Toon posts:

Van router naar pc naar xbox?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bij een vriend van me, daar is er het volgende aan de hand:

Het probleem:
De xbox krijgt geen verbinding met internet, hij krijgt ook geen ip.

De situatie:
De xbox (gesoftmod) is aangesloten op een pc met 2 netwerkkaarten en deze pc is weer aangesloten op een router. Internet op de pc doet het, maar de 2de netwerkkaart geeft aan
"Status: Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden."

De xbox staat op DHCP ingesteld. De TCP van de netwerkkaart in de pc staat op "automatisch ip laten toewijzen"

Wanneer ik de kabel van de router direct in de xbox doe doet het internet het wel.

Heeft iemand enig idee waar het aan ligt?

Alvast bedankt,

Verwijderd

Het ligt er aan dat je niet weet hoe dat zit met DHCP.

De NIC naar de XB verwacht van een ander systeem een adres toegewezen te krijgen. De XB verwacht ook een ander systeem te zien dat adressen uitgeeft. Je hebt echter geen derde systeem die adressen uitdeelt.
Stel de XB handmatig in op een IP adres met als default gateway de NIC van de PC dat naar de XB gaat. Stel op je pc de NIC in zo dat die het IP adres heeft dat je op de XB als default gateway hebt gezet, en zet routing en ras aan op je PC. Voor het instellen van de PC als router en dat verder netjes afconfigureren qua IP ranges en nummers kun je de NT faq prima gebruiken.

succes!

edit:
Je kan natuurlijk ook als je een router hebt met meerdere poorten of je een hub hebt het hele spul aan de hub hangen zodat je niet zit te klieren met in mijn ogen tamelijk onhandige constructies zoals deze.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 09:30 . Reden: beter idee toegevoegd :) ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt:) ik kan nu al van deze pc in de xbox komen. Alleen internet krijgt hij nog niet door, hoe doe ik dit? Netwerkbrug al geprobeerd, lukte niet.