Toon posts:

LaCie 160GB doet niks

Pagina: 1
Acties:
  • 657 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een LaCie 160GB (externe) schijf gekocht vandaag met USB2.0 aansluiting. Volgens de winkel is die Plug&Play. Maar op mijn PC doet die niks. Ik heb WinXP met SP1 en SP2 en USB2. Dynabyte heeft al 2x een nieuwe schijf gegeven, maar volgens mij zit daar het probleem niet. Ik heb ook andere apparaten op mijn PC en die doen het gewoon wel (camera, scanner, tablet). Weet iemand wat ik fout doe?

Windows geeft deze foutmelding, maar aangezien ik XP gebruik denk ik ook niet dat daar het probleem zit:

Wizard Updates voor hardware
Deze hardware kan niet worden geinstalleerd
Er is een probleem met de installatie van deze hardware:
LaCie Hard Driver USB
Er is een probleem met de installatie van deze hardware opgetreden:
In het installatiebestand voor het stuurprogramma ontbreekt een benodigde vermelding. Mogelijk is het INF-bestand voor Windows 95 of een later besturingssysteem geschreven. Neem contact op met de fabrikant van de hardware.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

wat zie je staan in device manager en in disk managment?

Hang hem desnoods eens aan een andere usb root hub.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De oude versie die je gebruikt is incompleet staat in de foutmelding. Lijkt me handig deze even te downloaden.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
@Guardian Angel

Het punt is dat die eigenlijk helemaal niet zou moeten zoeken naar die bestanden. De CD is voor 98 en 2000. Op de site van LaCie staat wel een recente download, maar ook voor die oude systemen. WinXP zou het zo moeten doen.

@Terw_Dan

In device manager staat een geel rondje met een uitroepteken en in disk management staat niks (alleen de standaardschijf, en twee optische stations (DVD en CD)).

> Hang hem desnoods eens aan een andere usb root hub.

Het is via een insteekkaartje met 4 poorten. Volgens mij allemaal root hubs.

edit: ik heb 'm net op 2000 getest en daar werkt het wel, maar ja da's zo'n oude PC daar heb ik niet zo veel aan :/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 13:53 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:30:
@Terw_Dan

In device manager staat een geel rondje met een uitroepteken en in disk management staat niks (alleen de standaardschijf, en twee optische stations (DVD en CD)).
Bij welk apperaat staat die uitroepteken dan? Dit betekent dat er iets fout is.
Staat hier bij eigenschappen die fout die je in de startpost hebt beschreven?

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Kixtart schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 15:45:
Bij welk apperaat staat die uitroepteken dan? Dit betekent dat er iets fout is.
Staat hier bij eigenschappen die fout die je in de startpost hebt beschreven?
Eerst gewoon bij hardware als onbekend. Later onder USB (dezelfde lijst). USB geeft bovendien nog een fout aan:

De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)
Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren.

Ten eerste hou ik dezelfde fout als ik ze opnieuw installeer. En verder zit ik op XP, dus die stuurprogramma's zijn eigenlijk niet nodig. Ofwel XP zou daar eigenlijk helemaal niet naar moeten vragen. Maar ja, je probeert eens wat :/

ps. mijn andere USB apparaten doen het nog steeds gewoon wel. Dat uitroepteken staat er alleen als ik de schijf aanzet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 17:19 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Heb je al eens een andere USB 2.0 apparaat geprobeert?
Want als die andere usb apparaten 1.1 zijn kan er wat mis zijn met de drivers voor 2.0

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd met nieuwe drivers, maar hij had het ook al moeten doen op 1.1 (mijn oude computer is 1.1 en daar deed hij het). Ik weet het nu niet meer. Ik ga 'm vandaag terug brengen.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 14:17 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ja maar die pc heeft toch 2.0. Die drivers zijn misschien corrupt geraakt ofzo. Maar dan zou hij het dus niet moeten doen op 1.1, omdat hij dus 2.0 probeerd. Op die pc van 1.1 is dat ding dus verplicht om aan die drivers te houden, omdat er verder geen zijn.

Maarja, succes bij de winkel dan maar weer :D

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik was al begonnen met 1.1 Ik heb pas later een 2.0 kaartje gekocht en er ingeprikt toen hij niet wilde werken met 1.1. Maar later probeerde ik het op een pentium1 met win2000 en usb 1.1 en toen lukte het wel. Het heeft iets te maken met de plug en play of zo denk ik. Maar in het bios heb ik al gekeken en daar staat alleen iets van USB legacy en die staat op auto. Volgens mij heeft dat te maken met het toetsenbord of zo. Ik heb dat iig niet veranderd. En PnP OS staat op yes (XP is immers een PnP systeem lijkt me).

Ik heb 'm nog maar niet terug gebracht. Ik hoop namelijk dat ik 'm wel aan de praat krijg. Als ik een andere koop heb ik waarschijnlijk hetzelfde probleem bedacht ik. Mijn memory stick doet namelijk ook niks. Die had ik ooit gekregen, maar nog nooit gebruikt dus ik heb er nooit zo op gelet, maar dat heeft er wel mee te maken denk ik.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:09
Ik zou toch eens kijken naar een systeemherstelpunt of evt. nieuwe Windows install.

Wat je ook kunt proberen is bootable Partition Magic eens te gebruiken, deze heeft ook support voor USB disks

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 18:02:
Ik zou toch eens kijken naar een systeemherstelpunt of evt. nieuwe Windows install.
Dat vind ik toch wat veel gevraagd voor plug and play.

Nieuw van Microsoft: plug and play werkt (misschien) al na een eenvoudige herinstallatie van windows (inclusief herinstalleren van 40 updates).

Waar is de goede oude tijd gebleven dat je een CD ROM in je computer stopte en 5 minuten later aan het werk kon?

Ik heb anderhalve dag zitten zoeken en als ik zoek op die memorysticks en XP home dan blijkt het toch wel veel voor te komen. Alleen is er niemand die een oplossing heeft. De discussies zijn allemaal doodlopend. Het verwijderen van de USB root en zo heb ik inmiddels allemaal geprobeerd.

Het lastige is, dat ik die schijf wel terug kan brengen, maar dan heb ik nog niks ;(

Nou, ja 120 euro terug dan :)

Verwijderd

heel eenvoudig,

Rechtermuis op Deze Computer.
Beheren

Dan schijfbeheer en schijf initialiseren(deze wizard kwam bij mij vanzelf).
Zo was 't toch bij mijn maxtor usb 2.0

greetz

Verwijderd

Topicstarter
Zo stond het in de handleiding ook, maar er is niks te zien in beheren (behalve wat er al stond (c:\ en de CD en DVD)). Hij komt dus niet verder dan de USB (in venster devmgmt.msc) daar staat in tekst het apparaat dat gevonden is, dus iets van communicatie is er dus wel, maar verder dan dat (met uitroepteken in geel rondje) gaat het niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 18:40 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 18:30:
heel eenvoudig,

Rechtermuis op Deze Computer.
Beheren

Dan schijfbeheer en schijf initialiseren(deze wizard kwam bij mij vanzelf).
Zo was 't toch bij mijn maxtor usb 2.0

greetz
Jij hebt duidelijk het topic niet helemaal gelezen... Hij krijgt de LaCie helemaal niet geinstalleerd! Windows ziet hem als onbekend apparaat. Hij moet eerst juist geinstalleerd zijn voordat je hem alleen al ziet in schijfbeheer

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:29
Zit er toevallig een usb hub tussen? zo ja, haal die er eens tussenuit?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de oorspronkelijke USB zit direct met draadje op het moederbord. Wat ik nu gebruik is het insteekkaartje USB 2.0 wat ik gekocht heb toen die het niet deed op 1.1. Veranderen van de drive letters (d/e -> g/h) heb ik net ook geprobeerd, maar dat maakt ook niet uit.

Hmm... HP Pavilion ondersteuning in het startmenu verwijst naar een website en een telefoonnummer die niet meer bestaan. En de microsoft website verwijst naar de HP website en naar een pagina waar ik word bezig gehouden met het testen van mijn windows op echtheid.

If everybody would take life as serious as this, we had never invented Malibu.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 19:10 ]

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:55
begrijp ik nou dat er geen enkele usb-poort het doet? omdat o.a. je memorystick het ook niet doet?

[ Voor 8% gewijzigd door beascob op 04-06-2005 20:14 ]

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
Alleen storage werkt niet. De tablet, scanner en camera werken wel. Maar die hebben alledrie hun eigen drivers van de fabriek.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 20:17 ]

Verwijderd

bij mij werd een 160 GB wel herkend via USB, maar een 200 GB niet.... zowel onder 98 als onder XP wel & niet
Even inbouwen en partitioneren en ok, helaas maar moest effe zo...
Soms kun je een tool bij de fabrikant vd schijf downloaden.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-02 14:03
Hmm, omdat je meld dat Storage niet werkt, misschien een hele domme vraag, maar zit de adapter er wel in? Ook zou ik even checken of ie wel aan staat (knopje)

• Xiphalon
  • Laatst online: 17-02 16:14
Heb je niet toevallig een driver geinstalleerd avn een digitale camera ofzo?

* Xiphalon heeft een digitale camera, en als ik de drivers daarvan installeer, slopen deze dus de standaard storage drivers...

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:09
Je windows is gewoon naar z''n gootje, een herinstall zal dit zo oplossen, maar eigenwijs blijven doen kan ook.. :Z :Z :Z

Verwijderd

Topicstarter
darkmage schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:31:
Heb je niet toevallig een driver geinstalleerd avn een digitale camera ofzo?

/me heeft een digitale camera, en als ik de drivers daarvan installeer, slopen deze dus de standaard storage drivers...
Hmm... ik heb het systeem geherinstalleerd en nu doet ie het. Ik was wel bang dat het iets met de camera te maken zou hebben dus ik probeerde het zo lang mogelijk uit te stellen met installeren. Maar het geval wil dat de camera nu ook werkt zonder dat programma. Dus de CD die erbij zat heb ik meteen maar een groot kruis opgezet. Tot zover alles mooi :) Enige nadeel met herinstalleren is dat je moet updaten met een open internetverbinding. Maar met MSAS en Kaspersky heb ik alleen maar 1 spyware progie gevonden _/-\o_ Wel een gevaarlijke, maar alles bij elkaar valt het reuze mee.

@mad-dog Systeemherstelpunt ging bij mij helemaal fout. Gelukkig had ik een back up gemaakt, maar hij trok alle bestanden en mappen uit elkaar. Mijn hele schijf stond vol met kopieen van mappen enz. En Bestanden waren verspreid over die kopieen. Niet goed.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 16:41 ]

• Xiphalon
  • Laatst online: 17-02 16:14
Tja over die installatie: wat let je om je firewall op cd te branden en tijdens de herinstallatie van Windows de kabel met je Internetverbinding eruit te trekken totdat de firewall is geinstalleerd?

[ Voor 15% gewijzigd door Xiphalon op 08-06-2005 16:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet toch niet wat windows allemaal nodig heeft na SP2 (standaard firewall aan), dus dan moet je zoeken op win update via de ADSL. En toen alles geupdate was had ik een IEplugin spyware (was niet google)

Allemaal bedankt nog iig.

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 16:22

derx666

mecker ende blaet

Ik heb hetzelfde gehad zojuist, en heb gevonden waar het uiteindelijke probleem door veroorzaakt wordt.
Waarschijnlijk mis je een aantal INF bestanden.
USB.INF
USBPORT.INF
USBPRINT.INF
USBSTOR.INF

Dit was bij mij iig de oorzaak van deze melding.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Pagina: 1