In deze reactie ga ik even reactie's plaatsen van beide kanten.
Wat opvalt is dat eerst wordt kom maar op halen.
En daarna later dat ik gelogen heb en €15 moet betalen.
Bericht 1.
Geachte heer/mevrouw
Hierbij wil ik u informeren omtrent uw RMA aanvraag.
Uw RMA aanvraag is afgewezen vanwege het feit dat het serienummer ontbreekt aan het produkt.
Zodoende kunnen wij het produkt niet claimen voor garantie bij onze leverancier of bij de fabrikant zelf.
U kunt uw produkt afhalen op ons adres.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Bericht van mij
Hallo
Welke serie nummer bedoelt u ?
Ik heb het zo gekregen en daarna gebruikt en is dat ding kapot gegaan en daarna deed ik hem in de doos en bracht hem terug.
Bericht 2 van hun
Geachte heer Yigit.
Naar aanleiding van uw onderstaande mail antwoord ik. Het serienummer zit normaal gespoken op de onderzijde van de kaart geplakt deze is hoogst waarschijnlijk met het monteren van een VGA cooler verwijderd er zijn ook restsporen van koolpasta op de half geleiders en printplaat aangetroffen waardoor het claimen van dit product voor ons onmogelijk is geworden.
Bericht van mij.
okey.
Mischien alsik die sticker kan vinden zou het dan kunnen ?
Bericht 3 van hun.
Geachte heer Yigit.
Deze sticker dient te nimmer verwijderd te worden. Met het document van de leverancier is hiermee is de garantie definitief afgewezen door Asus zelf. Ook zij zullen niet tot repareren overgaan, gezien er gemodificeerd aan de kaart is. Betreft de VGA kaart kunnen wij gewoon helaas niets meer voor u betekenen en zit hier ook nog eens een rekening aan verbonden, gezien de RMA onterecht is bevonden en wij hier een factuur voor hebben gekregen. ( € 15.00 )
Wat opvallend is aan dit verhaal, is dat u naar mijn inzicht de zaak een beetje aan het bedotten bent om uw garantie geclaimed te krijgen....u zegt namelijk zojuist nog dat de kaart vanuit de doos zo rechtstreeks in het systeem is gegaan, terwijl u de sticker zelf hebt verwijdert, en daarbij ook gewoon een andere koeler hebt gemonteerd. Wij zijn niet moeilijk indien u een andere koeler monteert, maar gewoonweg aangeven dat er niets aan de kaart gebeurt is, is gewoon niet de manier waarop wij werken met onze klanten en verwachten dit andersom uiteraard ook niet. Indien er in de toekomst een rma of probleem zou zijn, speelt u dan open kaart naar ons toe, dan kunnen wij vooraf bekijken of het claimen kan gaan lukken...zonder daarvoor onnodige kosten te maken, zoals in dit geval.
Ik hoop dat u begrip hebt voor ons standpunt, gezien wij het wel prettig vinden om elkaar recht in de ogen aan te kunnen kijken....zakendoen met elkaar is vertrouwen in elkaar hebben.....en het zou voor in de toekomst spijtig zijn indien dit vertrouwen geschaad wordt. ik vond het daarom wel belangrijk dit even aan te geven aan u, gezien wij liever een goede relatie zien, en mij dit als eigenaar van het bedrijf wel opvalt....en zal dit altijd aangeven aan mijn klant.
Wij zullen dit voorval uiteraard snel vergeten, maar hoop voor de toekomst dat we zaken kunnen doen zoals u van ons kunt verwachten, en wij van u zodat beide partijen tevreden kunnen zijn.
Bericht van mij.
Geachte heer Mulder,
Ik snap wat u bedoelt.
Maar ik heb geen koelblok vervangen.
Mischien had ik andere koelpasta erop gedaan. (zou kunnen)
Het zou kunnen dat ik dan die sticker heb verwijderdt.
Maar ik weet niet zeker of ik het wel echt heb verwijderdt.
Dus dan heb ik geen garantie.
Dat zou wel waar zijn.
Dus kan ik hem dan een keer op komen halen ?
En dat het daarmee is afgerondt.
En waarom ik het niet zeker weet is omdat er namenlijk meerdere systemen aanwezig mijn werkplek en meerdere met een videokaart van asus de ati 9200se/td en deze 9600se/td.
Ik hoop dat ik u voldoende heb geinformeerdt.
Bericht van hun.
Geachte heer Yigit.
Uiteraard kunt u uw product weer op komen halen bij ons echter zullen wij de gemaakte kosten van € 15,- wel in rekening moeten brengen.
Van mij.
Sorry wat ik niet snap is waarom ik die €15 moet betalen
Van hun.
Dit vanwege het feit dat er kosten zijn gemaakt voor het claimen van uw artikel, en de distributeur ons heeft belast voor de onterechte rma.
Als u dat heeft gelezen dan snap je wel waar het ook verder over gaat.
[edit]
Ik heb de algemene voorwaarden door gelezen endaar in staat aleen dit over ten onrechte RMA.
26.7. Indien ten onrechte aanspraak wordt gedaan op garantie (bovengenoemde punten, geen defect vaststelbaar, bedieningsfouten, gebruiksaanwijzing niet gelezen, softwarematige problemen) zullen de artikelen retour worden gezonden en de onderzoekskosten (€ 30,00), de verzendkosten en eventuele kosten die bij Empc Solutions in rekening zijn gebracht door de leverancier, zullen aan u worden doorberekend
26.13. Indien er geen kopie factuur is bijgesloten, worden de artikelen onverrichte zaken retour gezonden. Er zal dan € 15,00 aan administratie kosten in rekening worden gebracht, vermeerderd met de kosten voor transport
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 03-06-2005 15:38
]