[VB.NET]Bestand kopieren + renamen

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• AkTje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04 13:25
Kzit met een probleem.
Ben net bezig met programmeren in Visual Basic.NET, hiervoor heb ik wel ongeveer een 3 maandjes Visual Basic 6.0 gedaan.
Heb verder ook gezocht op www.pscode.com en hier op het forum en sommige links op google. maar zonder resultaat.
Op het forum hier op tweakers werd alleen gesproken over renamen van grote aantal bestanden.

Nu wil ik via een "openfiledialog" een bestand kiezen, die kopieren naar een andere map en dan het bestand renamen naar een naam wat je in een textbox invoert.
Het bestand dat je hebt gekozen in "openfiledialog" is gedimt als string en heet "filename"
Zou iemand mij kunnen helpen?

Mike

[ Voor 12% gewijzigd door AkTje op 02-06-2005 19:52 ]

• dixon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-01 21:15
bovenaan je class doe je:
Imports System.IO

en verder is het:
Call File.Move("", "")
spreekt voor zich. met File kan je van alles doen, dat zie je vanzelf.

Wat een onzin..

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:59
Ehm, ik denk dat je beter even naar beginnersweb.nl surft, en diezelfde vraag daar stelt.

GoT is een forum voor de gevorderde computergebruiker, en P&W is een forum voor de gevorderde programmeur.
De vraag die jij nu stelt is redelijk basic, en je kan met een beetje gericht zoekwerk in de MSDN of in een paar boeken wel een antwoord vinden.
Je hebt de FileOpenDialog, die heeft een property die de geselecteerde file-name aangeeft, en de File class bevat een aantal methods die toelaten om files te copieren, moven, etc....

Veel succes. :)

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.