Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vodafone UMTS goedkoper dan gewoon abo?

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik stel m'n vraag hier maar even aangezien ik de Vodafone klantenservice niet geheel onpartijdig acht. :P

Als je een Vodafone UMTS 25,- abonnement afsluit betaal je dus 25 euro per maand en krijg je 200 minuten of400 sms'jes (of combinatie van de 2).

Bij een gewoon Vodafone abonnement krijg je voor 25,- (22,50 + 2,- voor verdubbeling sms'jes) slechts 150 minuten en 300 sms'jes.

Waarom is een UMTS-abonnement goedkoper, of zie ik een hele grote adder over het hoofd??

Zie bijvoorbeeld voor een overzicht op de site van Belcompany: http://www.belcompany.nl/...ieven/002002/Vodafone.htm

[ Voor 14% gewijzigd door FaceDown op 02-06-2005 23:42 ]

Groetjes, FaceDown.

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vodafone streeft ernaar marktleider in umts te worden/blijven vandaar. Deze actie (umts) is overigens maar tijdelijk, over enige maanden veranderd men de boel weer, wat betreft umts abo's.

Het punt is wel, dat je zo'n abonnement alleen maar kan aanschaffen i.c.m een vodafone live! UMTS-toestel (stuk of 6/7 meen ik), deze gsm's kennen soms beperkingen (bijv geen mp3). Simonlys zijn er dus niet, en het abo mag ook niet los verkocht worden.

De sim kan je ook in een andere gsm doen, standaard bel je dan via umts (niet videobellen hoor, dat kan wel) en dat is goedkoper voor vodafone dan via de gewone gsm-verbinding, vandaar alsmede deze korting. Als er geen umts beschikbaar is of je toestel geen umts heeft schakelt hij over op gsm, en umts-data gaat over op gprs-data.

Verwijderd

UMTS 25 euro abo geeft je 200 min of 400 sms en onbeperkt browsen op live

Als je dat met een reguliere abo zou doen dan ben je 27,50 + 2 euro sms + 5 euro live kwijt zijn. Opgeteld 34,50. Veel meer dan die 25 euro dus. UMTS abos zijn simpelweg goedkoopste abo's in de markt. Enige nadeel is dat je toestelkeuze beperkt is.. dus je kan kiezen uit een stuk of 7 beschikbare umts toestellen.

Als je gewoon goedkoop wil bellen maar umts toestellen niet mooi vindt kan je een umts abo aansluiten, je gratis umts toestel doorverkopen en zelf een gsm toestelletje regelen en goedkoop mee bellen.

Wat robert-630 zegt over waarom umts goedkoper geprijst is correct: vodafone wil marktleider in umts zijn, prestige-zaak dus daarom maken ze het goedkoop. En vodafone hoopt natuurlijk ook dat als je een umts toestel hebt dat je ook soms mee zal videobellen en tvkijken en dat brengt wel weer extra geld op.

Wat robert-630 zegt over beperkingen van umts toestellen mbt mp3 is onzin. Sterker nog, op umts toestellen kan je gelijk via vodafone mp3s kopen en downloaden voor een euro per stuk. Je kan ook je illegale kazaa mp3s op je umts telefoon zetten maar dan moet je ze wel eerst met een programmatje voorzien van een DRM-key zodat ze te gebruiken zijn.

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 16:09
Het is dus niet mogelijk om een losse UMTS abo te kopen? Hmm, daar baal ik wel van, ik heb net een Nokia 6680 gekocht, en ik wilde eigenlijk wel een losse UMTS abo halen, zodat ik van UMTS gebruik kan maken. Wel jammer...

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Nou ik denk dat wanneer je Vodafone belt, dat heus wel mogelijk is. Desnoods neem je wel een toestel erbij (bijv de gratis 6630 bij een 2-jarig 25,- abo) en verkoop je die weer door. Wellicht als je een abo zonder toestel wilt en aangeeft al een UMTS-toestel te hebben dat je zelfs nog een flinke korting op je abonnementskosten krijgt.

[ Voor 30% gewijzigd door FaceDown op 03-06-2005 09:55 ]

Groetjes, FaceDown.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:06

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

een 6630 UMTS krijg je nu bij City Points i.c.m. een Jabra BT-250v (met trilfunctie :P ) en het schijnt dat alle UMTS toestellen deze maand er gratis een 256 MB MMC card bij krijgen....toch niet onaardig om een UMTS abo te nemen dan...

;)

An Explanation of l33t Speak

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:54
UMTS is toch lang niet volledig dekkend nog? Ook is het nog niet 100% zeker of het gezondheidsrisico acceptabel is. Speelt ook mee

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:06

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Initial G schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:53:
UMTS is toch lang niet volledig dekkend nog? Ook is het nog niet 100% zeker of het gezondheidsrisico acceptabel is. Speelt ook mee
VF heeft meen ik 60% van de bevolking...een kaartje staat op de site

En gezondheidsrisico...tja...eeuwig durend conflict. Televisies zouden ook geheimzinnige boodschappen doorgeven... :P

An Explanation of l33t Speak

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Weet iemand of je met Vodafone prepaid ook kunt UMTSsen? Heb al een Telfort abo, en geen zin in een 2e of opzegging.. maar zou wel eens videotelefonie willen proberen. Er staat bij dat je Vodafone Live! toegang hebt en videotelefonie mogelijk is.. maar echt 100% duidelijk is het me niet!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:54
Buzz_Lightyear schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:56:
[...]

VF heeft meen ik 60% van de bevolking...een kaartje staat op de site

En gezondheidsrisico...tja...eeuwig durend conflict. Televisies zouden ook geheimzinnige boodschappen doorgeven... :P
Ja daar wordt wel lacherig over gedaan, maar op basis waarvan? Ik ben zelf bijna arts en ben dus echt een evidence-based man, maar ik heb weinig evidence om gerust te zijn. Het conflict waar je aan refereert gaat in feite tussen de commerciele lobby en mensen die ongerust zijn bij gebrek aan afdoende gerustellende feiten. Er zijn ook een aantal nutcases in de tegenbeweging, negeer die nou maar.
Het is echt een topic nu hoor, recente onderzoeken zijn verontrustend. Helaas rekent de overheid in aanvaardbare risico's (waarom is roken nog niet verboden, ik noem maar wat) dus zal men proberen de deksel op de beerput te houden. Onderzoek het zelf, trek je eigen conclusies en laat je niks wijsmaken door iemand zonder bewijs.

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-11 20:52

janklp

FortyTwo Capital

Is msnen via umts dan ook gewoon gratis?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Januszjes schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 15:25:
Is msnen via umts dan ook gewoon gratis?
lijkt me niet. is gewoon dataverkeer. Maar ligt er natuurlijk aan welk abbo je afsluit

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• janklp
  • Laatst online: 06-11 20:52

janklp

FortyTwo Capital

Gunner schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 15:30:
[...]

lijkt me niet. is gewoon dataverkeer. Maar ligt er natuurlijk aan welk abbo je afsluit
Maar umts zou gratis moeten zijn in dit abbonement, alles is toch dataverkeer wat je naar je telefoon haalt?

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Januszjes schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 15:36:
[...]

Maar umts zou gratis moeten zijn in dit abbonement, alles is toch dataverkeer wat je naar je telefoon haalt?
Dat UMTS wat gratis is wordt normaal bij een normaal vodafone abo onder de naam Live! Voordeel verkocht (voorheen Live! TeGoed budget e.d.)

Het houdt in dat je gratis live! sites kan bekijken via het live! portal op iedere gsm (zowel met gprs en/of umts) die compactible met live! is (de z.g.n live! toestellen).

Op het live! portal kan je d.m.v (hyper)links andere sites bekijken, de frontpages van die sites zijn meestal gratis, maar wil je meer zien, dan moet je betalen, die aanmelding(abo/subscribe) loopt stilzwijgend door van de ene naar de andere maand! maar kan direct opgezegd worden.

Het internetten op het live! portal is dus gratis (het dataverkeer) het bekijken van live! sites kost vaak wel geld (1e maand gratis). Het bekijken van andere sites (buiten live!) in vodafone bewoordingen off-net dataverkeer en msnen e.v.t via msn client op de gsm kost je extra geld (0,75 per 15 min) hiervoor kan je bij mijn weten geen bundel voor afsluiten.

Marktings technisch kan Vodafone dus goed met gratis live! adverteren maar het dus niet onbeperkt gratis internet wat soms gedacht wordt. :)

Overigens ben ik van die mp3 functie op de hoogte als het gaat om de SE-v800 (meen ik), maar als je zonder warez/cracks geen mp3's via BT op je foon kan zetten, zie ik dit persoonlijk als een beperking, je kan nl. niet de volledige alle functies van je telefoon benutten en bent verplicht muziek via live! (en misschien via andere wap-sites) aan te schaffen.

Verwijderd

azt33 :

Ik zou idd umts abo aanlsuiten en gratis 6630 en gratis 256mb en gratis jabra met trilfunctie en gratis 3 maanden incasseren. Accesoires hou je zelf als je ze nuttig vindt en 6630 zet je te koop en daarmee financieer je makkelijk nog heel wat maanden van je umts abo.

Myedvyed :

je kan prepaid gewoon umts gebruiken. Live tv is 25 cent per stream (max 10 minuten) en videotelefonie is 75 cent per minuut voor prepaid. Als je zelf een umts toestel hebt kan je voor 10 euro een los prepaid kaart van vodafone kopen, je hoeft verder nix te activeren, je stopt het in je vodafone umts toestel en alles werkt. Als je bijvoorbeeld 6680 los hebt gekocht zal je wel wat instellingen moeten doen..
En als je nog geen umts toestel hebt voor 199 euro heb je motorola v980 met prepaid kaartje compleet dus.

Januszjes:

Gratis umts data geldt alleen op alles wat via live wordt aangeboden. Nou is er op live vodafone msnger, een soort msn maar niet compatibel met echte msn. Maar je kan gewoon vriendjes toevoegen en mee chatten en berichten sturen. Dat is helemaal gratis omdet het op live zit.
Zou je met een smartphone msn willen gebruiken is het geen live en heb je gewone datakosten, afhankelijk van wat voor databundel je hebt.

robert-630:

Ik vind drm beveiliging geen groot bezwaar. Ik zal je een voorbeeld geven zodat je het makkelijk kan relativeren:
Vroeger kon je software gewoon simpel illegaal kopieren. En nu wordt software enigzins beveiligt met een installatie-key. Dus nu download je illegaal je software en daarnaast nog een key-generator en klaar je hebt beveiliging omzeilt. DRM sleutels op umts telefoons zijn precies hetzelfde, een subtiele poging om illegaal kopieren tegen te gaan. Ik hoor niemand met illegale windows versie klagen over dat je zo een 'stomme intsallatiecode' moest invoeren.. nou nou wat een moeite.. dus waarom klagen over DRM-keys? Het is exact hetzelfde!
Bovendien is 1 euro voor een legaal liedje niet echt duur, veel mensen die in de winkel cd's kopen zullen zo goedkoper uit zijn en de mensen die het gratis willen moeten nu een beetje meer moeite doen...

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 16:09
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 22:05:
azt33 :

Ik zou idd umts abo aanlsuiten en gratis 6630 en gratis 256mb en gratis jabra met trilfunctie en gratis 3 maanden incasseren. Accesoires hou je zelf als je ze nuttig vindt en 6630 zet je te koop en daarmee financieer je makkelijk nog heel wat maanden van je umts abo.
Ik denk dat ik dat inderdaad ga doen. Accessoires zijn idd erg nuttig, aangezien ik van plan was om deze zelf te kopen. De 6630 gaat dan gelijk in de verkoop.

Ik kan nu niet op www.vodafone.nl komen, weet iemand misschien tot wanneer de actie geldig is?

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:32
azt33 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 23:30:
[...]

Ik denk dat ik dat inderdaad ga doen. Accessoires zijn idd erg nuttig, aangezien ik van plan was om deze zelf te kopen. De 6630 gaat dan gelijk in de verkoop.

Ik kan nu niet op www.vodafone.nl komen, weet iemand misschien tot wanneer de actie geldig is?
De actie begint maandag in de Vodafone City point winkels , ik weet niet hoelang hij geldig is ,alleen dat ik het vanaf maandag zo mag gaan verkopen met de accesoires erbij.

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 22:05:
Myedvyed :

je kan prepaid gewoon umts gebruiken. Live tv is 25 cent per stream (max 10 minuten) en videotelefonie is 75 cent per minuut voor prepaid. Als je zelf een umts toestel hebt kan je voor 10 euro een los prepaid kaart van vodafone kopen, je hoeft verder nix te activeren, je stopt het in je vodafone umts toestel en alles werkt. Als je bijvoorbeeld 6680 los hebt gekocht zal je wel wat instellingen moeten doen..
En als je nog geen umts toestel hebt voor 199 euro heb je motorola v980 met prepaid kaartje compleet dus.
Bedankt, ben blij dat te horen! :*)

Verwijderd

Ik heb een vraagje over UMTS-en met een 6680.
Bij mij lijkt het niet te werken, want het enige waar ik op kan is nokia.com. Ik kan niets opvragen want de Live website is niet beschikbaar. Kan iemand mij misschien helpen met de instellingen? Ik heb de klantenservice al gebeld, maar wacht al een paar dagen op antwoord: ze zouden de instellingen opsturen. Ik wil in ieder geval de gratis content kunnen zien.....

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:32
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:00:
Ik heb een vraagje over UMTS-en met een 6680.
Bij mij lijkt het niet te werken, want het enige waar ik op kan is nokia.com. Ik kan niets opvragen want de Live website is niet beschikbaar. Kan iemand mij misschien helpen met de instellingen? Ik heb de klantenservice al gebeld, maar wacht al een paar dagen op antwoord: ze zouden de instellingen opsturen. Ik wil in ieder geval de gratis content kunnen zien.....
Even langs een vodafone city point gaan , daar zetten ze voor jou de instellingen er in , en kijken ze gelijk wat eventueel het probleem is.

Verwijderd

Galaxis schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:04:
[...]

Even langs een vodafone city point gaan , daar zetten ze voor jou de instellingen er in , en kijken ze gelijk wat eventueel het probleem is.
Ook al heb ik debitel vodafone?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:44:
[...]

Ook al heb ik debitel vodafone?
In principe hoeven ze je niet te helpen maar als je een beetje relaxte medewerker hebt en je komt op een rustig tijdstip heb je best de kans dat ze toch even voor je de instellingen nakijken.

Maar er bestaat kans dat je verkeerde software versie hebt als je toestel ergens los of via internet gekocht hebt. UMTS werkt op vodafone versie van 6680 maar ik weet niet of een gewone 6680 met wat instellingen ook alle diensten kan gebruiken.

• Maite
  • Laatst online: 03:22
Heb je het al geprobeert met de ingebouwde "SettingWizzard" van de 6680? Heb zelfs ook een 6680 zonder vodafone software en live werkt hier gewoon mee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 20:40:
[...]

In principe hoeven ze je niet te helpen maar als je een beetje relaxte medewerker hebt en je komt op een rustig tijdstip heb je best de kans dat ze toch even voor je de instellingen nakijken.

Maar er bestaat kans dat je verkeerde software versie hebt als je toestel ergens los of via internet gekocht hebt. UMTS werkt op vodafone versie van 6680 maar ik weet niet of een gewone 6680 met wat instellingen ook alle diensten kan gebruiken.
Ik heb mijn 6680 inderdaad via internet gekocht. Maar hoe kan ik dan aan de juiste software komen?
Settingswizard heb ik ook geprobeerd, geen resultaat. Contact gehad met debitel en vodafone.
Debitel zegt dat het een hardware-probleem is van vodafone. Ik moet het een paar dagen aanzien en dan is het hopelijk opgelost. Zijn er hier gebruikers met een debitel vodafone umts abbo?

Verwijderd

Maite schreef op zondag 26 juni 2005 @ 20:45:
Heb je het al geprobeert met de ingebouwde "SettingWizzard" van de 6680? Heb zelfs ook een 6680 zonder vodafone software en live werkt hier gewoon mee.
Welke provider heb je?

• Maite
  • Laatst online: 03:22
Vodafone, maar gebruik nu mijn Orange abo erin. UMTS dekking hier in de achterhoek is nog niet zo best. Heb de settings voor vodafone en Orange allebei via de settingWizzard gedaan en dat werkte meteen.

Verwijderd

Reactie van Debitel:

Hartelijk dank voor uw email.

Uw toestel is al juist ingesteld voor de Live!-diensten van Vodafone als er een Vodafone-logo op het toestel staat. Anders heeft u nog instellingen nodig, te vinden op www.nokia.nl
Er is al meer dan een maand een probleem met de Vodafone live-site bij bepaalde UMTS-toestellen in combinatie met bepaalde telefoonnummers. Vodafone is deze storing nog steeds aan het onderzoeken en zal het probleem onmiddellijk oplossen zodra de oorzaak bekend is.
Met uw toestel kunt u wel andere websites bereiken en mms'en.

Met vriendelijke groet,
debitel Nederland B.V.

Verwijderd

Ik zou graag mobiel willen kunnen internetten met een laptop, die via IR, Bluetooth of datakabel is verbonden met een UMTS toestel van Vodafone.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Wat zijn de kosten per minuut? Wat is de gemiddelde download- en de gemiddelde uploadsnelheid?
Ik zal er vooral mail mee willen versturen, dus ben vooral benieuwd hoelang het duurt om bijvoorbeeld een mail via gmail met een 2MB attachment te versturen.

Alvast bedankt!

Grtz,
Mark

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 07:30:
Ik zou graag mobiel willen kunnen internetten met een laptop, die via IR, Bluetooth of datakabel is verbonden met een UMTS toestel van Vodafone.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Wat zijn de kosten per minuut? Wat is de gemiddelde download- en de gemiddelde uploadsnelheid?
Ik zal er vooral mail mee willen versturen, dus ben vooral benieuwd hoelang het duurt om bijvoorbeeld een mail via gmail met een 2MB attachment te versturen.

Alvast bedankt!

Grtz,
Mark
Ik heb hier Vragen over Internettoegang via UMTS antwoorden voor je gepost, laten we daarin die items bespreken. Dan kan dit topic gewoon weer over het Vodafone UMTS abo-gebeuren gaan (of gewoon verder wegzakken ;) )

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Pagina: 1