wrt54gs + wpc54gs: alleen zonder WPA verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GoblinGamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-04 16:47
Wij hebben sinds kort een draadloos netwerk. Het werkt eigenlijk heel goed, goeie beveiliging, alle pc's internet, kortom alles werkt.

Behalve de connectie met onze router (Linksys wrt54gs) en de pc card (Linksys wpc54gs).

Situatie:
- 3 pc's met draadje (XP pro en home)
- 1 ipaq draadloos
- 1 laptop (XP pro) draadloos of met draad

Nu hebben de bedrade pc's verbinding en de ipaq heeft ook verbinding.
Alleen mijn vaders laptop dus niet, dus heeft hij hem met 1 draadje aangesloten.

Beveiliging:
MAC-adres filter
SSID uit
WPA-psk

Mijn vader heeft al verschillende malen de drivers opnieuw geinstalleerd en ook de nieuwste gedownload van de site van linksys. Nog steeds geen verbinding.

Nu hebben we een aantal dingen geprobeerd:
alle drivers en shit opnieuw geinstalleerd.
We hebben alle beveiliging en de SSID aangezet. Resultaat: VERBINDING
vervolgens MAC-adres filter aangezet: VERBINDING
daarna SSID uitgezet: VERBINDING
vervolgens WPA aangezet: Geen verbinding

Ook zegt de Linksys software dat hij geen associatie met het accespoint heeft terwijl mijn vader vervolgens wel kan internetten (dus met de beveiliging uit, als deze aanstaat hebben we helemaal NIETS)

Mijn vader is er hevig van overtuigd dat zijn laptop de schuldige is, dus binnenkort gaat zijn laptop helemaal leeg en alles opnieuw erop (was wel nodig) (alleen duurt dit lang omdat hij hem eigenlijk niet kwijt kan zijn)

Ik ben er van overtuigd dat het kaartje de schuldige is. Maar dan is het ook weer zo dat Linksys dan wel heel dom is door de router wel WPA te laten ondersteunen en de PC-card niet....

Dus, wie heeft er gelijk en wat is hier aan te doen?

PS: ik heb ook ouwe laptop me Windows 98 en ook daar moet ik WPA uitschakelen om internet of netwerk verbinding te krijgen. Dat is toch weer ondersteuning voor mij dat het kaartje niet goed is.

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Gebruik je de linksys utilities om WPA aan de praat krijgen over wireless zero configuration van XP? (ik neem aan dat de laptop dat draait).
Met wireless zero configuration moet WPA opzich goed gaan, dezelfde situatie heb ik namelijk hier werkend (maar dan met een linksys zonder speedbooster).

Andere drivers kunnen mischien helpen, linksys update de drivers van hun eigen netwerkaarten (bijna) nooit, maar dezelfde chipset wordt ook door andere fabricanten ondersteund.
Zie mijn post erover eerder hier

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert