[XP] Wel ping + dns , geen websites (winsock fix helpt niet)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.544 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 19:30
Hoi

Ik heb hier een PC staan met Win xp home

Internet werkte altijd via 56k, na het verwijderen van spyware was internetten niet meer mogelijk.

Inmiddels de fix van winsockfix.nl geprobeerd, maar deze helpt niet !

pingen werkt, dns werkt ook maar er komt gewoon geen website/mail binnen. Ook het benaderen van een website op ip werkt niet. Zelfs interne websites op ip benaderen lukt niet (router, printserver, etc)

Kortom : het lijkt erg op het winsock probleem, ik herken het ook van een eerder probleem met een andere pc maar de winsock fix helpt niet.
Ook de pc via een netwerk op een dsl lijn bied geen oplossing

Wat kan dit zijn? Iemand die een idee heeft?

[ Voor 7% gewijzigd door Renkie op 03-06-2005 10:46 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

BonzO schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:43:
Heb je het volgende ook al een keer geprobeerd:
Start IE > Extra > Internet-opties (of via het configuratiescherm)
Alle geschiedenis, cookies en tijdelijke internet bestanden verwijderen.
Vervolgens bij Beveiliging alle opties (dus oa internet, intranet) op het standaardniveau zetten, bij Privacy ook het standaardniveau instellen, en ten slotte bij Geavanceerd de standaardinstellingen herstellen...
Ik heb namelijk een keer ongeveer hetzelfde probleem gehad, bij mij werkte dit.
Enne [search=geen internet na verwijderen spyware] 8) om herhaling van voorgaande tips te voorkomen.

winsockfix is de meeste gegeven tip.

Hoe heb je spyware verwijderd? hijackthis? wellicht zijn er nog resten over van de spyware?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Renkie schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 10:45:

pingen werkt, dns werkt ook maar er komt gewoon geen website/mail binnen. Ook het benaderen van een website op ip werkt niet. Zelfs interne websites op ip benaderen lukt niet (router, printserver, etc)
Wie is je internet provider ? Ik heb dit probleem deze week ook gehad bij een klant en die klant was door xs4all afgesloten vanwege spammails en diverse trojans?
Helpdesk bellen, mailtje sturen naar abuse@xs4all.nl en een dag later was dit opgelost.

Bel dus de helpdesk van je provider, kan zijn dat ze een filter op je account hebben gezet.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Renkie
Riemer schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 13:02:
[...]

Wie is je internet provider ? Ik heb dit probleem deze week ook gehad bij een klant en die klant was door xs4all afgesloten vanwege spammails en diverse trojans?
Helpdesk bellen, mailtje sturen naar abuse@xs4all.nl en een dag later was dit opgelost.

Bel dus de helpdesk van je provider, kan zijn dat ze een filter op je account hebben gezet.
goed idee op zich, maar de lijn is nog goed EN dan zou ik interne adressen (printserver / router config page) wel moeten kunnen bereiken

• Renkie
update :

- Adware / cwsredder / hijackthis vinden geen troep meer

- Winsock fix helpt niet

als ik een ip ping verminkt hij de hostname

EN, bij msinfo32 (systeeminfo) is het protocol deel bij netwerk LEEG !

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~renkie/got.JPG

Vooral dat laatste vind ik erg vreemd...

Iemand die hier nog een oplossing voor weet ?

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:54
Explorer deïnstalleren en opnieuw installeren misschien.

• Renkie
ChristiaanB schreef op zondag 05 juni 2005 @ 15:20:
Explorer deïnstalleren en opnieuw installeren misschien.
Nope, en andere browser helpt ook niet

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:07
Je NIC deïnstalleren en herinstalleren?
Dan zal hij je TCP/IP ook wel opnieuw gaan installeren.

• Renkie
cryforhelp schreef op zondag 05 juni 2005 @ 15:39:
Je NIC deïnstalleren en herinstalleren?
Dan zal hij je TCP/IP ook wel opnieuw gaan installeren.
ook nu net geprobeerd, heb zelfs een andere nic eraan gehangen. Nog niets..

(hostname blijft ook verminkt binnen cmd/ping)

Verwijderd

Riemer schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 13:02:
[...]

Tijdelijke oplossing is om in dit geval via de proxy te surfen :) Overigens laat XS4All keurig een email achter op je hoofdaccount waarin wordt uitgelegd hoe de blokkade is op te heffen.

• Renkie
Ok, samenvatting :

Eerdere oplossingen werken niet
De search lijkt vol met oplossingen, deze komen echter steeds op de winsockfix uit
En de winsock fix werkt gewoon niet :(

Wel ping
Wel dns
NIC opnieuwe geinstalleerd / vervangen
Internet verbinding is 100% ok
zelfs http://10.0.0.138 (= intern adres http pagine router) werkt niet.

Wie o wie heeft de oplossing

• Renkie
niemand die een mogelijke oplossing heeft voor me ?

Zou het toch jammer vinden om winxp te moeten installen voor zoiets kleins

Verwijderd

Ik heb die verminkte hostnames ook eerder gezien, het genoemde tooltje heeft in dat geval wel geholpen. Probeer het eens met de LSPfix en draai ook eens de Rootkit Revealer, er staat wellicht nog iets 'onzichtbaars' op die PC.

• Renkie
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 21:22:
Ik heb die verminkte hostnames ook eerder gezien, het genoemde tooltje heeft in dat geval wel geholpen. Probeer het eens met de LSPfix en draai ook eens de Rootkit Revealer, er staat wellicht nog iets 'onzichtbaars' op die PC.
lsa heeft niet veel geholpen, de rootkit revealer laat idd zien dat er een stuk of 6 verdachte zaken zijn die met inprocserver32 te maken hebben

Via google en virusomschrijvingen ben ik erachter gekomen dat een flink aantal virussen gebruik maken van een rootkit met inprocserver32 register settings.

HOE kan ik dit nu verwijderen ? Een online scanner werkt niet (heb immers geen internet)
Een scanner downloaden helpt ook weinig want ik kan geen updates downloaden
Een specifiek remove bestand moet ik wel kunnen vinden, maar ik weet niet welk virus/trojan hiervoor verantwoordelijk is !

Wat nu:)

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:01

ikbenwouter

! w t R

Binnen 2 uur heb je toch wel je computer geformateerd? Ondertussen heb je al meer tijd besteed aan oplossingen zoeken lijkt me zo? Ik formateer meestal gewoon bij dit soort lastig op te lossen problemen, duurt wel ff maar uiteindelijk bespaar je gewoon tijd.

........................................................................................................................................................

• Renkie
woutor schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 17:44:
Binnen 2 uur heb je toch wel je computer geformateerd? Ondertussen heb je al meer tijd besteed aan oplossingen zoeken lijkt me zo? Ik formateer meestal gewoon bij dit soort lastig op te lossen problemen, duurt wel ff maar uiteindelijk bespaar je gewoon tijd.
Klopt ten dele, maar die pc staat mij niet in de weg en ik vind het gewoon onzin om voor zo'n stom probleem de boel te formatteren

Als je auto een storing heeft koop je toch ook niet een nieuwe? Nee, je laat het oplossen.

Verder ben ik al wat verder, doordat er iets fout zat met de shares kon ik geen scanner vanaf een remote pc runnen. Nu wel en denk dat ik dr zo uit kom :)

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:01

ikbenwouter

! w t R

Als de auto repareren meer geld kost dan een nieuwe is de auto total-loss en koop je wel een nieuwe :)

Maar verder snap ik je point wel hoor en ik zou het leuk vinden als het je gewoon lukt zonder te formateren :*)

........................................................................................................................................................

• Renkie
ok, ben weer verder

Via de virusscan die het nu wel deed kwam ik op een nep java uit met een virus

verwijderen zou gaan dmv tools, internet options, programs en dan de standaard web settings laden

Probleem : dit wel niet, krijg error dat het niet lukt

Als ik bij de op dit moment geladen kijk zie ik dat de 1e rij blanco is. Wat niet zo hoord

Iemand verder nog opties? Ik heb dus nog de rootkit die er op lijkt te staan maar ik weet niet waar ik beginnen moet om deze te verwijderen.
Pagina: 1