Zoekoptie voor meuktracker

Pagina: 1
Acties:

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Het is mischien een rare vraag.
Regelmatig maak ik gebruik van de meuktracker om wat tools te zoeken voor mijn pc zoals een regcleaner of een spywareremover.
Is het bijvoorbeeld mogenlijk om hier een zoekoptie in te bouwen zoals het download.com idee?
Stel je geeft als zoekoptie 'spyware verwijderen' in of iets dergelijks dat de juiste programma's op het scherm verschijnen zodat je van de betreffende programma's ook de bijbehorende revieuws kan lezen.
Regelmatig komt het voor dat ik mezelf de vraag moet stellen is het nu overige,Netwerk & internet tools of Systeem utilities.
Door deze zoekoptie dan te koppelen aan de database waar alles staat is het immers mogenlijk de juiste tools op te zoeken zonder al te veel bladerwerk.
Bij 'download.com' kan je dan ook nog selecteren voor welk os het geschikt is.
Is dit betrekkelijk veel werk om het toe te voegen?
Het is gewoon een idee van mijn kant mischien dat het wat van betekenis kan zijn.

computer voor alle werkzaamheden

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

De meuktracker is onderdeel van de Tweakers.net Frontpage. Een bug of feature verzoek daarvan mag dus in het subforum Frontpage Algemeen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Zou dan een mod zo vriendelijk willen zijn om hem te verhuizen aub :)

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Er is al een zoekfunctie voor de meuktracker. Ga naar de Meuktracker en scroll naar beneden, aan de linkerkant van de pagina staat een zoekbox :) . De zoekfunctie is niet zo uitgebreid als we zouden willen, maar daar is door middel van een request op Devtrack mogelijk wel een mouw aan te passen :) .

[ Voor 35% gewijzigd door Harm op 02-06-2005 19:51 ]

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Is dit iets voor de langere termijn wat op den duur ingevoerd gaat worden,of hoe kan ik dat zien?
*oftopic*
Drukte op versturen wat niet moest.
op deze manier zou je bijvoorbeeld de software een cijfer toe kunnen kennen van 1 tot 5 of iets dergelijks.
Zie het als een soort modereren naast de reacties.
Staan de tools hoog aangeschreven ben je eerder geneigd om het te downloaden dan wanneer het slecht uit de bus komt.
Zoekresultaten baseren op de gemaakte moderaties bijvoorbeeld van hoog naar laag.

[ Voor 68% gewijzigd door Edwin van Cleef op 02-06-2005 20:03 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat weet ik niet. Ik weet überhaupt niet of de request voor meer zoektopies in de meuktracker al op Devtrack staat, dus op welke termijn dit er komt, weet ik niet.

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Harm schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 20:02:
Dat weet ik niet. Ik weet überhaupt niet of de request voor meer zoektopies in de meuktracker al op Devtrack staat, dus op welke termijn dit er komt, weet ik niet.
Is het dan nog van belang dat ik het post op de Devtrack en dat het hier dan gesloten word of wat is de bedoeling?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Edwin van Cleef schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 20:06:
[...]

Is het dan nog van belang dat ik het post op de Devtrack en dat het hier dan gesloten word of wat is de bedoeling?
Ik zal hem eerst maar eens verplaatsen naar Frontpage Algemeen ;)

Een waarderingsfunctie voor de meuktracker lijkt mij nog wel iets dat discussie behoeft; dat mag je dan hier doen. Het request zelf zien we graag wel in de devtrack :)

Intentionally left blank

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Wat betreft de waardering van de meuktracker is verder prima.
Alleen door de hoeveelheid software wat aangeboden word is het nogal onoverzichtelijk geworden vandaar dat ik het ook aankaart.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
crisp schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 20:18:
[...]

Een waarderingsfunctie voor de meuktracker lijkt mij nog wel iets dat discussie behoeft; dat mag je dan hier doen. Het request zelf zien we graag wel in de devtrack :)
Wat ik heb begrepen van onze /me is dat de Meuktracker deel uit zal gaan maken van de Productsurvey, zodat behandelde software (misschien ook driver, BIOS en firmware, maar die zijn eigelijk te specifiek en meer bedoeld voor de hardwarekant van de Productsurvey) gereviewd kan worden door de bezoeker.
Edwin van Cleef schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 21:40:
Wat betreft de waardering van de meuktracker is verder prima.
Alleen door de hoeveelheid software wat aangeboden word is het nogal onoverzichtelijk geworden vandaar dat ik het ook aankaart.
Er is inderdaad een tekort aan categorieën, maar of het eigelijk wel zinvol zou zijn om de huidige cats nog verder in te delen? Een meer algemene zoekstrategie kan in mijn ogen net zo goed werken. Dan zouden er wel een aantal basis categorieën erbij moeten komen, maar helemaal tot in detail rubrieken aanmaken zie ik eerlijk gezegd niet zitten :).

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
En daarom vroeg ik om die zoekoptie wat uit te breiden zodat medetweakers die dus de betreffende software geinstalleerd en getest hebben het een waardering toe kunnen kennen.
Op deze manier word bijvoorbeeld software met bijvoorbeeld een spywaretoevoeging minder gewaardeerd dan software wat ook daadwerkelijk een aanvulling is op wat je al op de pc hebt staan.
Verder zou het ideaal zijn om een bepaald onderscheid te maken tussen de verschillende gebruikte systemen.
Ik kom ook regelmatig software tegen wat mij bijvoorbeeld wel aanspreekt maar geschikt is voor apple of andere systemen.

Aangezien ik hier met diverse systemen is dat voor mij totaal geen punt maar voor sommigen kan dat best een verlichting zijn omdat ze dan ook daadwerkelijk kunnen zoeken op een bepaalde categorie voor hun OS.
Het is niet zozeer dat er meerdere categorieen bij moeten komen maar meer de zoekoptie die eigenlijk een toevoeging van categorieen overbodig kan maken.

Daarom gaf ik ook als voorbeeld de zoekfunctie van download.com aan.
Je kan zoeken op bepaalde software.
Vervolgens kan je je zoekopdracht verfijnen door aan te geven of je bijvoorbeeld freeware of shareware gebruikt en voor wat voor OS je zoekt.
Bij de zoekresultaten zouden dan bijvoorbeeld de waarderingscijfers openbaar gemaakt kunnen worden hoe men het product waardeerd in zijn algehele werking.

Hiermee zou je dus je zoekoptie kunnen fijntunen tot de resultaten die er op je scherm verschijnen.
Ben er overigens wel voorstander van dat de reacties die er op gegeven word moeten blijven om dit eens door te lezen wat er voor eventuele problemen kunnen ontstaan na installatie.

Mischien is het nu wat duidelijker geworden welke kant ik op wil :)

Pagina: 1