Toon posts:

Is mijn processor kapot? (Webmain)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik hier op de juiste plaats ben om deze vraag te stellen maar ik hoop van wel. De laatste maanden heb ik problemen met mijn processor (denk ik). Als ik mijn pc opstart duurt het 10 minuten voor dat ik wat kan doen. Op een gegeven moment is Windows98 opgestart maar mijn processor blijft zachtjes 'ratelen' en ik kan vervolgens niks doen. Als ik tijdens die 10 minuten op CTRL+ALT+DELETE druk (programma afsluiten) zie ik bij Webmain staan tussen haakjes 'reageert niet'. Na 10 minuten kan ik weer wat doen maar na een half uur begint mijn processor weer te ratelen en kan ik weer niks doen (Webmain reageert wederom niet) en moet ik weer zo ongeveer 10 minuten wachten voor ik wat kan doen. Nou is mijn vraag wat is Webmain en heeft Webmain iets met mijn processor te maken? Alvast bedankt voor jullie hulp want ik word er echt gek van :(

Verwijderd

probeer windows eerst eens opnieuw te installeren. als hij daarna nog vreemd doet kan het een hardware probleem zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik helaas al gedaan, sterker nog ik heb mijn harde schijf ook geformatteerd en alles opnieuw geinstalleerd, hij deed het in het begin goed maar na een paar dagen ging het weer mis. Ik weet niet zeker of mijn harde schijf beschadigd is of dat mijn processor beschadigd is. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat 'Webmain' is want dat is de boosdoener.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

een processor rateld niet ( tenzij ie ECHT kapot is misschien) Dus als je probleem duidelijk gepaard gaat met het ratelen, dan is het niet de processor maar waarschijnlijk de harde schijf. Das het enige wat normalitair een ratelend geluid voortbrengt.
Als je hem hebt geformateerd en hij doet het dan een paar dagen goed. Dan lijkt het er ook niet op dat die stuk is. Is het probleem niet toevallig ontstaan na het installeren van software?

Geen inspiratie

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

nouja, een lichtpuntje in de duisternis:
waarschijnelijk is je cpu NIET kapot..

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:44
Ik heb geen idee wat het is, maar het is niet essentieel van windows in ieder geval.
Ga naar start, uitvoeren en tiep daar: msconfig en druk op enter.
Klik nu op het tabje opstarten en haal alles van webmain weg.

Verwijderd

Kan ook een fannetje zijn dat een beetje rammelt...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gedaan wat Xtuv schreef en daardoor zie ik dat Webmain onder het programma NetSonic Pro valt (een internet accelerator). Ik zal hem uitzetten en op goed geluk...Bedankt voor jullie reacties, jullie hebben we ontzettend geholpen :)
Pagina: 1