Toon posts:

absoluut newbie server-vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst en vooral: ik heb al search gedaan.
Ik zou graag een netwerkje thuis uitbouwen. Onderdelen:
-mijn toekomstige computer (met dual boot suse 7.0; windows 98)
-"huis"computer met windows 98
-goedkoop servertje
Wat ik wil delen: printer, (kabel)internet, en eventueel cd-rewriter en bestanden.

Ik zou liever geen hub kopen, maar ja, als ik moet afgaan op wat ik gelezen heb is dat wel noodzakelijk. En welke server zou ik moeten kopen?

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Wat voor server je wilt kopen hangt vooral van je budget af natuurlijk. Wat betreft die hub: als je redelijk zeker weet dat het bij twee computers blijft kan je natuurlijk ook een extra netwerkkaartje in je server gooien.
Dat is goedkoper dan een hub, en je hebt (als je 100 Mbit kaartjes koopt natuurlijk :)) hebben allebei de compu's de volledige 100 Mbit full-duplex naar de server voor zichzelf. Een andere goedkope oplossing is een 10 Mbit BNC netwerkje, iets goedkoper misschien, maar dat wil ik je toch afraden.

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets had ik in gedachten. En als server een 486, volstaat dat?

Verwijderd

why not:?

Verwijderd

Topicstarter
En zit er bij Suse de software om alles in goede banen te leiden? Of waar moet ik ze downloaden?

Verwijderd

Topicstarter
En weten jullie soms een site met de nodige uitleg, liefst stap voor stap.:P

Verwijderd

...Of doe het stijlvol B-)en koop een Elsa wireless routertje, hang al je bakken erachter en vergeet het idee van een server... Ben je een bak geld kwijt maar heb je wel in een klap je hele troepje aan elkaar en aan het internet hangen...
is maar een idee, e.o.a. mafkees heeft zo'n doosje hier geistalleerd en werkt echt prachtig 8-)
Pagina: 1