Toon posts:

Asus 9800 XT werkt niet op moederbord!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe mobo aangeschaft, ik wilde het goedkoop houden dus ik koos voor de Asus P4S800-MX (52 euro). Nadat ik alles had aangesloten, sloot ik mijn monitor aan en kwam er dus achter dat hij m niet herkende... Ik heb meerdere videokaarten geprobeerd, op 2 verschillende monitoren (waar die videokaarten normaal altijd wel prima op werkten) maar ik kreeg maar geen beeld :(

'T enige wat de monitors deden was met dat gele lampje knipperen... Ik heb ook nog ff de monitors geprobeerd op de onboard VGA maar dat werkte tot mijn verbazing ook al niet.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? De videokaart waar t om gaat is trouwens een ASUS RADEON 9800 XT.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk ligt het ook niet aan je videokaart. Controleer eerst es of de cpu, geheugen e.d. goed zijn aangesloten en of het mobo geen kortsluiting maakt met de kast ergens.

Geen beeld is nl. een standaardsymptoon voor een heleboel dingen als je een pc in elkaar hebt gezet.....

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 23:26:
Waarschijnlijk ligt het ook niet aan je videokaart. Controleer eerst es of de cpu, geheugen e.d. goed zijn aangesloten en of het mobo geen kortsluiting maakt met de kast ergens.

Geen beeld is nl. een standaardsymptoon voor een heleboel dingen als je een pc in elkaar hebt gezet.....
Dat kan wel kloppen, want ik zie namelijk net dat er wat tandjes aan de onderkant van mijn P4 CPU verbogen zijn... maarja hij pakte m wel gewoon en de fan draait als ik m aansluit, alleen geen beeld dus :(.

Maar het kan dus ook aan de CPU liggen ??

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus normaal dat je geen beeld krijgt bij een brakke CPU? Dat moet ik ff zeker weten want dan weet ik of ik morgen alleen een nieuwe CPU moet kopen of nog een mobo erbij :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 01:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 01:18:
Het is dus normaal dat je geen beeld krijgt bij een brakke CPU? Dat moet ik ff zeker weten want dan weet ik of ik morgen alleen een nieuwe CPU moet kopen of nog een mobo erbij :)
Probeer eerst de pinnetjes es recht te buigen voordat je een nieuwe koopt, kan je een smak geld besparen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 02:45:
[...]

Probeer eerst de pinnetjes es recht te buigen voordat je een nieuwe koopt, kan je een smak geld besparen :)
Tsja dat zijn er best veel, was vandaag in een redelijk aggressieve bui en die CPU coolers zijn nooit prettig los te krijgen :P Maarja nieuwe CPU kopen is niet zo'n heel groot probleem, als ik dan maar wel zeker weet dat het dan werkt

Ik heb nu trouwens, als ik mijn CPU er weer opzet, dat ie sirenegeluiden maakt als ik me pc opstart.. T lijkt net zo'n politiesirene met 2 tonen, iemand die dit geluid kent?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 03:43 ]

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-03 16:01
Jah dat zijn fout meldingen van je moederbord.
Aan de hand van de tonen kun je via de handleiding achterhalen wat er niet goed is.

Wat je zou kunnen doen is alles er uit halen en als eerste de cpu er in, verder niets, als het goed is krijg je foutmeldingen van ram en video kaart, als je cpu foutmelding krijgt ben ik bang dat je cpu kapot is.
Mocht je geen foutmelding krijgen, plaats dan de ram, wederom geen foutmelding plaats dan de video kaart.
Zo ga je uitsluiten wat er echt kapot is.

Oh ja, reset ook ff de bios voor dat je die test gaat doen.
Pagina: 1