geheugen testen: hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• exabart
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 21:27
Mijn systeem (Abit Be-6 II, Celeron433@433, Creative TNT2 Ultra) is nog steeds niet stabiel. 'k Heb van alles geprobeerd, Power Management uitgeschakeld e.d., maar ik krijg nog steeds te vaak vastlopers (pc doet plotseling helemaal niets meer, ook geen blauw scherm of zo, nee, PATS, niets, vast).

Ik wil eens mijn geheugen testen om te kijken of dat wel goed zit. Weet iemand een progje of zo waar ik een duurtest mee uit kan voeren?

Verwijderd

Goeie duurtest is Quake3/2 timedemo...en dan op Loop zetten...

Verwijderd

wat je ook kan doen is ff een compu zaak binnenlopen, verkopers lief aankijken en vragen of ze je geheugen ff willen testen

(compu zaken hebben meestal speciale apparatuur hiervoor)

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Surf naar http://www.simmtester.com / en download daar de laatse versie van docmem. Met dit progje ben ik er ook achter gekomen dat mijn sdram pc100 128MB defect was.

Programma is ongeveer 190kb, ik kan je het wel mailen als het downloaden niet wil lukken.

Veel succes,

Gr Waslijn

• Ceaser
  • Laatst online: 18-08 17:08
Verkopers willen nog wel eens zeggen dat ie sowieso kapot is en dat er helaas geen garantie meer opzit.
Ik zou zeggen ga naar een vriend leen van hem een reep geheugen en stamp die er bij jou in of stamp jou geheugen er bij hem en kijk of je nog problemen krijgt

• SJR
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Mijn compu was ook enorm instabiel, het is nu iets minder geworden. Ik heb er nu nl maar 64 ipv 128 inhangen. Ik heb wel van Demoniac toen een testproggie gekregen voor bijna alle hardware. Het staat hier. Tis wel een rar-filetje.

Ik ga er vanavond maar eidelijk eens 2k opzetten in de hoop dat wat stabieler wordt.

Verwijderd

QuickTech Pro 2000 is 't beste proggie daarvoor... maar zwaar illegaal / of duur :)

• exabart
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 21:27
Dank allen, ik zal m'n computer eens flink gaan martelen :)

• SJR
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Met Simmtester (niet Dimm, het proggie heet Simmtester) heb ik idd een fout gevonden in een van m'n 64 MB plankjes. Dat ding heb k ongeveer 3 maanden geleden gekocht bij Dunnet maar omdat ik die bon allang heb weggegooid kan ik het niet meer ruilen. :(
Kan de geheugen ook kapot gaan van oc'en? Ik heb m'n pjoeter (P3 450) normaal nl niet geoc'ed maar ik heb hem wel eens voor de gein op 580 gezet om te kijken of hij dit aankon. Dit heb ik dus nooit langer dan een paar uur gedaan. Het lijkt mij dat hier je Dimmetjes niet kapot van kunnen gaan, en als dat zo is dan heb ik dus voor 200 piek iets gekocht wat al vanaf het begin defect was. :(

Weet iemand misschien hoe ik dit alsnog ergens kan ruilen (door een beetje te liegen ofzo ;)) in omgeving R'dam/Delft?
Pagina: 1