Toon posts:

Hoe persoon langzamer dan achtergrond in video? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een programma met een speciale optie.

ik heb al heel wat sites bekeken, van programma's. maar de speciale optie is niet te vinden ( laat staan wat de officiele naam er van is ;( )

ik wil een film opnemen met een digitale camera, maar daarna wil ik het zo bewerken, dat
een deel van het beeld sneller loopt dan het andere beeld,
het effect dat ik wil creeeren is dat om een persoon heen alles sneller gaat dan hem zelf.
ik meen dat hier een optie voor is. met final cut pro schijnt het te kunnen maar ik kan hiervan geen Windows versie van vinden ( waarschijnlijk omdat die niet bestaat. 8)7 )
bij premiere heb ik hem na 3 dagen zoeken nog niet gevonden.

er is ook nog een alternatief dat ik de beelden opneem en de ene over de andere laat lopen, maar dat is me ook nog niet gelukt om er achter te komen waar die optie zit.

dus weet iemand welk programma ik moet gebruiken hiervoor en of welke optie het is??

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kan niet een deel sneller laten lopen. Als de camera beweegt en je bijvoorbeeld een persoon sneller laat lopen ga je gaten krijgen in je achtergrond. B)
Twee beelden combineren is een betere optie. Van het 2e beeld, welke een overlay is met het onderwerp, wil je geen achtergrond overnemen, een bewerking welke het makkelijkst gaat met een bluescreen (of groen). De techniek van zo'n egale achtergrondkleur wegknippen heet chromakey. Zonder chromakey filmen is danwel makkelijker en goedkoper, maar het gaat je dan echt veel meer moeite kosten in de nabewerking.

De goedkoopste oplossing is nog om de hoofspersoon alles in slow motion te laten doen en vervolgens de hele film te versnellen totdat de hoofdpersoon normaal beweegt.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
oke, maar is er dan ook niet de mogelijkheid om gewoon een deel dus laten we zeggen een kwart van het beeld, het middelste kwart langzamer te laten lopen.??
misschien zeg ik wel iets heel stoms maar toch

de mogelijkheid tot een blauw scherm heb ik niet. denk ik. moet ik eens navragen.

maar der schijnt een optie te zijn die dit kan in Final cut pro. wil het dus zeggen dat andere programma;s dit niet hebben.??

en welk programma zou ik het beste kunnen gebruiken om 2 beelden over elkaar heen te laten lopen??

Verwijderd

Wat men meestal doet is de persoon langzaam laten bewegen en dan later de gehele video versnellen totdat het lijkt alsof de persoon met normale snelheid beweegt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

'Speciale opties' zegt niet zoveel; dus ik pas je topictitel even aan :)

( gezocht )Speciale optie in videobewerking prog > Hoe persoon langzamer dan achtergrond in video? *

[ Voor 3% gewijzigd door Spider.007 op 03-06-2005 08:34 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Spider.007 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 08:05:
( gezocht )Speciale optie in videobewerking prog > Hoe persoon sneller dan achtergrond in video? *
De persoon moest toch juist langzamer bewegen dan de achtergrond? :?

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 22:49:
oke, maar is er dan ook niet de mogelijkheid om gewoon een deel dus laten we zeggen een kwart van het beeld, het middelste kwart langzamer te laten lopen.??
misschien zeg ik wel iets heel stoms maar toch
Als een persoon minder snel beweegt dan de rest (excuus, zei het in mijn 1e post ook verkeerd om, maar het is natuurlijk hetzelfde probleem), verandert zijn positie ten opzichte van de rest. En dus mag je de beeldpuntjes welke vroeger achter de persoon verstopt waren er zelf met je glazen bol bij gaan verzinnen. Met een stilstaande camera is dat niet zo moeilijk, maar met een bewegende ben je echt een held als je daar een algoritme voor bedenkt. (kan je toch niet lukken)
maar der schijnt een optie te zijn die dit kan in Final cut pro. wil het dus zeggen dat andere programma;s dit niet hebben.??
Leg eens aub beter uit wat die optie inhoudt? Final cut kan ook niet zomaar informatie bijbedenken. Als dat zo was had je uberhaupt niet eens hoeven filmen. B)
en welk programma zou ik het beste kunnen gebruiken om 2 beelden over elkaar heen te laten lopen??
De meeste programma's kunnen dat wel. Niet kunnen werken met 2 bewegende streams is wel vaak een beperking van de startspakketjes van een paar tientjes.
imp schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 08:12:
[...]
De persoon moest toch juist langzamer bewegen dan de achtergrond? :?
Ja, ik zei het ook verkeerd om. De poor-man oplossing is nog steeds hetzelfde idee. Laat bij de opnames de rest langzamer bewegen of de persoon sneller en corrigeer in de nabewerking naar de gewenste snelheid.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor mijn late reactie, was beetje druk met school.

ik denk toch dat ik het met 2 beelden over elkaar heen ga doen. een vriend van mij heeft gezegd dat als je met het 2de opnames de achtergrond donker houdt, het makkelijk is om de persoon die beweegd eruit te filteren, waardoor je het makkelijker over de ander heen kan zetten.

Heb net ook premiere aangeschaft. en zal van de week even kijken hoe dit gaat verlopen.

mocht er nog iets verkeerd gaan dan horen jullie van mij
Pagina: 1