat.

Kut dus en niet kopen die schermen!

• Yokozuna
Das klote ja. Zo'n risico wil ik ook niet lopen.

[ Voor 24% gewijzigd door Yokozuna op 14-06-2005 19:55 ]

Verwijderd

heb je ook al weer contact opgenomen met de beste man die ze verkoopt

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:27

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Het lijken wel op van die kassa schermpjes... Ik weet niet of dat nu zo lekker werkt met een PC.

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 12:36:
heb je ook al weer contact opgenomen met de beste man die ze verkoopt
Ja om te vragen of hij een oplossing weet. Die is er natuurlijk niet, maar ik weet nog niet wat dan mijn aanpak wordt.

Ik heb denk ik geen poot om op te staan. Het scherm heeft het maar 3 dagen gedaan maar ik heb het werkend gezien.

Wel weet ik zijn mobiele tel. nr., e-mail adres en huisadres. Iemand tips (niet in de trant van langsgaan met honkbalknuppel)?

[ Voor 7% gewijzigd door _Oldie_ op 15-06-2005 14:28 ]

Verwijderd

netjes contact met die man opnemen en vertellen wat er is gebeurt en wat die denkt er aan te gaan doen

want dit is slechte reclame

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 14:47 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Check ook op ingebrande plekken/beelden/werkbalken/inlogschermen want dat kom je ook nog wel eens tegen bij dit soort partijen. :X

Maar 70 euro voor een 4 jaar oud scherm is een redelijk normale prijs als je het mij vraagt. :?

[ Voor 28% gewijzigd door -=bas=- op 15-06-2005 16:01 ]

Senile! Senile Oekaki

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:46:
netjes contact met die man opnemen en vertellen wat er is gebeurt en wat die denkt er aan te gaan doen

want dit is slechte reclame
Heb ik net gedaan, ik ben benieuwd. Inhoud mail:

--------------------------------------------------------------
Het scherm is toch echt defect. Zoals ik al had gemaild maakt het scherm een fluitende toon zelfs zonder stroom erop.

Het scherm gaat dus niet meer werken. Ik heb het tweedehands van je gekocht, maar naar alle redelijkheid moet het wel meer dan drie dagen werken!

Ik hoop dat we er op een of andere manier uit kunnen komen.
---------------------------------------------------------------

Ziet er wel naar uit dat ik dikke pech heb (is natuurlijk logisch want tweedehands). Hij heeft wel nog honderden schermen die hij kwijt wil (staan oa op Marktplaats en Ebay) dus ik hoop dat dat me kan helpen.

Verwijderd

als je wat gehoord hebt zeg het dan even suc6

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Ik heb het volgende gemaild:

"ik had al verwacht niets van je te horen. Ik hoop dat we er toch uit kunnen komen, want het is natuurlijk niet redelijk dat het scherm het al na 3 dagen begeven heeft, tweedehands of niet.

Ik stel daarom het volgende voor:
- ik kan het scherm ruilen voor een werkend exemplaar of
- ik krijg de helft van mijn geld retour. Je krijgt het defecte scherm dan terug als je wil.

Ik ga er vanuit dat je te vertrouwen en mij niet bewust een inferieur scherm hebt verkocht. Ik hoor graag snel van je."

En daarop kreeg ik als antwoord:

"Het is lastig dat je scherm het niet meer doet.Maar ik hebt duidelijk erbij verteld dat er geen gerantie bij zit.eerst wou je hem ook al rijlen door die vlekken in het beeld.misschien is het de adapter die kapot is dan kan ik je een adapter verkopen zoals ik al gezegd had.'

Die adapter (die hij me nog wil verkopen ook!) is het dus echt niet. Ik ben aan het nadenken over mijn volgende actie. Hij heeft wel nog (honderden!) schermen die hij te koop aanbiedt op Marktplaats en Ebay; misschien kan ik daar waarschuwingsadvertenties opzetten, om potentiele kopers te behoeden van een zelfde soort "pech".

• Yokozuna
Contact opnemen met Kassa! haha

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Yokozuna schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 16:44:
Contact opnemen met Kassa! haha
lol. Maar zal ik hem gaan verneuken op Ebay/Marktplaats of niet?

• Yokozuna
Waarom niet, andere mensen behoeden voor miskopen, niets mis mee toch.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:08

Sick Nick

Drop the top!

Ik zou gewoon contact opnemen met marktplaats en ebay zelf en je verhaal doen, dan besluiten die wel of ze de boel weg halen of niet.

Verwijderd

en er is ook zn site van opgelicht die zet bij zn advertentie een bod van zoveel miljoen en dan staat er oplichter >:)

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Yokozuna schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 17:11:
Waarom niet, andere mensen behoeden voor miskopen, niets mis mee toch.
Waarom wel?

Met gebruikte spullen moet je gewoon een beetje geluk hebben, en als je geen risico wilt lopen dan moet je gewoon wat meer betalen en het nieuw kopen (met garantie).

Op mijn monitor zat 2 weken garantie, dat is leuk meegenomen, maar als ie na 15 dagen kapot zou gaan en de verkoper zou zeggen dat ik pech heb dan leg ik me daar bij neer....ik wist tenslotte waar ik aan begon.

• Yokozuna
Het maakt mij eerlijk gezegd allemaal niets uit, ik ga ze toch niet kopen, van mijn part zet hij ze op de voorpagina van t.net. Mensen moeten bij zichzelf inderdaad maar nagaan wat ervan te vinden, en topics als deze lezen voordat ze het aanschaffen :)

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 17:48:
en er is ook zn site van opgelicht die zet bij zn advertentie een bod van zoveel miljoen en dan staat er oplichter >:)
Weet je het adres van die site?

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
KILLorBE schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 18:24:
[...]

Waarom wel?

Met gebruikte spullen moet je gewoon een beetje geluk hebben, en als je geen risico wilt lopen dan moet je gewoon wat meer betalen en het nieuw kopen (met garantie).

Op mijn monitor zat 2 weken garantie, dat is leuk meegenomen, maar als ie na 15 dagen kapot zou gaan en de verkoper zou zeggen dat ik pech heb dan leg ik me daar bij neer....ik wist tenslotte waar ik aan begon.
Je hebt helemaal gelijk. Maar deze verkoper heeft nog een paar honderd van die schermen liggen die hij probeert te verkopen. Ik vind het lullig als nog meer mensen straks opgescheept zitten met een scherm dat kapot gaat.

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
_Oldie_ schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 18:58:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Maar deze verkoper heeft nog een paar honderd van die schermen liggen die hij probeert te verkopen. Ik vind het lullig als nog meer mensen straks opgescheept zitten met een scherm dat kapot gaat.
Hoe lullig het ook is er zullen vast en zeker mensen zijn bij wie de monitor het langer uithoud.

Als hij monitoren verkoopt waarvan je kunt zeggen dat ze verborgen gebreken hebben dan wordt het een ander verhaal, maar ik geloof niet dat je honderden monitoren 'tijdelijk' kan repareren, ten eerste zou dat veel te veel tijd kosten en ten tweede waar haal je zoveel (kapotte) monitoren vandaan die je 'tijdelijk' kan repareren?

Voor hetzelfde geld had je een monitor gehad waar je nog jaren plezier van had gehad.

Je had ook een monitor via een andere veilingsite kunnen kopen van een verkoper die er maar één verkoopt maar die het ook binnen de kortste keren begeeft, die ga je dan toch ook niet afkraken?

Ik zou zeggen neem contact op met een jurist en kijk of je iets mag verwachten voor de prijs die je hebt betaald (Bij nieuwe apparatuur mag je naargelang de prijs verwachten dat het een bepaalde periode meegaat...m.a.w. ookal is de garantie periode afgelopen dan kun je evt. nog steeds recht hebben op reparatie).

• Yokozuna
Wat je wel kunt doen, en wat ook praktisch en makkelijk toegankelijk is:

De rechtswinkel in je regio. Die doen het gratis voor je (zitten veel studenten die het voor hun CV doen en er zitten om ervaring op te doen). Als rechtswinkel zijnde kunnen ze goed dreigen, wat bij sommige (onwetende) verkopers al genoeg is. Een huis- en studiegenoot van mij werkt bij de rechtswinkel in Tilburg, nieteens zo ver weg van waar die verkoper z'n schermpjes opslaat :) Het is een optie.

[ Voor 31% gewijzigd door Yokozuna op 18-06-2005 23:42 ]

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Yokozuna schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 23:40:
Wat je wel kunt doen, en wat ook praktisch en makkelijk toegankelijk is:

De rechtswinkel in je regio. Die doen het gratis voor je (zitten veel studenten die het voor hun CV doen en er zitten om ervaring op te doen). Als rechtswinkel zijnde kunnen ze goed dreigen, wat bij sommige (onwetende) verkopers al genoeg is. Een huis- en studiegenoot van mij werkt bij de rechtswinkel in Tilburg, nieteens zo ver weg van waar die verkoper z'n schermpjes opslaat :) Het is een optie.
ach het is maar 65 euro. Ik heb dat scherm bij die vent opgehaald, een het was een "apart" paupertje van een jaar of 20 (type pillenslikker). Ik hoop niet dat hij woonde in de woning waar ik geweest ben, echt een smerige teringzooi. Ik had beter kunnen weten, maar ik dacht laat ik het eens proberen.

Ik sta er dus niet van te kijken dat het scherm snel stuk ging. Maar gezien de algehele indruk die het ventje op me heeft achtergelaten en mijn eigen ervaringen kan ik ervan uitgaan dat alle schermen kut zijn. Daarom zou ik andere mensen willen waarschuwen. Maar misschien is het not done...

[ Voor 6% gewijzigd door _Oldie_ op 19-06-2005 00:40 ]

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb gisteren één van zijn schermen gezien en ze zijn echt crappy van kwaliteit. Het model dat ik zag is zwaar gedateerd, het beeld is redelijk onscherp, de helderheid en het contrast zijn ook slecht en bovendien bevatte het scherm een paar vlekken. Inderdaad, het is een koopje maar wat je koopt is ook écht niet best.

Verwijderd

Geen garantie is geen garantie, niet binnen een uur niet binnen een week,
Dan had je maar 100 euro meer moeten uitgeven voor een scherm in een winkel

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 08:22:
Geen garantie is geen garantie, niet binnen een uur niet binnen een week,
Dan had je maar 100 euro meer moeten uitgeven voor een scherm in een winkel
Ik denk dat ik me hier toch maar bij aansluit. Win some lose some.

• Yokozuna
Of twee tientjes op die 100 euro extra neerleggen en een fatsoenlijke 17" versie kopen :) Tegenwoordig bijna geen reden meer (alleen de lagere resolutie voor in spellen) om een 15" model te kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Yokozuna op 19-06-2005 11:00 ]

Verwijderd

Mensen,

Ik zelf was ook wel geintreseerd in het schermpje, maar dit voorgeval is reden genoeg om het niet te doen.

MAAR!!

Dat idee van de rechtswinkel is heel goed, want je gaat je gelijk halen. Geen garantie bestaat niet. Ondernemingen mogen geen goederen verstrekken die binnen 3 maanden defect gaan. Deze man moet een onderneming zijn, is hij dit niet, en hij heeft honderden schermpjes, dan klust hij meer bij dan wettelijk is toegestaan.
Kortom dan geef je hem aan bij de belasting, die regelen het volgende;

een forse boete
en jouw geld terug krijgen.

Succes met dit alles |:(

• GH45T
Lijkt me wel niet meer dan redelijk dat je ook even van te voren aan hem vertelt dat je van plan bent om hem aan te geven bij de rechtswinkel / belastingdienst, misschien krijg je dan wel je geld terug of een ander schermpje, zoniet --> aangeven...

succes

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03-2025

Ridder

Advanced Moo Device

Maar goed dat ik dit lees....
Ik zag het ook wel zitten.
Hij verkoopt ze nu trouwens voor 75 euro en (wanneer nodig) 6 euro verzendkosten.
Zie antwoord op meel:

Hallo,

Ja ze worden van te voren uitvoerig getest.De prijs van de schermen is op dit moment 75 euro excl verzend kosten. Er komt nog 6 euro bij voor verzend kosten.

Groeten Wout Wagemans

Nou......geef mijn portie maar aan fikkie!
Maar ik zou het wel bekendmaken om andere argeloze kopers te behoeden voor een miskoop.

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Radar schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:48:
Maar goed dat ik dit lees....
Ik zag het ook wel zitten.
Hij verkoopt ze nu trouwens voor 75 euro en (wanneer nodig) 6 euro verzendkosten.
Zie antwoord op meel:

Hallo,

Ja ze worden van te voren uitvoerig getest.De prijs van de schermen is op dit moment 75 euro excl verzend kosten. Er komt nog 6 euro bij voor verzend kosten.

Groeten Wout Wagemans

Nou......geef mijn portie maar aan fikkie!
Maar ik zou het wel bekendmaken om andere argeloze kopers te behoeden voor een miskoop.
Hoe zal ik dat bekendmaken dan aanpakken? Ik ben trouwens blij dat ik je heb kunnen behoeden van een miskoop.

• GH45T
_Oldie_ schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:52:
[...]

Hoe zal ik dat bekendmaken dan aanpakken? Ik ben trouwens blij dat ik je heb kunnen behoeden van een miskoop.
Het is maar de vraag of _ALLE_ schermen zo slecht zijn. Wat je imo het beste kunt doen is tegen hem zeggen dat je hem aangeeft bij de rechtswinkel / belastingdienst als je geen nieuw scherm krijgt of je geld terug.

Als je een nieuw scherm krijgt en die is wel goed heb jij je beeldscherm en mag je dat hier posten om de verkoper niet verder meer te schaden, krijg je weer een slecht scherm stel dan een voor om (gedeeltelijk) het geld terug te geven, krijg je je geld terug is het probleem voor jouw opgelost maar dan weet nog niemand of de schermen nu allemaal slecht zijn. Toont hij 0,0 medewerking rechtswinkel / belastingdienst :)
Pagina: 1