Toon posts:

Computer komt niet meer in windows.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een nieuwe CPU Cooler gekocht omdat mijn CPU stressed 82 graden werd.
Nu moest deze cooler een backplate op de mobo krijgen.

Dus alls moest eruit gehaald worden.
Ik heb dus alles eruit gehaald, de nieuwe cooler erop gezet en alles er weer in gezet.

Nu heb ik al een tijdje 2 windows installaties.
1 op de C schijf( Een 5200 rpm 80 gig schijf)
en 1 op mijn J schijf(Een S-Ata 160 gig schijf)

Nu gebruik ik natuurlijk die op J voor optimale performance.

Maar na het opstarten van mijn computer vond hij eerst geen enkele harde schijf.
Dus alle kabeltjes gecontroleerd en na een tijdje had ik weer harde schijfen.

Nu het volgende probleem. (Het maakt trouwens niet uit welke windows installatie ik kies hierbij.)

Dus ik kies een installatie. Windows laad scherm komt, maar na een tijdje laden knipperen mijn lichtjes op het toetsenbord en is er geen activiteit meer bij de harde schijven. Nu restart hij niet.(maar mijn restart functie heeft nooit gewerkt op deze computer)

Nu dacht een vriend van mij dat het op een grafische kaart probleem leek wat hij had. Dus ik heb de grafische kaart van mijn moeders computer gepakt en erin gestopt, maar precies exact hetzelfde gebeurt.

Daarna heb ik nog alles er opnieuw eruit gehaald en erin gedaan, maar dat mocht niet baten.

Nu vraag ik mij dus af wat het probleem zou kunnen zijn.

Ik heb een MSI 865PE NEO 2 Moederbord
2x 512 MB Elixir Geheugen in dual mode
een P4 3.0 ghz CPU
1x een 5200 rpm 80 gig schijf
1x een 7200 rpm 80 gig schijf
1x een S-Ata schijf 160 gig
Een Radeon 9800 Pro van Sapphire

Ik hoop hierbij specifiek genoeg te zijn en dat mensen mij zo goed kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

CoW-GoD

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:40

Outerspace

Admin General Chat
Kan je niet met een Windows PE cd alles na kijken :?
Of met de Ultimate Boot CD :?

Iig, test je harde schijven eens met de desbetreffende tools die je in de OM Faq kan vinden, en ook je geheugen testen met Memtest :)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
outerspace schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 10:17:
Kan je niet met een Windows PE cd alles na kijken :?
Of met de Ultimate Boot CD :?

Iig, test je harde schijven eens met de desbetreffende tools die je in de OM Faq kan vinden, en ook je geheugen testen met Memtest :)
Wat zijn goede programma's hiervoor? Memtest heb ik gedownload voor memory test, maar wat moet ik gebruiken voor de harde schijf?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Op de site van de fabrikant is hier altijd wel een tooltje voor te vinden, bijvoorbeeld 'powermax' voor maxtor schijven.

Daarnaast lijkt het me een erg goed idee om eens naar de voltages van je voeding te kijken (bios).

Hoe gaat het in safe modus?

Localhost is where the heart is

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:49

rapture

Zelfs daar netwerken?

Het was begonnen met http://www.memtest86.com, maar werd een lange tijd niet meer geupdate. Dan zijn er wat mensen de broncode bestudeerd en verder uitgewerkt http://www.memtest.org. Hier zie je het mooie van Open Source, zitten er een stel bugs in? Ben je niet tevreden met de "support" van de originele makers? ff de broncode pakken en aanpassen maar.

Ik geef deze url's regelmatig, want men kan ook de verkeerde of te lichte windows versie afhalen.

.iso afhalen, branden op een CDR en ermee booten. Een nachtje laten draaien. Tis een uithoudingstest.

[ Voor 49% gewijzigd door rapture op 03-06-2005 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
SilentStorm schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 17:11:
Op de site van de fabrikant is hier altijd wel een tooltje voor te vinden, bijvoorbeeld 'powermax' voor maxtor schijven.

Daarnaast lijkt het me een erg goed idee om eens naar de voltages van je voeding te kijken (bios).

Hoe gaat het in safe modus?
Safe modus werkt ook niet.

Hoe zit het trouwens met de voltages, hoeveel afwijking mag er ook alweer aan zitten?

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Volgens mij moet je bij het setup scherm op F11 o.i.d. drukken, dan kun je speciale harddisk drivers laden nog voor de installatie van windows zelf.

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Een beetje zelfwerkzaamheid kan geen kwaad natuurlijk :) in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staat het volgende:
# Zijn de spanningslijnen stabiel?Vooral bij vette AMD Athlon XP systemen en systemen met een dikke videokaart is de stabiliteit van de 5V lijn erg belangrijk. Bij zware Intel P4 (Xeon) en Athlon64/Opteron bakken is de 12V lijn belangrijker.
# De marges zijn als volgt:

+5V: ~4% (+4,8V ~ +5,2V)
-5V: ~10% (-4,5V ~ -5,5V)
+12V: ~5% (+11,4V ~ +12,6V)
-12V: ~10% (-10,8V ~ -13,2V)
# +3,3V: ~4% (+3,15V ~ +3,45V)Je kunt de lijnen in de BIOS checken onder tabblad "PC Health" oid.
# Stresstesten: installeer MBM en draai 3DMark/Prime95/cpuburn. Check onderwijl of achteraf de minima/maxima in MBM.
# Noot: de negatieve lijnen zijn over het algemeen minder belangrijk. Dus vooral de +5V / +12V lijnen checken.
# NB: meten van spanningslijnen doe je bij voorkeur met een multimeter. De onboard sensoren hebben nl. vaak nogal wat afwijking naar beneden.

Verwijderd

Topicstarter
SilentStorm schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 18:43:
Een beetje zelfwerkzaamheid kan geen kwaad natuurlijk :) in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staat het volgende:

[...]
Ik heb ze gechecked in de bios.

3.3v zit op 3.328
+5 op 5.058
-5 op -5.077
+12 op 11.863
-12 op -11.989

Geen echte afwijkingen dus.

Ik ga nu Memtest draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 18:48 ]

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-08 15:15

Surkow

$µr|{0w

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:19:

...

Maar na het opstarten van mijn computer vond hij eerst geen enkele harde schijf.
Dus alle kabeltjes gecontroleerd en na een tijdje had ik weer harde schijfen.

Nu het volgende probleem. (Het maakt trouwens niet uit welke windows installatie ik kies hierbij.)

Dus ik kies een installatie. Windows laad scherm komt, maar na een tijdje laden knipperen mijn lichtjes op het toetsenbord en is er geen activiteit meer bij de harde schijven. Nu restart hij niet.(maar mijn restart functie heeft nooit gewerkt op deze computer)

...
Heb je al gekeken naar de jumper instellingen van je harde schijven? Jumpers kunnen er namelijk voor zorgen dat je harde schijf master/slave enz wordt. Staat ie verkeerd, dan ziet ie 'm meestal niet.
(Vandaag nog mee zitten kloten)

Edit: Meestal als windows niet verder komt dan het inlog scherm dan heb je grote kans dat je windows opnieuw moet installeren (Vandaag ook nog mee zitten kloten :X ).

[ Voor 11% gewijzigd door Surkow op 03-06-2005 18:59 ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Surkow schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 18:56:
[...]

Heb je al gekeken naar de jumper instellingen van je harde schijven? Jumpers kunnen er namelijk voor zorgen dat je harde schijf master/slave enz wordt. Staat ie verkeerd, dan ziet ie 'm meestal niet.
(Vandaag nog mee zitten kloten)

Edit: Meestal als windows niet verder komt dan het inlog scherm dan heb je grote kans dat je windows opnieuw moet installeren (Vandaag ook nog mee zitten kloten :X ).
ik kom niet eens bij het inlogscherm.
Jumper instellingen lijkt me niet.
Ik heb me harde schijven er niet uit gehaald, ik heb alleen de stroom en IDE kabels etc eruit en erin gedaan. Het werkte met precies dezelfde instellingen voordat ik me cooler erop ging zetten.

edit :
Memtest is nu bijna 2 uur bezig, op het moment geen errors.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 20:45 ]

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

ander hdd kabeltje? kabeltje eens omdraaien, of met 1 hdd tegelijk op verschillende aansluitpunten proberen?

Verwijderd

Topicstarter
SilentStorm schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 21:12:
ander hdd kabeltje? kabeltje eens omdraaien, of met 1 hdd tegelijk op verschillende aansluitpunten proberen?
Ik heb het kabeltje omgedraaid en hij gaat nu veel sneller door de opstartprocedure heen, maar hij stopt nog steeds met windows laden ergens in het midden.
Ik ga straks een nieuwe windows installatie proberen.

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 10:31:
[...]

Ik heb het kabeltje omgedraaid en hij gaat nu veel sneller door de opstartprocedure heen, maar hij stopt nog steeds met windows laden ergens in het midden.
Ik ga straks een nieuwe windows installatie proberen.
Gaat de computer makkelijk door de windows setup? Want anders is je windows installatie corrupt (mbr en dergelijke).

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Surkow schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 15:06:
[...]

Gaat de computer makkelijk door de windows setup? Want anders is je windows installatie corrupt (mbr en dergelijke).
Hoe bedoel je dit?

• Surkow

Surkow

$µr|{0w

Valt je computer na een bepaalde tijd uit? Of kun je alleen niet in windows komen door fouten met het booten? Als dat laatste het geval is kijk of het opnieuw installeren van windows de oplossing is.

Albert Einstein

• dc5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

dc5

Had jouw probleem ook. Het was een 2600+(T-bred) op een NF7S v2. Uiteindelijk heb ik hem door een 2000+ vervangen. Opeens doet alles weer. Daarvoor had ik geheugen(1*256, 2*256, 1*512, 2*512), videokaart(AGP/ PCI), harddisk, andere XP CD, andere voeding, bios alles op safe/ default, PS2 muis ipv USB, etc.... geprobeerd. Hij stopt iedere keer als windows wordt opgestart. Het gekke is dat de 2600+ op een ander mobo wel goed functioneert. Wat de oorzaak is weet ik nog steeds niet.

Groeten

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net allebei mijn windows installaties gerepareerd.
Ik zit weer in windows met beide installaties, maar ik weet niet of het wel 100% is.

Aankomende dinsdag upgrade ik mijn voeding van 350 Watt naar 450 Watt.
Kijken of het dan verbeterd.
Pagina: 1