Ftp-server werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-05 17:41
Hoi,

Ik gebruik een versie van Bullet Proof Ftp Server, die helaas niet meer goed functioneert onder Windows XP Pro (Engels). Het programma opzich draait schijnbaar goed, maar een verbinding is niet te leggen, niet van buiten en ook niet lokaal met Windows Commander FTP functie, hetgeen immer goed werkte.

Ik vermoed een kwestie binnen het besturingssysteem: installatie op een andere pc binnen hetzelfde netwerk (lan) met hetzelfde besturingssysteem geeft een werking als ik gewend was. Wat kan binnen Windows XP Pro van invloed zijn op de werking van dit programma? (Ook een ander FTP Server programma verbindt niet trouwens.) Andere functies met een verbinding naar de buitenwereld werken wel, zoals browsen, BitTorrent client, eDonkey client, download-manager etc.

Iemand enig idee? Dank.

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
kijk eens of dingen de zelfde poort proberen te gebruiken als bulletproof , anders als je andere software zoekt: serv-u is ook wel goed , is ook een demo van te downloaden geloof ik....

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-05 22:20

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Welke firewall gebruik je en zo nee hoe heb je de interne firewall van XP ingesteld?

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je een router gebruikt, kijk dan eens naar je poortforwardings ;)

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

GJ-tje schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 21:31:
Als je een router gebruikt, kijk dan eens naar je poortforwardings ;)
Hij is intern bezig dus dan heeft hij nog niets met portforwarding te maken.
Is het ip adres mischien veranderd van die pc dat zou ik eerst eens controleren.
En kijk ook eens in de log files van je ftp server of daar nog fouten in staan.
En controleer ook even je firewall spreken we over sp1 of sp2 ?

En ftp://localhost:21 zou inprinciepe moeten werken als de firewall mee werkt. (ftp://127.0.0.1:21 kan ook)

[ Voor 18% gewijzigd door Schapie op 02-06-2005 22:07 ]

No signature found

• ParkOverall
@Flapietoetoe: ik heb, door u op een idee gebracht, de poort 21 in m'n router nog enkel openstaan voor de pc waarop m'n ftp server draait, dat hielp! (Waarom?)

@Pastinakel: er is geen enkele firewall ingeschakeld, momenteel.

@GJ-tje: ik had voor twee pc's poort 21 'geforward', nu voor 1 ervan dit uitgeschakeld, dat geeft weer een goed functionerende ftp-server! (Waarom?)

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Omdat je toch niet 1 poort naar 2 pc's kan sturen, hoe moet die router dan weten welke FTP server hij moet pakken!

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

ParkOverall schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 22:07:
@Flapietoetoe: ik heb, door u op een idee gebracht, de poort 21 in m'n router nog enkel openstaan voor de pc waarop m'n ftp server draait, dat hielp! (Waarom?)

@Pastinakel: er is geen enkele firewall ingeschakeld, momenteel.

@GJ-tje: ik had voor twee pc's poort 21 'geforward', nu voor 1 ervan dit uitgeschakeld, dat geeft weer een goed functionerende ftp-server! (Waarom?)
Omdat je router dan naar alle twee de ip adressen de pakketjes wil toe sturen en dat gaat niet.
Het zou wel kunnen maar niet op de manier waarop jij het doet.

^ Eensch is met megamind dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Schapie op 02-06-2005 22:12 ]

No signature found

• ParkOverall
@Schapie: ip-adress is goed, geen fout-meldingen in het log: server onbereikbaar, sp2, firewall uitgeschakeld, ftp://localhost:21 werkt, maar toegang op extern ip-adress m.b.v. Total Commander's ftp functie werkt, zoals gemeld, niet.

@Megamind: bedankt. (Beide tegelijk kan niet?)

@Schapie: okay, lijkt me aannemelijk! (Hoe kan het wel? Naar twee pc's tegelijk poort 21 open zetten, achter een en dezelfde router?)

Verwijderd

ParkOverall schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 23:24:
@Megamind: bedankt. (Beide tegelijk kan niet?)
Logisch niet... welke server zou dan moeten reageren als iemand verbinding legt met je ipadres? Port forwarding zorgt ervoor dat poort X gekoppeld wordt aan een PC A met poort Y. Alle verkeer wat bij die router binnenkomt op poort X wordt direct doorgestuurd naar de toegewezen PC A op poort Y.
@Schapie: okay, lijkt me aannemelijk! (Hoe kan het wel? Naar twee pc's tegelijk poort 21 open zetten, achter een en dezelfde router?)
[/quote]
Niet mogelijk, wat wel mogelijk is is dit: voor 1 van de 2 ftp servers een andere poort dan 21 pakken en die dan gebruiken. Of een ftpserver pakken die 'virtual servers' ondersteund dan kan je op 1 server meerdere ftp site's laten draaien. Let op dit 'virtual servers' is echter wel domeinnaam of ipadres afhankelijk. Aan gezien je een router gebruikt is heb je maar 1 ipadres en ben je gebonden aan domeinnamen. pureFTPd kan dit.
Pagina: 1