Toon posts:

Loewe VGA module & kleine problemen met Loewe

Pagina: 1
Acties:
  • 1.882 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Sinds een Maand of 1 1/2 heb ik een Loewe Mimo 28.
zoals het bij velen wellicht bekend is kan je diverse Loewe's achteraf uitbreiden met allerlei modules en toestanden. er is maar één uitbreiding die echt mijn intresse te pakken heeft, namelijk de VGA-module. daar had ik dus eerst een aantal vragen over :) want ik had al naar de MM gebeld, maar die fijne verkopers daar hebben er volgens mij niet echt veel verstand van.

A wat kost die VGA module? (de MM looser kon het niet opzoeken voor me)
B ik begreep van de verkoper dat ik die er zelf in moet prikken, das opzich niet zo'n punt, maar hoe werkt dat met software, en hoe krijg ik de kast open zonder hem te beschadigen?
C is het daadwerkelijk wel een goede investering
D hebben jullie er ervaringen mee, en hoe zijn die?
E op internet hebben ze het ook over een IR-lnik die er bij zit ofzo? wat kan ik er mee, wat doet het, en wat heeft het voor meerwaarde.
F kan je ook met PIP werken als je de TV als monitor gebruikt?

en dan had ik nog wat kleine dingetjes. hoe kan ik bijvoorbeeld zien welke software er op mijn Loewe zit? en wat is de laatste software.
want, er zijn af en toe wat dingen die niet horen, en al helemaal niet op een TV die qua qualiteit er zeer positief uit moet springen.

E als ik met teletext ondetitels er in zet met een vooraf ingestelde knop, en ik ga een zender verder floept de TV uit in de stand by.

F de tuners hadden op het gegeven moment moeite met het vinden van sommige zenders als je de TV aanzette (standby of helemaal uit maakt niet uit)

G als je de TV op stand-by zet dan gaat die eerst gewoon op stand by (alleen rode lampje brandt), en dan hoor je hem na +/- 10 min toink zeggen (degauss ofzo) dan branden beide lampjes, en later is het groene lampje weer uit (dan hoor je em niet) waarom is dat?

dat zijn zo'n beetje de dingen :P

als iemand mij wat meer uit kan leggen zou ik daar erg blij mee zijn :)

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:14

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb niet veel antwoorden maar hierover:
G als je de TV op stand-by zet dan gaat die eerst gewoon op stand by (alleen rode lampje brandt), en dan hoor je hem na +/- 10 min toink zeggen (degauss ofzo) dan branden beide lampjes, en later is het groene lampje weer uit (dan hoor je em niet) waarom is dat?
heb ik wel een vermoeden. Want waarschijnlijk heb je in de opties van EPG (die elektronische programma gids in je tv) ingesteld dat die gegevens moet verzamelen. Mijn Loewe Xelos ging ook als je 'm standby zet na een tijdje weer half aan (groene lampje springt erbij aan), hij gaat dan proberen programma gegevens te downloaden van een zender die dat uitzendt. In nederland heb je daar helaas weinig aan, want er is geen gewone zender die nederlandse programma informatie uitzendt. Ik zou dat gegevens verzamelen dus gewoon uit zetten (heb ik ook gedaan), dan springt je tv niet meer vanzelf op 'groen' als je 'm standby zet.

Verwijderd

Topicstarter
dat met die EPG werkt :) iemand anders nog antwoorden?

Verwijderd

Hier staat een Loewe Planus met VGA-module en ik moet zeggen dat het beeld super is op bepaalde resoluties met de juiste timings zoals 848*480 meen ik mij te herinneren. Wat een serieus minpunt is voor mij, is dat het beeld via VGA op 50Hz wordt weergegeven en ik dat geflikker echt niet goed verdraag. Daartegenover staat dat het beeld wss niet zo scherp en gedetailleerd had geweest indien het 100Hz geweest was...

Ik heb een heuse tip in elk geval als je je pc met windows 2k/xp erop wil aansluiten en je geen gebruik maakt van powerstrip of iets dergelijks: bij het opstarten van windows F8 drukken en VGA-modus inschakelen gebruiken, anders gaat de TV nooit syncen en krijg je een horizontale mengelmoes van kleuren voorgeschoteld op je TV, ook als je in windows zelf 640X480, 256kleuren, 60hz neemt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 14:42:
Hier staat een Loewe Planus met VGA-module en ik moet zeggen dat het beeld super is op bepaalde resoluties met de juiste timings zoals 848*480 meen ik mij te herinneren. Wat een serieus minpunt is voor mij, is dat het beeld via VGA op 50Hz wordt weergegeven en ik dat geflikker echt niet goed verdraag. Daartegenover staat dat het beeld wss niet zo scherp en gedetailleerd had geweest indien het 100Hz geweest was...

Ik heb een heuse tip in elk geval als je je pc met windows 2k/xp erop wil aansluiten en je geen gebruik maakt van powerstrip of iets dergelijks: bij het opstarten van windows F8 drukken en VGA-modus inschakelen gebruiken, anders gaat de TV nooit syncen en krijg je een horizontale mengelmoes van kleuren voorgeschoteld op je TV, ook als je in windows zelf 640X480, 256kleuren, 60hz neemt.
is het de aankoop waard dan? en heb je die IR link ook? hoe bevalt dat?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verkopen ze Loewe bij de mediamarkt???

A wat kost die VGA module? 165 euro
B ik begreep van de verkoper dat ik die er zelf in moet prikken, das opzich niet zo'n punt, maar hoe werkt dat met software, en hoe krijg ik de kast open zonder hem te beschadigen? je kunt hem er zelf in prikken jah, maar ivm de garantie en evt beschadigingen, zou ik dat laten doen, als je niet weet wat je aan het doen bent... Denk inderdaad alleen dat je in de software nog een option bit moet omzetten
C is het daadwerkelijk wel een goede investering daar ben ik ook nog niet uit
D hebben jullie er ervaringen mee, en hoe zijn die? alleen erg gevarieerde berichtgevingen over het ding gehoord
E op internet hebben ze het ook over een IR-lnik die er bij zit ofzo? wat kan ik er mee, wat doet het, en wat heeft het voor meerwaarde. hiermee kun je de ir receiver van de tv gebruiken als doorgeefluik van een ander infrarood signaal...
F kan je ook met PIP werken als je de TV als monitor gebruikt? neem aan van wel

en dan had ik nog wat kleine dingetjes. hoe kan ik bijvoorbeeld zien welke software er op mijn Loewe zit? en wat is de laatste software. met de knop op het toestel in het menu naar het kopje service gaan, en op de ab op menu drukken, dan kom je in het service menu. hier kun je onder het kopje system data alles vinden... Laatste software versie kun je op ftp.loewe.de bekijken
want, er zijn af en toe wat dingen die niet horen, en al helemaal niet op een TV die qua qualiteit er zeer positief uit moet springen. heb ik ook last van... momenteel vooral nog met teletekst

E als ik met teletext ondetitels er in zet met een vooraf ingestelde knop, en ik ga een zender verder floept de TV uit in de stand by.

F de tuners hadden op het gegeven moment moeite met het vinden van sommige zenders als je de TV aanzette (standby of helemaal uit maakt niet uit)

G als je de TV op stand-by zet dan gaat die eerst gewoon op stand by (alleen rode lampje brandt), en dan hoor je hem na +/- 10 min toink zeggen (degauss ofzo) dan branden beide lampjes, en later is het groene lampje weer uit (dan hoor je em niet) waarom is dat? dat is inderdaad de EPG functie... Als je dat allemaal uitschakelt (het werkt toch niet) zal je het niet meer hebben...

maar waarom ga je niet naar een fatsoenlijke dealer voor zo'n dure tv?
En het wachten is hier denk ik op de plaatselijke loewe expert, dr. Strangelove ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 05-06-2005 11:42 ]

Verwijderd

IR-link zegt me niks en ik zou niet weten wat je ermee bedoelt.
Ik gebruik het niet echt omdat ik dus echt niet graag tegen 50Hz aan zit te kijken, het irriteert mijn ogen namelijk. Ik moet het ook nog eens testen met mijn Kiss DP500 als ik een scart>vga kabel heb.
Op 848*480 was het beeld via VGA uit een GeForce 3 Pro werkelijk :9 op het geflikker na dan.
Ik zou zeggen dat als je op je TV een bron wil aansluiten die een VGA-uitgang heeft en je het niet erg vindt om op 50HZ TV te kijken, je gerust het geld eraan mag uitgeven om zo'n pracht van een plaatje te krijgen.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

heb nog even gezocht voor je... Als het goed is heb je in je mimo een Q2500B chassis zitten...
Laatste softwareversie die daarvoor is uitgegeven is 7.00... Heeft bij mij wel het een en ander aan problemen opgelost (in iedergeval met de harddisk), maar er zijn er nogsteeds een aantal die opgelost moeten worden...

Verwijderd

Topicstarter
MikeyMan schreef op zondag 05 juni 2005 @ 11:36:
Verkopen ze Loewe bij de mediamarkt???

jup verkochten that is want ze mogen het niet meer.

maar waarom ga je niet naar een fatsoenlijke dealer voor zo'n dure tv?

eerst wou ik het ook bij een echte winkel kopen, maar toen liep ik in een vrij kwartiertje tegen aan. tv koste 1000 euro, en de poot (Rack 2) heb ik er ook nog gratis bij bedongen. dus das 720 euro minder als catalogus prijs. das een hoop cash voor een student. vandaar tegen mijn princiepes in bij de MM.

En het wachten is hier denk ik op de plaatselijke loewe expert, dr. Strangelove ;)

jup jup :D
MikeyMan schreef op maandag 06 juni 2005 @ 13:04:
heb nog even gezocht voor je... Als het goed is heb je in je mimo een Q2500B chassis zitten...
Laatste softwareversie die daarvoor is uitgegeven is 7.00... Heeft bij mij wel het een en ander aan problemen opgelost (in iedergeval met de harddisk), maar er zijn er nogsteeds een aantal die opgelost moeten worden...

ok ik heb dus 3.5 er in zitten. maar donderdag wordt de TV opgehaald door een (hopelijk fatsoenlijke) Loewe dealer, die er zoewiezo nieuwe software op gaat zetten. hij had ook contact gehad met Loewe benelux oid, en die vertelde hem dat de VGA module niet meer leverbaar was voor de Q2500B, dus dat gaat zowiezo over. maargoed ze gaan dus de hierboven beschreven problemen proberen te verhelpen :)
greetz.. ik laat merken wat er allemaal gaat gebeuren en hoe het is gegaan.

• malinwa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2005
volgens mij heeft de MIMO volgend chassis

Chassis: MediaPlus (Q 2500 M)

Verwijderd

Topicstarter
malinwa schreef op maandag 06 juni 2005 @ 22:04:
volgens mij heeft de MIMO volgend chassis

Chassis: MediaPlus (Q 2500 M)
op die van mij staat toch echt Q 2500/B

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

het m chassis gaat er sowieso uit...

• malinwa
MikeyMan schreef op maandag 06 juni 2005 @ 22:28:
het m chassis gaat er sowieso uit...
dan moeten ze de site dringend eens aanpassen en is het M chassis niet goed want ik wil me een Nemos 32 kopen

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Er staat zelfs op de site dat er een M chassis in zit... M chassis is prima, maar werd te duur, dus die zul je er niet meer in vinden...

[ Voor 87% gewijzigd door MikeyMan op 06-06-2005 23:04 ]

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 23:15
Nu we het allemaal over software versies hebben, ik heb een "oudere" Loewe Aconda staan met een Q2500 H chassis (als ik me niet vergis) met versie, schrik niet 2.3. Kan ik die ook laten updaten (of kan ik dat zelf) en waar moet je dan zijn en wat kost het ongeveer? Ik ondervindt niet zo veel problemen met mijn huidge software alleen dat mijn TV, zoals hier ook al is vermeld, af en toe aanspringt om programma gegevens op te halen. Ja, ik heb dat uit staan in het menu, maar om één of andere reden wil hij toch gegevens op gaan halen (dat denk ik tenminste).

"If it ain't broke, don't fix it!"

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook daar is ondertussen een versie 7.00 van:

ftp://ftp.loewe.de/public...-2500_H/V7.00_(High_End)/

Prijs hangt af van de welwillendheid van je dealer, en of de rom te flashen is, of dat er een nieuwe rom in moet... En natuurlijk of het toestel nog in de garantie zit...

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Hoe kom je in het Loewe service menu ?
Ik heb een Nemos 32 (M chassis).

Geeft het aansluiten van een PC aan de VGA module echt beter beeld dan wanneer je de TV out van de grafische kaart gebruikt ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

op het knopje van de tv drukken totdat je op menu staat en dan op het menu knopje van je afstandsbediening drukken...

• malinwa
aan de rechterzijkant zitten een paar knopjes, druk de onderste knop in en je krijgt een klein menuutje, druk op die knop totdat je bij "service"bent en druk dan binnen 1 seconde op de afstandsbediening van de TV op de M, je krijgt dan een heel menu maar de bovenste is "System data", druk dan op de afstandsbediening op de pijltjestoets naar rechts en je krijgt veel info waaronder een chassisnummer en onderop staan het aantal branduren

Verwijderd

Xymox schreef op zondag 26 juni 2005 @ 14:22:
Hoe kom je in het Loewe service menu ?
Ik heb een Nemos 32 (M chassis).

Geeft het aansluiten van een PC aan de VGA module echt beter beeld dan wanneer je de TV out van de grafische kaart gebruikt ?
Ja, het beeld is dan wel goed scherp, met een tv-out heb ik nog nooit een echt goed beeld gezien.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
En het wachten is hier denk ik op de plaatselijke loewe expert, dr. Strangelove
... die dit topic nu pas ziet...

Ik weet heel weinig van de VGA module; ik heb er voor ik tot aanschaf overging wel naar gekeken omdat het mogelijk was om via de module progressive scan weer te geven op het toestel. Op www.avforums.com is hier een topic over te vinden. De conclusie was dat het werkt maar dat het gezien de kwaliteit, de kosten en de moeite het eigenlijk niet waard is. Daar eindigde ook mijn interesse voor de VGA module ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Check deze site:

http://www.htcentral.net/forums/index.php?showtopic=500

Staat een hoop nuttige informatie op over de VGA module
Pagina: 1