[Savage 4] Paars beeld in XP

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb hier net vers geinstalleerd een XP machinetje, al op leeftijd maar goed.

Alles werkt tot nu toe goed behalve dat het beeld paars is, en aan de hand van die kleur is opgebouwd, kan dit een IRQ conflict zijn of is het iets anders?

Het gaat dus om aan S3 Savage 4 Windows XP pro, en een of ander compaq mobo Compaq Pressario 5726

• BSeB
Bios reset en het werkt, zal dus wel een conflict geweest zijn.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08 23:08
Je zegt dat je windows opnieuw erop hebt gezet? wat stond er daarvoor op ? had je het daarmee ook al ? of heeft hij maanden/jaren op zolder gestaan en haal je hem nu weer naar beneden?

• BSeB
Neej er stond 98 Se op maar dat werkte zo slecht, dus ik denk ik ga is ermee experimenteren. Win 98 Se reinstall wilde niet, dus ik XP proberen en gaf weer problemen, maar nu is dus duidelijk waarom het niet wilde.

Ben nu 98 weer aan het proberen.

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03:09
Heb je de stekker(s) goed in beeldscherm/vidcard zitten ? (druk voor de zekerheid stevig aan) als de stekker er namelijk scheef/half in zit willen je kleuren soms wel eens gek doen.

[ Voor 14% gewijzigd door GeniusJennis op 02-06-2005 18:48 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

Verwijderd

GeniusJennis schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 18:47:
Heb je de stekker(s) goed in beeldscherm/vidcard zitten ? (druk voor de zekerheid stevig aan) als de stekker er namelijk scheef/half in zit willen je kleuren soms wel eens gek doen.
vreemd genoeg geldt hetzelfde voor je RAM-geheugen, dan krijg je soms ineens echt hele rare dingen :]

Verwijderd

quote:
vreemd genoeg geldt hetzelfde voor je RAM-geheugen, dan krijg je soms ineens echt hele rare dingen

Hehe, ja dat klopt. Ik kreeg na het oc'en en bij het opstarten van de pc allemaal gekleurde tekens op het scherm. :?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 22:30 ]

Pagina: 1