[W2k] Network path not found

Pagina: 1
Acties:

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01 13:54
Ik zit met een raar probleem op een Windows 2000 PC welke verbinding moet maken met een Windows 2003 server.
Met de W2k Pc kan ik wel gewoon inloggen op het domein en ik krijg van de DHCP op de server ook netjes een ip-adres en kan ook internetten (wat via de server loopt). Ook kan ik pingen naar de server. Maar als ik \\server doe dan krijg ik de foutmelding: "Network path was not found"

Op Andere PC's die in hetzelfde domein hangen is er geen probleem.
Op de W2k Pc draait Norton Antivirus Corporate Edition Client. Deze heb ik ook al uitgeschakeld gehad en dan werkt het nog niet. Ook draait er geen firewall op de pc (ookal lijkt het daar wel op met deze melding)

Wat kan nog meer het netwerkverkeer tegenhouden???? :?

[ Voor 5% gewijzigd door noot101 op 03-06-2005 09:42 ]

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Als je bij computerbeheer verbindt met de Win2k3 server, krijg je dan wel verbinding met de logboeken e.d. :?
Ik zou me kunnen voorstellen dat er iets met je DNS niet helemaal goed is, maar dat weet ik niet zeker eerlijk gezegd.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• noot101
Ik zou niet weten hoe ik via computerbeheer een verbinding kan maken met de W2k3 server.
Maar wat ik wel zie in m'n system-logboek (op de w2k pc) is dat er errors zijn met NetBT de omschrijving hierbij is: Initialisation failed because the driver device could nog be created.
Toevallig of niet krijg ik deze meldingen vaak te zien vanaf het moment dat ik geen verbinding meer kon maken met de server (of een andere pc)

• IJnte
  • Nu online
Ik heb exact hetzelfde geneuzel gehad ook over NetBt. Google geeft aan dat NetBT NetBios over TCP/IP is. Netbios zegt wel over naamgevingen e.d. Je zou ook es kunnen kijken op de server of je bij je AD ook bij Users & computers die naam hebt staan van de computer(dus die win2k).

Als het goed is staat er ook een Event nummer bij die event melding. ID : ..... Geef die ook even door of kijk effe op EventId

[ Voor 18% gewijzigd door IJnte op 03-06-2005 10:04 . Reden: events melding ]

• noot101
IJnte schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 10:03:
Ik heb exact hetzelfde geneuzel gehad ook over NetBt. Google geeft aan dat NetBT NetBios over TCP/IP is.
Dat had ik idd ook al gevonden ja, dus ik denk dat dat best een grote oorzaak kan zijn van het probeem.
Netbios zegt wel over naamgevingen e.d. Je zou ook es kunnen kijken op de server of je bij je AD ook bij Users & computers die naam hebt staan van de computer(dus die win2k).
Deze computernaam staat idd ook in de AD
Als het goed is staat er ook een Event nummer bij die event melding. ID : ..... Geef die ook even door of kijk effe op EventId
Het eventnr is 4311.
Hiervoor heb ik ook al het volgende gedaan, maar dat help helaas ook niet (de shares krijg ik wel te zien). http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;842715

Tevens merk ik dat internetvia IE niet werkt op die pc en via Firefox wel :? . Ik ga eens proberen om SP4 er nog eens overheen te zetten. misschien helpt dat nog.

[ Voor 4% gewijzigd door noot101 op 03-06-2005 10:37 ]

• noot101
ook de herinstallatie van SP4 geeft helaas geen resultaat.

Zou er niks anders mogelijk zijn dan format C:????

• IJnte
  • Nu online
noot101 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 10:53:
ook de herinstallatie van SP4 geeft helaas geen resultaat.

Zou er niks anders mogelijk zijn dan format C:????
Neej format C heeft geen zin omdat ik denk dat het probleem niet bij je PC ligt maar atm bij de server. Heb je dat trouwens als et geprobeert dat commando eens uit te voeren op je computer (Netbt) :?

• noot101
Ik heb het ondertussen al opgelost. Het probleem zat wel in de PC zelf.
Ik heb de Microsoft Client en TCP-IP weggegooid en nog 2 registerkeys van Winsock
Daarna na een herstart de Client en TCP/IP weer geinstalleerd. Daarna werkte het gelukkig weer.

Toch bedankt voor de hulp :)
Pagina: 1