Bootsplash Tweakers theme (Met actueel nieuws natuurlijk)

Pagina: 1
Acties:

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
Ik ga er van uit dat de meeste mensen bootsplash kennen. een Kernel hack waar door tijdens het booten een willekeurige afbeelding op de terminal kan worden weer gegeven.
De kernet output kan doorzichtig of in een vakje worden weer gegeven.

Is het dan niet leuk om bijvoorbeeld het laatse nieuws te zien. van bijvoorbeeld tweakers.
tijdens het booten heb je wat te lezen. en tweakers heeft kijkers met een bootende pc.

Het enige nadeel is natuurlijk dat het nieuws wat opstart niet het nieuwste is. maar dit kan worden vervest wanneer het netwerk geboot is.

met console php is dit zeer makkelijk te maken.
voorbeeld mijn system console controler http://daft_dutch.looze.net/systemmonitor.png

directe vraag aan tweakers.
is het mogelijk om een jpg (1024x768) met de laatste nieuws berichten te maken voor dit projectje.
alsublieft?

ik weet dat er veel betere talen voor zijn dan php
maar php beheer ik het beste.

>.< >.< >.< >.<

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
je kan natuurlijk gewoon middels een script de teksten van tweakers afrippen bij een shutdown. Alleen loop je dan wel elke dag errug achter ben ik bang. En tijdens de init al meuk gaan hengelen, parsen, verwerken en als jpeg neerzetten ? Lijkt me niet zo makkelijk eigenlijk :)

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
Nou je kan links2 in console fb mode zetten in van de fb een jpeg maken.

en daarom is een plaatje gemaakt door tweakers zeer welkom.

[ Voor 32% gewijzigd door daft_dutch op 03-06-2005 04:13 ]

>.< >.< >.< >.<

• HunterPro
  • Niet online
daft_dutch schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 04:10:
Nou je kan links2 in console fb mode zetten in van de fb een jpeg maken.
dat kan toch nooit tijdens de boot... hoe wil je bijv een bootsplash genereren van online gegevens als je netwerkiface nog niet eens up is?

zit overigens een typo in je screenshot-URL. Hoofdletter S moet kleine letter s zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door HunterPro op 03-06-2005 04:12 ]

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
HunterPro schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 04:12:
[...]
dat kan toch nooit tijdens de boot... hoe wil je bijv een bootsplash genereren van online gegevens als je netwerkiface nog niet eens up is?
[...]
tjha het plaatje in het initrd.img is natuurlijk van de laate keer dat het zooitje op was.
Dus als iemand altijd het nieuws leest staat er al in wat hij al gelezen heeft.
maar je kan het persoonlijk maken. en als iemand al het nieuws gelezen kan het systeem for een review kiezen.
of ctrlaltdel-online.com cartoon of zo ^^.

tot dat de interface up is.

Tenzij je een server hebt boot je via de server met tftp. met een up2date initrd.img met plaatje

[ Voor 5% gewijzigd door daft_dutch op 03-06-2005 04:28 . Reden: typo ]

>.< >.< >.< >.<

• HunterPro
  • Niet online
tja, dus als je je pc uitzet op vrijdag en op zaterdag weer aan, heb je zaterdag nieuws van vrijdag? Not really nuttig :P

• daft_dutch

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Topicstarter
HunterPro schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 04:30:
tja, dus als je je pc uitzet op vrijdag en op zaterdag weer aan, heb je zaterdag nieuws van vrijdag? Not really nuttig :P
als je dus tftp gebruikt is het actueel. en als je s`avonds je pc uit donderd heb je de volgende ochtend relatief nieuw nieuws.
de spits ligt ook al om 2 uur in de vakken.

Noem iets aan je bootscherm dat nuttig is
je kernel output die je kan dromen

[ Voor 10% gewijzigd door daft_dutch op 03-06-2005 04:34 ]

>.< >.< >.< >.<

• Foeijonghaai
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:35
daft_dutch schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 04:27:
[...]

tjha het plaatje in het initrd.img is natuurlijk van de laate keer dat het zooitje op was.
Dus als iemand altijd het nieuws leest staat er al in wat hij al gelezen heeft.
maar je kan het persoonlijk maken. en als iemand al het nieuws gelezen kan het systeem for een review kiezen.
of ctrlaltdel-online.com cartoon of zo ^^.

tot dat de interface up is.

Tenzij je een server hebt boot je via de server met tftp. met een up2date initrd.img met plaatje
Als je dan toch een server hebt draaien, zorg dan zelf voor een script of schrijf een programma dat dat plaatje voor je maakt. Dat draai je dan op die server en die kan het dan weer serveren aan de met TFTP bootende clients.

Je kunt wel aan Tweakers.net gaan vragen of zij dat plaatje voor je willen maken. Maar wat je eigenlijk doet is iemand anders belasten met iets wat je zelf kan doen, en met iets, waarvan naast jou, denk ik weinig vraag naar is.

Het via programmeren maken van een JPG of PNG is al vaker gedaan. D'r zijn ook genoeg libraries voor te vinden. Dus dat moet te doen zijn. Plus dat het zelf doen misschien ook wel meer plezier oplevert. Er zijn ook genoeg tools om een webpagina op te vragen en de source te parsen.
Pagina: 1