[XP] Search functie is weg

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-03 21:25
Heb hier een pc waar een klant wat spyware heeft verwijderd. Wij nog een aantal en nu werkt alles weer goed.

Alleen als je klikt op zoeken krijg je een wit scherm???

Iemand enig id wat dat kan zijn

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Welke "zoeken" bedoel je? Die in Internet Explorer?
Als je de Google toolbar installeerd met als optie om de zoekpagina's te vervangen kun je het in het zoekvenster de Google zoekpagina laten verschijnen.

• Dezjay
  • Laatst online: 27-03 21:25
Die ook volgens mij maar ook

Start -> Zoeken

komt een wit scherm en een vrolijk hondje :P maar dat was het.. Denk dat het een overblijfsel is van een deinstallatie van iets wat de search functie heeft overschreven oid

Verwijderd

Te gruwelijk!
Die xp zoekfunctie zuigt zowiezo 8)7
Ik wou dat je de win98 zoekfunctie kon terug krijgen.
Er zal vast wel een oplossing voor zijn denk alleen dat je beter win eroverheen kan instaleren zodat alle dingen van het OS weer goed zijn.Is denk dat dat het snelste.

Verwijderd

Dat heb ik dus ook tijd geleden gehad. Er waren meer functies die niet meer werkten (ik weet alleen niet meer wat) Wat mij toen heeft geholpen is Windows opnieuw te installeren

Verwijderd

Als je de win98 zoekfunctie weer wilt inschakelen, ga dan hiernaartoe :)

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Kijk even bij tweak 49 aan de linkerkant. Je kan daar 2 regfiles downloaden voor aan en uit. Je hoeft je pc niet opnieuw op te starten, het werkt meteen ;)

Verwijderd

Cool die ga ik meteen effetje uitproberen :]

Ok ik heb hem gestest maar het is het net niet.
Het ziet er iets anders uit dan bij win98:]

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 10:56 ]

Verwijderd

Ach ja, die hond is wel meteen pleite >:)

Ben wel benieuwd of het bij de topicstarter zal helpen.

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-03 09:41

immetjes

HIER is BERN-E

Ik heb hetzelfde gehad na een Trojan op m'n XP Pro SP2 systeem. Ik heb dit eerst proberen te repareren met "sfc /scannow". dit commando checkt alle systeem bestanden en vervangt ze waar nodig door de orginele versies van de XP SP2 (streamed) CD. Dit had echter geen effect.

Hierna heb ik "regsver32 urlmon.dll" ingegeven wat ook niets deed, "regsvr32 jscript.dll" repareerde de zoekfunctie van XP uiteindelijk. Misschien dat het ook voor Windows 98 werkt...?

[ Voor 6% gewijzigd door immetjes op 01-07-2005 13:20 . Reden: regsver32 verandert in regsvr32 ]

• benchMarc
  • Laatst online: 30-03 19:43
ruward schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 11:00:
Ik heb hetzelfde gehad na een Trojan op m'n XP Pro SP2 systeem. Ik heb dit eerst proberen te repareren met "sfc /scannow". dit commando checkt alle systeem bestanden en vervangt ze waar nodig door de orginele versies van de XP SP2 (streamed) CD. Dit had echter geen effect.

Hierna heb ik "regsver32 urlmon.dll" ingegeven wat ook niets deed, "regsver32 jscript.dll" repareerde de zoekfunctie van XP uiteindelijk. Misschien dat het ook voor Windows 98 werkt...?
Had het hierzelfde probleem, alleen dat domme hondje, maar het searchveld was gewoon een leeg blauw vlak. Het is trouwens regsvr32 en niet regsver32. Maar met regsvr32 jscript.dll werkte het :)
Pagina: 1