Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mp3speler aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 14:55
Voor mijn projectje voor de komende zomer zou ik het volgende graag even weten:

Computerspeakers hebben meestal een 1e speaker met de versterker eringebouwd, en dan de 2e speaker die er met een tulpkabel aanhangt.

Ik wil graag de 2e speaker van een simpel setje computerspeakers gebruiken om een mp3speler aan te sluiten en zo de muziek te laten horen, kan ik dat als volgt aansluiten:

code:
1
2
3
                                  ______
MP3 [jackplug]--------------------|_____|-----------[speaker]
                              2x tulp 2x tulp

Ik zet dus eerst de jackplug om in 2x tulp, waarna de 2 tulpstekkers weer op 1 tulp uitkomen, samen dus, en dan de speaker ingaan. Is dat te doen, of moet ik gewoon links of rechts kiezen om aan te sluiten?

Het handige aan dit verhaal is dus dat je een externe speaker hebt die geen extra spanning nodig heeft, de lineout van de mp3speler is namelijk al versterkt. Dit geheel wordt dus in mijn project verwerkt van de zomer, wat jullie tzt nog zullen zien.

BTW, ik zoek nog zo'n speakertje, iemand? Mail staat in mijn profiel.

Verwijderd

Als je 1 speaker gebruikt is dat dus mono, ik zie het nut er dus niet van in om eerst naar twee tulp te splitten en dan naar 1 tulp te gaan :? Natuurlijk moet je links of rechts kiezen (rechts+links+massa=3 en tulp=2 draden).

Bovendien, denk niet dat er veel geluid uit zal komen e misschien dat je mp3-speler het wel 'te zwaar vindt' (afhankelijk van impedantie speaker).

tip: zoek eens een schematje van een simpel hoofdtelefoonversterktje, dan kom je al een heel eind; al blijft het natuurlijk mono :P

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 18:28 ]

• Tim_R
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 18:26:
Als je 1 speaker gebruikt is dat dus mono, ik zie het nut er dus niet van in om eerst naar twee tulp te splitten en dan naar 1 tulp te gaan :?

Bovendien, denk niet dat er veel geluid uit zal komen e misschien dat je mp3-speler het wel 'te zwaar vindt' (afhankelijk van impedantie speaker).
Dat is dus omdat ik een jackplug uit m'n mp3 heb, en slechts 1 tulp voor m'n speaker.

Kan het btw kwaad om zoiets te proberen, ivm opblazen van de versterker ed?

Verwijderd

Moet je even kijken welke impedanties je aan je mp3-speler kan hangen volgens de specs en kijken wat je impedantie van je luidspreker is. Deze is waarschijnlijk veel lager en dan zou ik hem niet zomaar aansluiten omdat je versterker in je mp3-speler dan beschadigd kan raken.

Verwijderd

gewoon de kant zonder versterker?
de rechtse van dit kaliber:
http://www.tekstation.com...MPUTER__SPEAKER__PAIR.gif

dat zal wel werken, veel geluid heb je niet, da's zoiets als een gewone koptelefoon.
hoewel je die op de trein soms wel een hele wagon verder nog kan horen, slokt alleen veel batt.
hoe lang dat het werkt? nog niet getest...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 18:52 ]

• Tim_R
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 18:50:
gewoon de kant zonder versterker?
de rechtse van dit kaliber:
http://www.tekstation.com...MPUTER__SPEAKER__PAIR.gif

dat zal wel werken, veel geluid heb je niet, da's zoiets als een gewone koptelefoon.
hoewel je die op de trein soms wel een hele wagon verder nog kan horen, slokt alleen veel batt.
hoe lang dat het werkt? nog niet getest...
Ik bedoel idd de rechtse van dat plaatje ja. Ik zal eens wat impedanties gaan bekijken; ik heb een Creative Zen Touch 20Gb. :)

De hoofdtelefoon van Creative zelf heeft een 32 Ohm impedantie, maar wat een gemiddelde computerspeaker heeft weet ik niet. Ik weet dat een nette HiFi luidspreker 4 of 8 Ohm is, en verder weet ik helemaal niets van impedantie af.

[ Voor 17% gewijzigd door Tim_R op 02-06-2005 19:09 ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:17
hoe dan ook, zonder versterker zul je niet veel geluid horen. Als je geluk hebt alleen heel zacht.

• Tim_R
Hm dan gebruik ik dus toch maar een compleet setje computerspeakers, met het versterker-printje en de 2 speakers los aan elkaar... Heb ik ook nog stereo ;)

Nadeel is natuurlijk dat er voor die versterker weer een adapter moet... :r

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Of een kleine batterij.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Jup, meeste beetje goeie computerboxjes ( vaak ook de slechte) kunnen op batterijen of op adapter. Als dat niet zo is zit er vast een adapter al ingebouwd, even meten en dan kun je die ook zo op batterijen aansluiten.

[CM] Flightcase Mod

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

waarom sloop/overbrug je de versterker print niet ...

Iperf

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
fish schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 20:58:
waarom sloop/overbrug je de versterker print niet ...
Om daarna 2 speakers op je mp3 speler aan te sluiten :+. Niet echt handig lijkt me.....

Het werkt trouwens wel erg mooi geluid heb je neit amar het wordt wel harder.

Toen MicDis een klein tweakertje was hing hij ook altijd veel te grote speakers aan een werkkerradio :+

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

MicDis schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 21:20:
[...]

Om daarna 2 speakers op je mp3 speler aan te sluiten :+. Niet echt handig lijkt me.....

Het werkt trouwens wel erg mooi geluid heb je neit amar het wordt wel harder.

Toen MicDis een klein tweakertje was hing hij ook altijd veel te grote speakers aan een werkkerradio :+
dude heb je de ts goed gelezen ?
Het handige aan dit verhaal is dus dat je een externe speaker hebt die geen extra spanning nodig heeft, de lineout van de mp3speler is namelijk al versterkt. Dit geheel wordt dus in mijn project verwerkt van de zomer, wat jullie tzt nog zullen zien.

Iperf

Verwijderd

ze verkopen zelfs van die kleine boxjes die je (stereo) op je discman ofzo kunt aansluiten. k ben die zo ooit (eens heel lang geleden) op een markt in een rommelkraam tegengekomen voor echt weinig geld.

zolang die weerstand niet te klein is werkt dat toch allemaal

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 20:33

virus.elektro

profesionele monitor sloper

die dingen bestaan inderdad. mijn broertje heeft er 2. houd er wel rekening dat je batterijen een stuk sneller leeg gaan. daar bij is de geluidskwaliteit ook niet prachtig(omdat de weerstand te klein is is de versterker niet goed aan gepast

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

volgens mij is de impedantie van een MX400 oordopjes van sennheiser iets van 32ohm. een normale speaker heeft meestal 8 ohm of 4 ohm (mijne weer 6).

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Timmyboy_ schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 18:22:

BTW, ik zoek nog zo'n speakertje, iemand? Mail staat in mijn profiel.
ik heb er nog veel liggen, van die kleine en grote speakertjes, en ik wil ze kwijt.
je moet er wel omkomen naar waasmunster ;-) ( in belgie )

kan je dat niet gewoon uit iets anders slopen?
Pagina: 1