Toon posts:

[BackupExec] Remote agent is incompatible? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met 2 x een 2000 Advanced server. Overlaatst heeft op één server het backup device de geeft gegeven. Ben dan gaan kijken of ik die server over het netwerk kon backuppen. Eerst kreeg ik een error dat remote agent niet geinstalleerd was.

Daarna ben ik gaan zoeken hoe ik dat installeerde en ben ik op dit gestoten: http://seer.support.veritas.com/docs/230790.htm
Dat stond dus blijkbaar op de cd-rom van backupexec. Maar nu zegt hij weer :

"Backup Engine (8.60.3808.0) is incompatible with the Remote Agent for Windows NT/2000 (8.50.3571.0).
Please upgrade the Backup Server."

Terwijl ik backupexec en die remote agent van dezelfde cd geinstalleerd heb. De remote agent service staat geinstalleerd als ik naar de services ga kijken op de remote server.

Iemand een idee wat ik kan doen.

alvast bedankt.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Probeer de remote agent eens via backup exec te installeren over je lan. (tools>serial numbers and installation>remote install)

Verwijderd

Topicstarter
Versie 8.6 heeft die optie niet. Wat ik gek vind is dat ik hetzelfde doe bij 3 andere servers. Daar heb ik een 2000 server die 2 andere 2003 servers backupped. Hier werkt alles perfect terwijl er zelfs niks van backupexec geïnstalleerd is op die 2003 servers.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:53

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Volgens mijn weten kan met een "standaard" editie geen Advanced server gebackupped worden. Hiervoor moeten aparte licenses aangeschaft worden (welke overigens niet meer geleverd worden voor Backup Exec 8.6). Dit is de reden dat op mijn werk destijds 'verplicht' moest worden ge-upgrade naar een hogere versie van Backup Exec.

Zie onderstaande quote van de Veritas site:
VERITAS Backup Exec (tm) 8.x has three main licenses: Server Edition, Advanced Server Edition, and Data Center Edition.

The Server Edition of Backup Exec allows the backup of a Windows 2000 Server Edition, Windows 2000 Professional, or an NT 4 Server or workstation. It can only be installed on one of these operating systems.

The Advanced Server Edition allows the backup of a Windows 2000 Advanced Server Edition or a Windows 2000 Server Edition, Windows 2000 Professional, or an NT 4 Server or workstation. It can be installed on any of these operating systems.
BTW volgens hetzelfde artikel is het dus niet mogelijk om W2K3 te backuppen met versie 8.6. Weet je zeker dat het versie 8.6 is met geinstalleerde backup-agent?

Overigens is upgraden van de backup exec versie een aardige crime, aangezien vanaf versie 9 met een andere job-database gewerkt wordt (betekend alle backup-jobs opnieuw defineren). Ook zijn de remote agents niet compatibel met elkaar. Dit betekend een de-install van alle agents, reboot van de server, en een install van de nieuwe agents. :(

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

klopt heb het zelfde probleem hier ook gehad...

de remote agent die bijgelerd wordt is voor werkstations en niet voor server.

dus oplossing: koop een licentie voor de agent (ik geloof iets van 100 euro) en installeer die.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:53

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 10:40:
dus oplossing: koop een licentie voor de agent (ik geloof iets van 100 euro) en installeer die.
En die wordt dus niet meer geleverd ;) Je zult dus licenties aan moeten schaffen voor versie 10... Wellicht dat je nog iets kunt regelen met je leverancier qua prijs?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan :)

[BACKUPEXEC] Remote agent > [BackupExec] Remote agent is incompatible? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Question Mark schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 10:50:
[...]

En die wordt dus niet meer geleverd ;) Je zult dus licenties aan moeten schaffen voor versie 10... Wellicht dat je nog iets kunt regelen met je leverancier qua prijs?
maar volgens mij kan je die nieuwe licenties wel gebruiken voor een oud product.(weet ik overigens niet zeker)

Verwijderd

Topicstarter
Ok merci voor de uitleg, nie weet ik toch al meer. Niet het geen wat ik wou horen :), maar nu weet ik toch wat me te doen staat.
Pagina: 1