Webcam

Pagina: 1
Acties:

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-01 14:48
Hallo, ik be bezig met een site te maken: www.fa-modders.nl maar ik heb nog een nieuwe webcam nodig. Tot nog toe doe ik alles met mijn mobiel, maar daarmee moet ik foto voor foto via infrarood verzenden (dat is geen pretje :P ) Nu had ik bij de kijkshop de: Trust Spyc@m 300s gezien. dat lijkt me wel wat. maar ik wil toch voordat ik hem koop graag een fototje zien ;) zou iemand even een foto kunnen sturen die gemaakt is met die cam.

alvast bedankt!!! _/-\o_

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-02 22:40

Nik

Eehm, Trust en foto's... niet doen... Koop gewoon een digicompact, of heb je daar geen budget voor?

Kijk anders even in de FG topics, en vooral het topic waar ze het over cam's tot 250 euro hebben (dacht ik).

[ Voor 38% gewijzigd door Nik op 02-06-2005 22:17 ]

• willy1986
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://images.ciao.com/ide/images/products/normal/584/product-1930584.jpg
je bedoelt deze?

EDIT !
ik heb geen foto's die gemaakt zijn door bovenstaand "apparaat"
ik vond hem slecht. voor af en toe webcam is het leuk, maar als camera :X

heb helaas ook geen foto's dus, wel logisch ;)

zal ff verder zoeken! succes

EDIT 2
de lens is niet goed. en verkijk je niet op de "1.3 megapixel" die is gwn 0.3 maar door interpolatie maakt de software 1.3 ervan :r 8)7

niet doen! kijk liever verder :)
ben blij dat ik van dat ding af ben, voor 15 euro verkocht :Y)

[ Voor 91% gewijzigd door willy1986 op 02-06-2005 22:36 ]

• ReX_NL
ik heb een budget van 30 euro over voor een cammetje :P Ik heb wel meer geld, maar dat is voor andere doeleinden ;) en dit is toch kwa specs de beste, maar een foto die gemaakt is met die camera kon ik niet vinden :(

dit is hij:

Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/KS103530g.gif

Afbeeldingslocatie: http://s4business.de/s4business/images/13947.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door ReX_NL op 02-06-2005 22:24 ]

• Nik

Nik

Je maakt een casemod site en je wilt geen gedetailleerde foto's? Hmmm, wat klopt er niet...

Maar neem dan gewoon geen Trust, het zijn bagger cams (staan ze algemeen om bekend). Koop dan liever een Sweex ofzo... Of look de lokale PC winkels eens af, en laat je informeren... Die Trust krijg je spijt van (is zijn 30 eutjes niet waard).

• ReX_NL
Ja, had ik ook al wat over gelezen (dat trust + camera nix is) maar deze trok me wel aan om zijn specs :P wat betreft mijn casemod site, ik wil wel gedetialeerde fotos, maar de max. afmeting moet 500 x 500 pixels zijn :P dat is omdat de site anders te lang moet laden en te breed word. maar dan is het nog duidelijk genoeg (in mijn ogen ;) )

Verwijderd

He... zoiets heb ik ook gehad...

De foto's zijn BAGGER!! Je zult er zoiezo niet op vooruitgaan.. Je kunt veel beter voor een prijs tot 100 euro een 'echte' camera kopen.. gewoon een heel simpele 1 of 2 megapixel *. . dan heb je heel veel meer.. Ik weet niet wat zo'n spycam tegenwoordig kost.. maar ik zou het niet doen..

*Voorbeeld: voor 85 euro, de Kodak Easyshare 7300, 3 megapixel, minstens honderd keer mooier dan die trust...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 22:28 ]

• LifeTecH
  • Niet online
ReX_NL schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 22:26:
Ja, had ik ook al wat over gelezen (dat trust + camera nix is) maar deze trok me wel aan om zijn specs :P wat betreft mijn casemod site, ik wil wel gedetialeerde fotos, maar de max. afmeting moet 500 x 500 pixels zijn :P dat is omdat de site anders te lang moet laden en te breed word. maar dan is het nog duidelijk genoeg (in mijn ogen ;) )
Anders maak je thumbnails. Werkt ook perfect, het laden van de foto's gaat snel en je kunt de foto's toch in een mooi formaat bekijken ;)

• Nik

Nik

Verkijk je niet op de specs, de sensor is gewoon zo crap... Dat is ook zo met duurdere camera's hoor, je hebt er gewoon neppers tussen ziiten. En Trust is er één van. Mooie specs, maar weinig prestatie.

Overigens is het best wel een idee om je foto's ook uit te laten vergroten, klik je op een foto krijg je een mooi groot beeld. kan soms best handig zijn hoor. Ook voor mensen die met een resolutie van 1600x1200 werken ;)

Verwijderd

Ken je de term 'verkleinen'... ;) gewoon met fotoshop.. 500x500 hoeft niet per se onscherp te zijn hoor ;) Kijk eens in het fotografieforum hier, daar is alles tog ook verkleint omdat het anders niet in de layout van tweakers.net past?? wil prima ;) :)

• ReX_NL
Ja, ik verklijn mijn fotos nu ook met Photoshop, met mijn mobiel zijn ze 640 x 480 en die resize ik dan naar 500 x ....... Maar ik hep nu een cammetje bij de mycom gezien, deze maakt fotos van 1024 x 768

deze is het:

Creative Webcam NX PRO

Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/46738mcl.jpg

Is deze wel beter of heeft niemand er ervaring mee? (het is trouwens wel jammer dat er geen intern geheugen in zit, tog nog even verder zoeken denk ik :( )

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 17:19
Alles is beter dan die Trust/Aiptek zooi, zelfs die Sweex cam van 13 euro doet het gewoon al duidelijk beter. Ik raad je ook dan gewoon die aan ( intern geheugen heb je niks aan gezien de kwaliteit zowat alleen voor cam doeleinden te doen is)

[ Voor 29% gewijzigd door Carel op 03-06-2005 10:20 ]

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:34

GVR

ReX_NL schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 22:44:
Ja, ik verklijn mijn fotos nu ook met Photoshop, met mijn mobiel zijn ze 640 x 480 en die resize ik dan naar 500 x ....... Maar ik hep nu een cammetje bij de mycom gezien, deze maakt fotos van 1024 x 768

deze is het:

Creative Webcam NX PRO

[afbeelding]

Is deze wel beter of heeft niemand er ervaring mee? (het is trouwens wel jammer dat er geen intern geheugen in zit, tog nog even verder zoeken denk ik :( )
Heb deze al een tijdje, prima cam!

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:10

vegterb

[ZzZ]Vighter

Het zijn niet zozeer de afmeting, maar de kwaliteit van de foto! Ik heb een oude 3Mp camera en als ik de foto's met irfanview resize voor marktplaats zien ze er super uit, beter dan 90% van de foto's op marktplaats.

Mijn telefoon maak foto's op 640x480 en dat is gewoon slechte kwaliteit, nou zijn dat impressie-foto's, dus dan maakt het niks uit! Maar ik zou echt voor een iets betere camera gaan!

Kortom, je mag het natuurlijk allemaal zelf weten, maar als de mening wil van de mensen hier dan is die duidelijk: "Zoek verder!"

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

sorry hoor, maar je gaat toch geen foto's maken met een webcam? Ziet er zoiezo nooit uit.

Neem gewoon een goedkope digitale camera en schiet ze daarmee.

Multimonitor is relax :P

Pagina: 1