De situatie is als volgt:
PC thuis <------------TS-sessie------> Terminal server bedrijf(Win2003)
^
|
V
HP Photosmart 2710
Ik heb op de Terminal server de fallback driver ondersteuning van SP1 ingeschakeld. Echter in dat geval wordt allen zwart/wit printen ondersteund. De gebruiker wil vanuit zijn TS-sessie ook in kleur kunnen afdrukken. Daarvoor moet de driver op de Terminal server geïnstalleerd worden. Op zich géén probleem ware het niet dat de installatie procedure van de driver voor deze printer persé contact wil maken met de printer
. Tja en da goa nie hé, die staat nl. 50 Km verderop onbereikbaar voor IP-verkeer.
Hebben jullie enig idee welke driver grotendeel compatibel is met de HP Photosmart 2710?
Of hebben jullie een ander idee waarmee ik toch kleurenafdrukken kan maken.
ANDERE printer kopen kan ik aan mijn baas niet verkopen
.
Hierbij het transcript van de Chat-sessie met HP. Laat dit topic AUB niet verzanden in een rant tegen HP.
^
|
V
HP Photosmart 2710
Ik heb op de Terminal server de fallback driver ondersteuning van SP1 ingeschakeld. Echter in dat geval wordt allen zwart/wit printen ondersteund. De gebruiker wil vanuit zijn TS-sessie ook in kleur kunnen afdrukken. Daarvoor moet de driver op de Terminal server geïnstalleerd worden. Op zich géén probleem ware het niet dat de installatie procedure van de driver voor deze printer persé contact wil maken met de printer
Hebben jullie enig idee welke driver grotendeel compatibel is met de HP Photosmart 2710?
Of hebben jullie een ander idee waarmee ik toch kleurenafdrukken kan maken.
ANDERE printer kopen kan ik aan mijn baas niet verkopen
Hierbij het transcript van de Chat-sessie met HP. Laat dit topic AUB niet verzanden in een rant tegen HP.
Maarten: Goedemorgen, welkom bij HP Chat ondersteuning. Ik ben Maarten, waarmee kan ik u van dienst zijn?
Hans Zijl: Deze vraag gaat over ondersteuning van een HP 2710 printer op een Terminal server.
^
|
V
HP Photosmart 2710
Het probleem is dat het niet mogelijk is om tijdens een TS-sessie een afdruk te maken naar de lokale HP2710.
Om dit mogelijk te maken moet de driver voor de 2710 op de Terminal server geïnstalleerd zijn. Zodra de driver is geïnstalleerd zal bij het opstarten van de TS-sessie de redirect van printeroutput correct worden ingesteld.
Echter de driversoftware voor de HP 2710 kan alleen geïnstalleerd worden als de installatie procedure contact kan maken met de HP2710. Het is echter onmogelijk om de driver op de Terminal server te installeren omdat de installatieprocedure stopt als het géén contact kan maken met de HP 2710. Op de website van HP wordt géén “driver only” download aangeboden.
Maarten: Terminal server en windows server versies worden helaas niet door ons ondersteund.
Hans Zijl: Daar zal de gebruiker niet blij mee zijn (ik ben systeembeheerder voor een bedrijf).
Maarten: Daar kan ik helaas niks aan doen. Op de doos van het apparaat en de handleiding staat aangegeven wat wel ondersteund word.
Hans Zijl: Ik begrijp dat u er niets aan kunt doen maar u kunt dit wel doorgeven aan het hogere echelon zodat men deze klacht kan registreren en wellicht dat men alsnog besluit om een driver-only pakket beschikbaar te stellen (afhankelijk van het aantal klachten dat ontvangen wordt). De door mij omschreven situatie zal nl. steeds vaker voorkomen.
Maarten: Ik zal het doorgeven maar ik verwacht zelf niet dat dit er ooit zal komen. Deze modellen zijn namelijk bedoeld voor de consumentenmarkt en daar valt terminal service helaas niet onder.
Hans Zijl: OK, maar dan zie je over het hoofd dat consumenten ook werken voor bedrijven en dat thuiswerken steeds populairder wordt. De scheiding consument-bedrijf wordt daarmee heel erg vaag.
Hans van Zijl