Toon posts:

Apple BT muis: reageert springerig en indirect*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben sinds een week de trotse bezitter van een 20" iMac en ben er erg blij mee. Maar ... ik heb zo mijn twijfels of de keuze voor een Apple Bluetooth muis wel de juiste was. Hij werkt behoorlijk kl*te (pardon my french). Op de één of andere manier is 'precies' werken met dat dingen onmogelijk en reageert hij nogal 'springerig' en indirect. Als ik mijn MS notebook muisje (met snoer) gebruik, werkt het allemaal een stuk soepeler. Als Windows-convert, kleurt dit toch wel een beetje mijn 'user-experience', aangezien ik de pointer lang niet altijd snel krijg op de plek waar ik hem zou willen.

Nu is mijn vraag: ligt dat aan mij (verwacht ik gewoon te veel), aan de muis op zich, of is hier iets fout met de hardware? Heeft het wellicht te maken met een tekortkoming van Bluetooth?

P.S. Het gaat hier dus niet over het feit of de Apple muis überhaupt lekker werkt. Ook ik mis het scrollwiel en de extra knoppen. Lijken me vooral handig voor Exposé. Wie weet dat ik hem dus ga inruilen voor een Logitech BT muis (of iets dat que design wat beter past), maar dan hoop ik niet dat ik dan hetzelfde probleem heb als ik hierboven beschrijf ...

edit:
Oeps ... niet gezien dat er al een topic over was (http://gathering.tweakers...49001///apple%2Cbt%2Cmuis). Ga ik eerst maar even goed doorlezen. Reacties blijven uiteraard welkom :)

edit:
Hmmm ... eerdere thread lijkt niet het antwoord op mijn vraag. Jammer.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 10:30 ]

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 21:14
een beetje mac winkel heeft die 2 knops muis met scrollwiel ook wel liggen, heb ze gister nog gezien in utrecht bij de nieuwe mac winkel in de mariastraat.

maargoed ik heb 2 apple muizen(draadje) en geen problemen zoals jij beschrijft, mischien ff naar de winkel gaan en daar laten testen aan een testsysteem?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik vind ook niet BT Apple-muizen kut en springerig. Vaak lost overigens een blanco vel papier bv het probleem wel op. Maar ze zijn maf-gevoelig voor patronen op bv het oppervlak. Raar in principe aangezien ze ook door Logitech gemaakt worden maar een normale Logitech muis op mijn G5 wel normaal gedrag vertoont.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Heb je wel een goede muismat? Kan ook wel eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 10:36:
Heb je wel een goede muismat? Kan ook wel eens helpen.
Heb de standaard muismat van YouMac, en die werkt volgens mij goed.

[Sidenote]
Nu moet ik zeggen dat de eerste indruk zowiezo verkeerd was, aangezien ik de muis toen op een 'stenen' (terrazzo) blad gebruikte. Dat werkt dus écht niet! Reden: daar zit parelmoer in en dat kaatst het licht alle kanten op. De muis was toen de weg nogal kwijt :-)
[/Sidenoté]

Verwijderd

Mijn tafel is niet vlak. Koloniaal "ontwerp" (niet design, gewoon meubelboulevard). Dat werkte helemaal niet.
Inmiddels heb ik voor 7 euro een muismat laten maken van mijn mooiste vakantie foto (zonder rood tinten, zonsondergang is NIET geschikt!) en daarmee werkt mijn BT Apple muis helemaal geweldig!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik heb je titel even een beetje duidelijker gemaakt, zodat het ook daadwerkelijk iets over je probleem zegt :)

Apple BT muis: %&**$^%#@% (of ligt dat aan mij?) => Apple BT muis: reageert springerig en indirect*

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
dawuss schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 10:48:
Ik heb je titel even een beetje duidelijker gemaakt, zodat het ook daadwerkelijk iets over je probleem zegt :)
offtopic:
Thanks! Eerste titel was er meer een uit frustratie. Blij dat we moderators hebben die ons een beetje in toom houden. ;)

• Remz-Jay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07-2025

Remz-Jay

PSEiKO

Hmmmm... Ik heb sinds gisteren een iBook, en had er dezelfde BT muis bijbesteld.
Uitermate tevreden over mn iBook.. maar van die muis krijg ik dezelfde frustraties als de rest van de mensen hier :(

Knoppen in 1x raken schijnt per definitie onmogelijk te zijn met die muis... over de prestaties in photoshop nog maar niet te praten natuurlijk!

Denk dat ik zeer binnenkort maar iets usb'erigs moet gaan kopen...

Apple BT muis kopen anyone? :P

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Remz-Jay schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 11:58:
Hmmmm... Ik heb sinds gisteren een iBook, en had er dezelfde BT muis bijbesteld.
Uitermate tevreden over mn iBook.. maar van die muis krijg ik dezelfde frustraties als de rest van de mensen hier :(

Knoppen in 1x raken schijnt per definitie onmogelijk te zijn met die muis... over de prestaties in photoshop nog maar niet te praten natuurlijk!

Denk dat ik zeer binnenkort maar iets usb'erigs moet gaan kopen...

Apple BT muis kopen anyone? :P
Same here. Maar het vreemde ervan vind ik dat als ik mijn MX900 pair met mijn powerbook dat die ook springerig is. En dat terwijl ik die op dezelfde muismat gebruik voor mijn desktop en dat wel goed werkt...
Toch eens nieuwe muismat scoren want deze steelpad is hard versleten met genoeg gladde plekken. :/

Die Apple BT Muis was duur genoeg om het toch goed te moeten doen :(

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Remz-Jay
  • Laatst online: 23-07-2025

Remz-Jay

PSEiKO

Inderdaad ja... ik voel me wel lichtelijk genaaid. Dik 50 euro betaald voor dat ding. Hoewel ik voor iets meer een MX1000 had gehad, die op accu werkt ipv batterijen, en nog eens een berg knoppen en een scrollwheel had.

Maar ja.. wat valt er aan te doen.. heb m via internet besteld, dus kan denk ik niet zo ff binnenlopen bij een mac service centrum en zeggen dat dat ding knudde werkt. En vraag me ook af of het zin heeft om apple erover te bellen..

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 14:51
Ik heb hem ook voor mijn powerbook maar bevalt mij uitstekend, lekker soepel muisje. Die extra muisknop mis ik totaal niet.

Verwijderd

Ik heb een microsoft muis en die is ook springerig as hell. Dat issie ook op m'n desktop, das zo ongeveer HET nadeel van bluetooth muizen.

Maar inmiddels stoor ik me er niet aan, je moet gewoon muizen en niet letten op de muispijl, dan klik je wel raak. De muispijl lagged namelijk idd achter, maar die gegevens stuurt ie wel door, al dan niet een miliseconde later.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Misschien een keer de batterijen vervangen?

Alle proemn in n drek

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Remz-Jay schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:58:
Inderdaad ja... ik voel me wel lichtelijk genaaid. Dik 50 euro betaald voor dat ding. Hoewel ik voor iets meer een MX1000 had gehad, die op accu werkt ipv batterijen, en nog eens een berg knoppen en een scrollwheel had.

Maar ja.. wat valt er aan te doen.. heb m via internet besteld, dus kan denk ik niet zo ff binnenlopen bij een mac service centrum en zeggen dat dat ding knudde werkt. En vraag me ook af of het zin heeft om apple erover te bellen..
De MX1000 is geen Bluetooth muis. En in mijn geval wilde ik echt een BT-muis omdat er een BT-hub in mijn Powerbook zit. Dan heb je niets meer nodig om het die aan te sluiten. Dat is bij de MX1000 nog wel het geval. :(

En BT-muis geeft wel iets lag maar dat kan niet dit springerige gedoe veroorzaken want ik heb al ruim een jaar een MX900 aan mijn windowsbak hangen en die springt ook niet. Het is net teveel om effectief 1st person shooters te spelen, maar dat doe ik alleen bij hoge uitzondering. Voor desktop/photoshop werk voldoet het uitstekend ;)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Pagina: 1