Toon posts:

K8N-E Deluxe hangt tijdens de POST

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen sinds gisteren hangt mn pc bij het opstart scherm van mn Mobo.
Ik dacht dat het eerst aan mn voeding lag omdat ik een nieuwe maxtor hdd van 250 gig in combinatie met 1 van 40 en 1 van 80 maar dat bleek later ook niet het probleeem.
Hij blijft dus gewoon echt hangen bij het scherm K8N-E Deluxe.
Het ledje van power en dat andere lampje op mn kast blijven dan constant branden, beetje raar omschreven maar ik snap er echt niets meer van normaal kan ik dit zelf wel oplossen maar krijg het echt niet voor mekaar.

Mn onderdelen
Mobo: Asus K8N-E Deluxe
2x512 mb Ram Dane Elec
40 en 250 gig Maxtor Hdd 40 is IDE 250 SATA
80 GB Western Digital
dvd speler van philips
dvd brander van Nec 3500
450 Watt Voeding Sweex

Enig id wat er is ??? help me aub...

Groetjes Mark

P.S.

Ik heb al gegot maar kan het niet vinden...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 09:26 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

het opstartscherm van je mobo?.

Bedoel je hiermee de POST of iets anders? Kun je nu wel in je bios komen?
wat ik zou doen als ik jou was is even de CMOS clearen en kijken of je dan iig in de bios kan komen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Niets voor SA; meer iets voor PMG :)

SA > PMG

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
pmg ????? was dat

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

subfora "processors, mobos en geheugen" waar dit topic thuishoort gezien er niets software matigs mis lijkt te zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
ow lol sorry ik had hem dus verkeerd gepost mijn fout, naja hoop snel een oplossing te krijgen :), enige nadeel is als ik bios clear dat ik dus meteen al mn instellingen kwijt ben en het boekje is tijdens verhuizing zoek geraakt dus ik kan mn bios dan niet meer instellen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt de handleiding gewoon van de website van de mobofabrikant downloaden :)

Verder is het wijs om deze eens te doornemen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 23:35
Kijk hier eens:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Ik denk dat je even systematisch moet nagaan wat er allemaal mis kan zijn, want niemand hier heeft een glazen bol, waardoor er direct duidelijk is wat er nou aan jouw computer mankeert. Ik zou eens beginnen met je harde schijven lostrekken en kijken of ie dan wel verder komt dan de POST.

edit: spuit11

[ Voor 3% gewijzigd door __fred__ op 03-06-2005 09:50 ]

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08 15:50

Bjk

Had ook zoiets met de K8N-E Deluxe. Probeer eens even met 1 geheugen module te booten, werkt dit niet probeer dan de andere geheugen sloten en die andere geheugen module. Mischien werkt dat ook voor jou!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
inderdaad de ASUS K8N bordjes zijn erg gevoelig qua dat.
Ik verwijs je ook maar naar de H&O prob. OF lees het boekje wat bij je mobo zit

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
fred ik heb alles al los gehaald en los na mekaar opgestart maar bij blijft gewoon hangen ik ben namelijk niet debiel ofzo ;) kweet wel het 1 en ander maar hij blijft gewoon hangen kom niet verder, maar ty for the tip anywayz :).

• silitek
  • Laatst online: 06-08 18:31

silitek

Tubes Only

Toevallig gisteren ook een K8N-E Deluxe systeempje gebouwd. Daarbij ging die wel in een keer goed >:) . Wat ik nog kan bedenken: Probeer eens een andere voeding, Kijk je reset/hdd/power connector na + en - verder zal ik het ook niet weten. Kan verder niet veel verkeerd gaan...idle Hd mischien enkelt aanpluggen. Videokaart nakijken

that's it

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 videokaarten geprobeert 1 Geforce 5900XT en 1 Ati Radeon 9600 pro beide het zelfde probleem heb hem alleen laten opstarten met de windows HD.

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-07 12:47

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Dus ff voor de duidelijkheid: je hebt alles losgetrokken, bios geflusht en vervolgens met alleen cpu, geheugen en video opgestart? En dan nog blijftie hangen?

edit: als je start met 1 reep geheugen (goed idee van TheNymf hieronder) en je hoort geen warning beeps, dan is je hardware niet defect, en dan moet je ook gewoon door je post komen. En dan 1 voor 1 onderdelen terughangen, kijken wanneer het probleem weer voorkomt. (Dikke kans dat het dan opeens opgelost is. Zo onvoorspelbaar zijn computers dan ook wel weer :D)

edit 2: Als je alles loskoppelt en je hebt toch nog steeds problemen, dan is het denk ik niet je Sweex-voeding want die wordt dan bij lange na niet vol belast.

[ Voor 70% gewijzigd door _fool op 03-06-2005 11:26 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
neej dat heb ik nog niet gedaan zit nu op het werk dus daar ben ik nog niet aan toegekomen, ik zal vanmiddag even testen zonder randapparatuur zoals hdd en dvd, bios nog niet geflusht en ook niet gereset.Ik heb namelijk het boekje niet meer kan hem wel downen maar dan moet ik hem helemaal gaan instellen dan dat lukt me niet zo 1 2 3, ik ga dit vandaag nog even proberen mocht dit niet baten dan breng ik hem wel naar de winkel in idd geval bedankt voor al jullie snelle reacties.

Grtz Me

EDIT: Fool mocht hij dan blijven hangen wat denk je dat het probleem dan vormt ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 11:02 ]

• sjongenelen
RAM-geheugen toch grootste kans, hij moet nl. in B1. (3e vanaf de CPU geloof ik) en A1 (de 1e)

want A1+ A2 moet gelijk zijn aan B1 + B2. Met gelijke modulegroottes. Maar dat heb je zag ik al.

Verder: met 1 module testen in B1 (zou ik doen)

[ Voor 52% gewijzigd door sjongenelen op 03-06-2005 11:14 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit es te denken he kan het probleem mn Sweex 450 wat voeding zijn ik lees namelijk een aantal andere sites, en besprak dit met collegas die zeggen dat het wel mn SWEEX kon zijn ???

• sjongenelen
even snel: heb je de 2e connector er ook op gezet? of is dat alleen bij a8n sli deluxe?

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel ??? 2e connector op mn mobo voor mn cpu fan bedoel je als je dat bedoelt jah dat is goed hij heeft een half jaar goed gedraaid alleen nu is ie raar aan het doen.

• silitek
  • Laatst online: 06-08 18:31

silitek

Tubes Only

4-pins aansluiteng mobo...voeding links boven in het MOBO-bord!!!!!!!!!!

Tubes....It's what make music music!

• sjongenelen
Even voor de duidelijkheid.

Je hebt NIETS hardwarematig veranderd, of softwarematig proberen over te klokken..?

dán is er iets gaar. duidelijke zaak.

Als je zegt dat je er een HDD bij probeerde te hangen, dan zou je het evt. nog kunnen maken, maar dan zul je een hoop moeten testen. (aansluitingen MOBO etc.)

bios resetten: even duidelijk: batt. er uit, EN jumper naast de batt. overzetten *staat 'clear' bij

anders reset hij de CMOS namelijk niet, dat weten veel mensen niet.

offtopic:
jaah na een tijdje, maar dat duurt te lang

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
nope ik heb niet overgeclocked of geprobeert met modden doe ik niet aan, wou er gewoon 250 gig bij hangen dat was alles.

EDIT: als ik dus idd die CMOS batterij eruit en dan reset, hoef ik hem niet helemaal opnieuw in te stellen zoals ik eerder had met een restore defaults in mn bios omdat die gast van de pc winkel zei dat amd 64 3200 speciale instelingen nodig had ???? want als ik hem dan gewoon kan resetten dan ga ik dat ff doen dat is zo te lezen niet zo moeilijk...

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 12:10 ]

• sjongenelen
eh, ressetten is gewoon alles leeg laten lopen :9 dus ook je bios instellingen...

MAAR, je ziet wel of het daar aan ligt, en das wat meer waard dénk

p.s. nog een vraag. het was niet helemaal duidelijk:

doet je pc het wél als je je nieuwe schijf loskoppelt?

[ Voor 59% gewijzigd door sjongenelen op 03-06-2005 12:38 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
neej, dan doet ie het ineens nog niet ik vind het echt heel raar, magoed ik heb nog steeds garantie op mn mobo is nog maar een half jaartje oud ofzo dus dat kan nog wel...

ik baal als een stekker man :(

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:38
Heeft het moederbord hiervoor ook nog gedaan? Of heb je dit moederbord pas net gekocht?
Een sweex 450watt stel echt niet veel voor dit zal hoogstens echte 300 watt zijn.

Je kan het proberen met een kwaliteits voeding, desnoods leen je er even eentje van iemand.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Verwijderd

Topicstarter
Jah mn mobo deed het gewoon hoor was niets mis mee.

EDIT: hij ligt nu in de winkel ik denk ga er zelf niet meer mee klooten, nogmaals ty for the replies

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 14:27 ]

Pagina: 1