Toon posts:

Hoe haal je uit een RJ11 geluid en mic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik heb hier nog een hoop oude telefoons staan, gewone en draadloze.
Ik had deze graag gebruikt om via Skype of MSN te "bellen/babbelen". Het is niet de bedoeling dat de telefoon werkt, hij moet gewoon geluid overdragen naar men geluidskaart, dus wil hem eigelijk gewoon kunnen aansluiten als een headset met mic en speaker uitgang, het gemakkelijkste zou zijn om uit een RJ11 het geluid en mic te halen zodat ik eventueel de draadloze telefoons zou kunnen gebruiken, als dit niet gaat is er dan een manier om het rechtstreeks uit de telefoon te halen of is een signaal dat een telefoon produceert absoluut niet te vergelijken met wat een geluidskaart nodig heeft van signaal?(ken absoluut niks van signalen bij beide, dus kan zijn dat het een domme vraag is maar toch).
Dus: hoe haal ik een audio en mic aansluiting uit een telefoon?? :)

PS ik heb ook ergens gelezen dat een draadloze telefoon ook een audio component heeft, kun je dit vergelijken met mic en speaker signalen?

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Een telefoon bevat sowieso altijd een speakertje en een mic dus als je daaraan draadjes soldeert, en je soldeert daar weer een jackplug aan, dan heb je het al voor mekaar. Maar als je toch de telefoon niet werkend wilt hebben, is dan een gewoon headsetje niet makkelijker dan een hoorn die je tegen je kop aan moet houden?

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Topicstarter
als ik die methode moet toepassen, zou ik inderdaad beter overwegen van een headset te kopen, maar heb hier nog een paar draadloze telefoons staan en moest ik speaker en mic kunnen aftakken van een rj11 plug dan zou ik draadloos kunnen communiceren via pc.

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:23
volgens mij ben jij op zoek naar dit:
http://www.chatcord.com/iframe_how.htm

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-02 15:57

Mark_640

In my memory

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 21:00:
als ik die methode moet toepassen, zou ik inderdaad beter overwegen van een headset te kopen, maar heb hier nog een paar draadloze telefoons staan en moest ik speaker en mic kunnen aftakken van een rj11 plug dan zou ik draadloos kunnen communiceren via pc.
Dat kan dus niet, want op je rj11 plugje staat je lijnspanning, en dat heeft nog niks te maken met mic/speaker...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zoek een oud 'voice' modem op (telefoonmodem met spraakfuncties dus). Met de meesten kun je de telefoon die op je 'phone' plug aangesloten zit wel als microfoon/speaker gebruiken. Dan kun je dus je basisstation zo in je PC prikken, precies wat je zoekt :)

Verwijderd

Topicstarter
zal dat eens uitprobere, heb bij mijn schoonouders nog wel zo'n modem tegengekomen :)

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Bigs schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 17:16:
Zoek een oud 'voice' modem op (telefoonmodem met spraakfuncties dus). Met de meesten kun je de telefoon die op je 'phone' plug aangesloten zit wel als microfoon/speaker gebruiken. Dan kun je dus je basisstation zo in je PC prikken, precies wat je zoekt :)
De eerste keer en de laatste keer dat ik via m'n pc een gesprek had opgezet via een voice modem was op een Cel 400 mhz. Maar de vertraging die in het gesprek zat was verre van aantrekkelijk om daarmee te gaan bellen. Wellicht dat die vertraging op de wat snellere pc's van tegenwoordig minder word icm die software/win modems?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

*schopje* O-)

Dus het is niet mogelijk om via je draadloze telefoon een live stream in je huis aan te leggen? :P

Ik bedoel, als ik de Sound OUT van m'n pc aan de RJ11 kan hangen en ik druk op de aan-knop van de handset, zou ik ipv de kiestoon muziek moeten horen??

/me vind zichzelf zo wel erg noob klinke,, zal vast niet kunne, maar ach, nooit geschoten is altijd mis 8)

EDIT:
Mark_640 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 16:56:
[...]

Dat kan dus niet, want op je rj11 plugje staat je lijnspanning, en dat heeft nog niks te maken met mic/speaker...
8)7 da's dan weer jammer :Y)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 20:27 . Reden: quote ]

Verwijderd

There's a solution to your problem.
1. Hack a wireless phone - Siemens Skype project
2. Build a chat-cord for €7 - Chat-cord project
Both at www.grynx.com

(sorry for my Dutch :))
Pagina: 1