Toon posts:

[XP] Ontoegankelijke directory

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.
Spy sweeper kwam met een melding dat verschillende nieuwe prog's aan register waren toegevoegd. Niet goed opgelet, zo alles geselecteerd en Remove. o.a. Autoexec.bat, ntlsr.? en nog een paar andere prog's. Remove betekend dus echt weg.
Na herstarten van comp. startte XP niet meer op. Hij miste ntlsr. Nieuwe XP geinstalleerd onder nieuwe directory C:/windows1. Tot zover niks aan de hand. Herstel lukte niet trouwens.
Maar nu kan ik natuurlijk niet meer in mijn oude Documents en Settings komen, aangezien ik deze niet geshared had.
Is er nu nog een mogelijkheid om in deze directory te komen, aangezien hier nog enkele belangrijke bestanden in staan.
Wie o wie kan mij helpen

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:34
eigenschappen map klikken, beveiliging, en daar ff onder verder klikken naar geavanceerd, daar jezelf toevoegen als eigenaar van die dir, (onderliggende dirs meenemen), ok vinken, ff wachten en klaar.

De map heeft nu gewoon niet de juiste rechten en "herkent" je niet als eigenaar. Als je administrator-rechten hebt,kun je jezelf die gewoon alsnog geven.

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:12
Voer een "take ownership"-actie uit: http://support.microsoft.com/kb/308421/nl

Is het tabblad Beveiliging weg?

Zorg dan eerst dat je dit tabblad weer zichtbaar krijgt. Ga in Windows Verkenner naar Extra >Mapopties > Weergave en dan helemaal onderdaan staat (Use Simple File Sharing) Ned??? Haal hier het vinkje weg. Nu is het tabblad beveiliging zichtbaar en kan je de als Administrator de owner ship overnemen. Nu antwoord op de vraag waarom je er nu als beheerder er niet meer bij kan. Dit komt omdat de rechten niet plaats vinden op de naam maar op een SID (security ID) nummer. Omdat je nu een nieuwe XP installatie hebt gedaan is je SID absoluut anders en dus heb je geen toegang.
(Behalve als je WinXP Home Edition gebruikt. Dan kun je namelijk alleen maar bij tabblad Beveiliging door op te starten in Veilige Modus en in te loggen met een beheers-account)

‘Ik maak altijd liever gebruik van de engelstalige link: http://support.microsoft....spx?scid=KB;EN-US;q308421 Niet zozeer omdat de oplossing anders is, maar daar staat tenminste bij dat je in Home Edition in veilige modus moet opstarten om dit te kunnen doen, en bij Professional moet je eerst "Eenvoudig delen van bestanden" uitvinken in Mapopties. Anders zijn de genoemde tabbladen gewoon niet beschikbaar.’(Binary)

Verwijderd

Topicstarter
Ben ingelogd als administrator, maar als ik op eigenschappen van die map klik, dan zie ik 3 tabjes. nl. Algemeen / Delen / Aanpassen. Beveiliging kom ik daar niet tegen. Ook in het tabje van Delen staat geen optie geavanceerd.

nog een paar opmerkingen, het is dus een systeemdirectory van een vorige installatie. De nieuwe XP die er als het ware naast gezet is, kent deze hele directory niet. Ik weet niet of het wat uitmaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Heren, mag ik u beide vriendelijk bedanken voor de zeer snelle service.
De directory is weer geheel bereikbaar.
Groeten, Charlie.P

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:12
Graag gedaan, blij dat het je gelukt is! :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Windows Operating Systems - FAQ heeft daar een uitgebreid item over, en ook [search=access denied] of [search=toegang geweigerd] had je ook honderden resultatenj opgeleverd. We doen hier op GoT altijd zelf wat onderzoek voordat we een topic openen. Een probleem als dit is erg algemeen, immers iedereen zou er bij een nieuwe install last van moeten hebben. Daarbij komt dat er bij eigelijk ieder conflict een duidelijke foutmelding verschijnt. Kijk eens in CSL aanbiedingen en Algemene gedragsregels (Netiquette). Daarin staat een boel over de regels op dit forum. Welkom, en veel plezier hier :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1