Slecht contact in AGP slot oorzaak kapotte videokaart ?

Pagina: 1
Acties:

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 20:33
Afgelopen zondag zat ik gewoon te internetten, terwijl ineens de pc vast liep en ik allerlei rare gekleurde strepen in beeld zag.

Ik het ding uit elkaar gehaald. Wat blijkt : de waterkoeling heeft gelekt. :'( :'(
Toen ik hem controleerde was alles droog, alleen een nog klein beetje vochtig bij het AGP slot .

Dit water is op het AGP slot en de videokaart gekomen. Niet veel naar mijn mening, maar genoeg voor een gecorrodeerde videokaart. De een stuk of 5-6 sleufjes waren groen geoxideerd.

Ik heb de videokaart schoongemaakt en er was niets meer aan te zien. Er waren ook een aantal kleine contacten in het agp slot groen. Deze heb ik zo goed mogelijk schoongemaakt, contact spray er op. Waterkoeling maar uitgebouwd en Videokaart terug er in.

En werken die hap _/-\o_ In games niets geen problemen alles werkte weer perfect, zowel de cpu als de gpu lager geklokt omdat ik mijn waterkoeling heb uitgebouwd.

Ik was weer helemaal blij en had me voorgenomen mijn waterkoelingssetje voorlopig even buiten de kast te laten.

Tot vanmorgen ik opeens weer die rare strepen in beeld zag en het weer over was. Ik heb mijn apg slot onderzocht en zie daar dat de contacten niet helemaal je van het meer zijn.

Mijn videokaart opnieuw schoongemaakt en geprobeerd, maar deze was niet meer te redden.

Met een oude Ti4200 werkt alles weer perfect, alleen dat ding is traag

Kan het zijn dat deze slechte contacten v/h AGP slot ervoor gezorgd hebben dan mijn 9800pro kastje wijlen is? Of kan je er van uitgaan dat als er een kaart inzit en die goed werkt de contacten ok zijn?

Ik zou het graag weten voordat ik er een 6800gt of xt850 in stop, want dat gaat het echt geld kosten als die kapot gaat

En als ik mijn moederbord moet vervangen, dan stap ik maar gelijk over naar PCI express en zit ik met een AGP kaart opgescheept

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 20:33
kick

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, de kaart zal wel naar zijn galemiezen zijn, .. of de poort nog in goede orde is, je kan hem proberen schoon te maken met een wattenstaafje ;-)

There is no place like ::1