Toon posts:

[SBS 2003] Server vervangen door nieuwe hardware*

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een prbleempje hier op mijn werk. Ik heb een SBS 2003 server staan maar de hardware trekt het niet helemaal meer, dus ik heb een nieuwe computer gekocht. Maar nu is natuurlijk de vraag hoe ga ik de boel overzetten met behoud van gegevens?? Iemand een suggestie? 8)7

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
De systeembeheerder laten doen of iemand inhuren die dat doet?

't feit dat je uberhaupt al op deze manier de vraag begint geeft iig duidelijk aan dat je er zelf moet afblijven, dat gaat nooit goed. Laat t doen, dan kunnen ze je ook nooit aansprakelijk stellen als het fout gaat (en ik ben bang dat t dat ook gaat)

Als je t toch zelf wilt doen, geef dan eens wat info: Wat draait er allemaal op die bak, moet alles up blijven, wat had je zelf in gedachten enz.

Korte stappenplan (geen idee of dat ook voor SBS geld!)

installeer server B opnieuw.
dcpromo als 2de dc in domain A, laat het allemaal een tijdje syncen.
transfer fsmo roles naar server B.
dcpromo server A.
haal server A uit het domain

[ Voor 22% gewijzigd door DJSmiley op 03-06-2005 00:12 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Inderdaad - je zal héél wat meer informatie moeten geven dan je hier doet - maar vooral ook toch tenminste zelf een beetje inzet tonen :)

Wat heb je al geprobeerd? :)

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha bedankt voor het vertrouwen! ;) Maar ik gee je gelijk ik zou het niet zelf moeten doen..

Het is de premium versie van SBS 2003 ik draai er geen specifieke programma's op. Alleen de standaard dingen zoals webhosting, exchange enz..

De server mag best even down liggen maar het liefst zo kort mogelijk. De stappenplan die je net hier opnoemt gaat helaas niet werken. Want ik heb voor dat ik deze post geplaatst heb even rondgezocht en daar waren ze tot de conclusie gekomen dat vanwege licentie restricties bij SBS niet een nog een DC eraan kan hangen. Anders was dit zker de oplossing geweest, maar dan had ik de vraag denk ik ook niet gesteld! Ik zoek dus eigenlijk een andere manier om de boel letterlijk en figuurlijk over te zetten.. Ik zat zelf nog even te denken aan image maar daarvoor heb je dezelfde hardware voor nodig! |:( Heb je misschien een wel werkende oplossing voor mij?

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
Je zou ook hier naar kunnen kijken.

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 00:24:
Hahaha bedankt voor het vertrouwen! ;) Maar ik gee je gelijk ik zou het niet zelf moeten doen..

Het is de premium versie van SBS 2003 ik draai er geen specifieke programma's op. Alleen de standaard dingen zoals webhosting, exchange enz..

De server mag best even down liggen maar het liefst zo kort mogelijk. De stappenplan die je net hier opnoemt gaat helaas niet werken. Want ik heb voor dat ik deze post geplaatst heb even rondgezocht en daar waren ze tot de conclusie gekomen dat vanwege licentie restricties bij SBS niet een nog een DC eraan kan hangen. Anders was dit zker de oplossing geweest, maar dan had ik de vraag denk ik ook niet gesteld! Ik zoek dus eigenlijk een andere manier om de boel letterlijk en figuurlijk over te zetten.. Ik zat zelf nog even te denken aan image maar daarvoor heb je dezelfde hardware voor nodig! |:( Heb je misschien een wel werkende oplossing voor mij?
SBS 2003 kan wel degelijk meerdere DCs handelen in het domein (legaal), maar dit stappenplan gaat mis omdat een SBS bak zichzelf altijd als rootbak wil zien in de forest, en als enige dat forest wil beheren. Die kun je dus niet met een andere SBS bak in een forest hangen en je kan hem ook niet in een bestaand forest bijporren. Als je een dappere held bent kun je alle mogleijke SCSI en IDE en SATA drivers installeren (zoals je zou doen om WinXP te ghosten van de ééne naar de andere, niet gelijke, PC) en er dan een image van sleuren met Ghost en die op een andere bak terug zetten.
Dit valt wel onder de hoby-acties die je thuis gaat testen ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet het os nog even tussen [], en breid de titel nog een beetje uit :)

[ Voor 45% gewijzigd door sanfranjake op 03-06-2005 20:37 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
OK nu komen er wat creatieve ideeen naar boven hier. Als ik dat imagen gaat proberen ga ik dan veel foutmeldingen krijgen??

Moderator: Ik vind het prima dat je de titel aan hebt gepast.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou een image maken gaat niet echt zo als ik wil.. Dus ik ga denk toch maar proberen een server opnieuw te installeren en vervolgens alles over te zetten naar het nieuwe domein. Of zijn er nog knappe koppen die andere oplossingen hebben?
8)7

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:49
je kan de users + computers wel exporteren... maar waarschijnlijk krijg je uiteindelijk toch gezeik met je SID toewijzingen.

Exchange valt misschien nog wel over te zetten.. users zou ik persoonlijk toch opnieuw aanmaken.. zeker omdat het een SBS is zullen dat er niet veel zijn.

Ps: wat gebeurt er als je die disk met sbs in je nieuwe hardware config stopt en boot?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dat is idd nog de beste optie! Alles maar overzetten! Maar ik heb nog niet geprobeerd om de HD over te zetten omdat er in de nieuwe al 2 inzitten. Maar is ook nog te overwegen!

• ErwinvA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08-2023

ErwinvA

I've got a Xerox to copy

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 00:24:

Alleen webhosting & exchange enz. je kan met een correct backup programma bijv. veritas of arcserve je exchange backuppen en de iis config enz. waarna je SBS op een andere/nieuwe server installeert en de backups terugzet, users van je active directory kun je exporteren en importeren de kans bestaat wel dat je de mist in gaat met SID's, echter moeten de werkstations die zijn aangemeld op het huidige domein (als dit zo is) toch opnieuw in het nieuwe domein worden gejoined..

Verwijderd

Topicstarter
Hoi bedankt voor de tip! Maar ik denk toch dat ik alles maar migreer naar de nieuwe server. Ik heb een hele dag verknald aan het proberen een backup terug te zetten die werkt. Maar dat was ter vergeefs! ;( Dus mensen dit was een wijze les voor mij! En jullie weten voortaan dat het niet lukt! >:) Bedankt iedereen!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ErwinvA schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 11:52:
users van je active directory kun je exporteren en importeren de kans bestaat wel dat je de mist in gaat met SID's, echter moeten de werkstations die zijn aangemeld op het huidige domein (als dit zo is) toch opnieuw in het nieuwe domein worden gejoined..
Als je een goeie System State backup maakt en je geeft je Server exact dezelfde naam kan je gewoon een authoritative restore doen op je AD (die je dus ook exact identiek inricht qua services / IPs).
Daarbij gaan je SIDs niet pleite en voor Exchange kan je dat ook gebruiken of good old ExMerge ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 22:57:
[...]

Als je een goeie System State backup maakt en je geeft je Server exact dezelfde naam kan je gewoon een authoritative restore doen op je AD (die je dus ook exact identiek inricht qua services / IPs).
Daarbij gaan je SIDs niet pleite en voor Exchange kan je dat ook gebruiken of good old ExMerge ;)
Met welk programma kan ik dit doen? Klinkt intressant! Maar werkt dit ook met SBS?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Exmerge, wat dacht je van Exmerge? En voor de systemstate, tja die draai je toch gewoon met ntbackup :) een beetje onderzoek van jouw kant is wel belangrijk zoals [rml]elevator in "[ SBS 2003] Server vervangen door nieuwe ..."[/rml] al aangaf ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 06 juni 2005 @ 18:06:
Exmerge, wat dacht je van Exmerge? En voor de systemstate, tja die draai je toch gewoon met ntbackup :) een beetje onderzoek van jouw kant is wel belangrijk zoals [rml]elevator in "[ SBS 2003] Server vervangen door nieuwe ..."[/rml] al aangaf ;)
Nou ik had het ook wel ingtypt in google! Maar de resultaten waren backup programma voor bedrijven! Dus alleen van die mega oplossingen. How could I know..
Maar ik ben nu weer bezig om de server precies hetzelfde te krijgen dan de oude. Ik heb de backup al gemaakt naar een andere computer. Dus ik ga hopen dat het eindelijk werkt!!!!

Verwijderd

Even dit topic terug naar boven halen. Er wordt hier even aangehaald dat je je oude schijven in nieuwe hardware kan proberen plaatsen en booten.

Gaat dit nu ?

Situatie: een SBS2003 server met als hardware-specs Asus-mb met PIV 2Ghz, 512mb Rambus, 3com server Gigabit nic, Adaptec Raid-kaart, 2*250Gb in mirror enz.

Nu zou ik enkel het moederbord, de processor en het ram-geheugen willen vernieuwen. Zou m'n SBS2003 probleemloos booten (met de nodige 'nieuwe hardware gevonden'-schermen uiteraard) als ik die 3 stukken gewoon vervang ?

Ik weet dat het indertijd met Win2k een blue-screen gaf.

Alvast bedankt ;)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ligt aan de chipset in hoeverre die compatible zijn...maar meestal werkt dit niet.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Bijzonder grote kans dat Windows over z'n nek gaat. Ik heb het een keer geprobeerd (nieuw mobo, nieuw ram, zelfde processor), maar omdat het een andere chipset was (zoals Glashelder al zegt) werd _alle_ hardware opnieuw gevonden, wat er voor zorgde dat na het opnieuw starten en alle hardware detecteren hij niet meer reageerde. Dit was wel met Windows 2000, maar SBS2003 zal op een zelfde manier reageren. Data en instellingen backuppen gaat waarschijnlijk sneller dan proberen een server met andere hardware (dat is het in princiepe) op een zelfde install draaiende te krijgen :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Pagina: 1